Het is nu za 27 apr 2024, 20:14


Even voorstellen plus gelijk maar eerste vraag. ???

Hier plaats je een foto van je auto en stel je jezelf voor
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Dennis

Nieuw

  • Berichten: 1
  • Geregistreerd: di 22 dec 2015, 20:41

Even voorstellen plus gelijk maar eerste vraag. ???

Berichtdi 22 dec 2015, 21:40

Beste BMW liefhebbers,
Hierbij wil ik graag van de gelegenheid gebruik maken om mij voor te stellen.
Mijn naam is Dennis en ben 36 jaar. Toen ik als kleine jongen twee ooms van mij in BMW's zag rijden was ik eigenlijk al verkocht, maar toen ik als zestienjarige tijdens mijn bijbaantje in een wasstraat een e24 635csi zag binnen komen rijden, was ik op slag verliefd. Die liefde is nooit meer overgegaan en die zes moest en zou d'r ooit komen. En jawel op mijn 21e was ik de trotse bezitter van mijn eerste 635. Door inschattingsfouten, pech en vooral jeugdige onbezonnenheid kwam aan dit project helaas een vroegtijdig einde. Met pijn in mijn hart heb ik hem toen met verlies moeten verkopen.
Maar niet getreurd, na veel hard werken, sparen en zoeken (door schade en schande inmiddels iets wijzer) heb ik in 2007 een in goede staat verkerende 635csi weten te bemachtigen en hier heb ik inmiddels al meer als acht jaar enorm veel plezier van. Ik rijd er eigenlijk alleen in de weekenden mee en dan alleen in de zomer. Prachtig dat flaneren.
Wegens gezinsuitbreiding ben ik zo'n anderhalf jaar geleden op zoek gegaan naar een 7serie. De 6 zou aan de krappe kant zijn en mijn werkauto (Volvo op gas) is gewoon een bende dus dat zag ik niet zo zitten. Na wederom lang zoeken heb ik toen een 735i van 1985 met 120.000km weten te bemachtigen. Deze auto is voor mijn doeleinde een schot in de roos: lekker toeren met alle comfort en veel ruimte (stiekum rijdt ie nog lekkerder als die zes haha).
Maar nou komt het: ik lees al jaren mee op dit forum, vind het echt mooi al die verhalen en commentaren van liefhebbers, maar hield mezelf tot dusver op de achtergrond, maar ik heb nu een technisch probleem waar mijn monteur zo 1 2 3 niet uitkomt. Vandaar mijn aanmelding. Het gaat om het volgende: tussen de 120 en 140 kmph slaat mijn automaatbak in de beveiliging. Het oranje lampje met een "tandwieltje" met daarin een A gaat branden. Volgens de handleiding betreft het een storing van het "schaltelektronik". Zodra die in de beveiliging schiet rijdt ie werkelijk als een natte krant en tot dusver de enige oplossing is de motor af te schakelen en opnieuw te starten. Mijn monteur heeft al enige dingen geprobeerd maar is nog niet tot een oplossing gekomen.
Wie kan mij helpen met tips of info aangaande dit probleem?

Met vriendelijke groet Dennis
Offline

Henkjan

Master

  • Berichten: 752
  • Geregistreerd: ma 11 mei 2015, 14:15
  • Woonplaats: Veluwezoom

Re: Even voorstellen plus gelijk maar eerste vraag. ???

Berichtdi 22 dec 2015, 22:59

Welkom Dennis, wat ik zo kan bedenken is om eerst jouw bak te laten spoelen. Dan ben je alvast de rommel kwijt en verse olie erin. Elke bak frist er van op, dus wie weet is het probleem hiermee direct opgelost :idea:.
BMW 750 iL E32 bouwjaar 1988. Mag het ietsje meer zijn?

Ex. BMW 530D. 1999
Ex. BMW 523i. 1996.
Ex. BMW 750i 1989.
Ex. BMW 635 CSi 1980.
Ex. BMW 2500 + BMW 2800 jaren '70.
Ex. BMW 3.0S + BMW 2.8L + BMW 3.0LA jaren '70
Offline

CeesBMW

Site Admin

  • Berichten: 4163
  • Geregistreerd: di 17 feb 2009, 23:00
  • Woonplaats: Almere

Re: Even voorstellen plus gelijk maar eerste vraag. ???

Berichtwo 23 dec 2015, 19:15

Spoelen heeft bij die bakken helemaal geen zin.

Het lampje betekend dat de bak in de noodloop gaat. Hij blijft dan in zijn derde versnelling en je kan nog met een slakkengangetje door. Waarschijnlijk is een van de solenoids defect of de bedrading er naar toe. 120-140 is de "lockup"snelheid (onbelast). Je zou de solenoidsset eens compleet kunnen wisselen om te kijken of dat zo is.
Freude am Fahren
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23605
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: Even voorstellen plus gelijk maar eerste vraag. ???

Berichtwo 23 dec 2015, 19:41

Welkom hier op t forum,ik hoop dat je probleem snel en goedkoop gefixt is.mvg graad
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: Even voorstellen plus gelijk maar eerste vraag. ???

Berichtwo 23 dec 2015, 23:39

Welkom, mocht je niet slagen ik heb nog een 22HP4 EH bak liggen
Offline

carina

Professional

  • Berichten: 1088
  • Geregistreerd: vr 14 jun 2013, 21:49
  • Woonplaats: alken

Re: Even voorstellen plus gelijk maar eerste vraag. ???

Berichtdo 24 dec 2015, 11:12

welkom Dennis
en succs
Offline

m7pietjem6

Professional

  • Berichten: 1069
  • Geregistreerd: za 26 dec 2009, 13:12

Re: Even voorstellen plus gelijk maar eerste vraag. ???

Berichtdo 24 dec 2015, 16:35

Hey Dennis,
Jammer om te horen dat het nog niet is opgelost. Wel leuk dat je je nu eindelijk hebt aangemeld hier haha.
Groetjes, Piet.
M635csi
M635csi (restauratie)
E3 3.3Li/A 3.5
L6 high 635csi/A
B7 turbo coup

Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron