mijn eerste 6 pitter
Geplaatst: wo 27 jul 2016, 12:02
Hallo allemaal
Mijn naam is Guido en ben al jaren bezig met klassieke BMW's
Veel BMW vrienden van mij zeggen dat de BMW 6 cilinders de beste motoren zijn
Zelf ben ik meer bezig geweest met de m10 motoren uit de BMW Neue Klasse en in de 02, ik ben al jaren verknocht aan deze auto's (ook al een veel te grote verzameling opgebouwd)
Van de oudste m10 die nog in Nederland rondrijdt, een BMW 1500 uit 1963, tot mijn eerste gekochte BMW, een 2002 automaat uit 1975 en nog veel wat daar tussenin ligt.
Toch komt er dus een dag dat je een m30 tegen het lijf loopt. In mijn geval werd deze me aangeboden door een stadsgenoot.
Hij zag dat ik aan het klussen was aan een BMW 1600 Neue Klasse en toeval wilt dat hij zelf ook zo'n 4 deurs 1600 heeft gehad.
Je raakt aan de praat en hij zegt dat hij ook nog een BMW heeft, een 635csi uit 1982, staat alleen al meer dan 7 jaar stil in zijn garage.
Woonde maar 5 minuten verderop dus toch maar eens gaan kijken.
en dat viel niet tegen....
De beste man was de 2e eigenaar sinds 1985. Altijd goed onderhouden en droog gestaan en met veel liefde behandeld.
1 klein blaasje op de onderkant van het rechter voorscherm, maar verder als nieuw. Fully loaded zouden we nu zeggen, met airco, verwarmde stoelen (velours geen sport), 5 bak, cruise control etc. In de kleur Opal Grun die naar mij is verteld ook maar kort is gebuikt.
De auto ziet er als nieuw uit. van binnen en van buiten dus echt geluk mee gehad.
Alleen 7 jaar stilgestaan, dus nu weer tot leven wekken. De ramen werken iig weer. Nu de motor nog en dat is nog een taak voor iemand die alleen m10 motoren is gewend.
Ik zal dan ook eerst veel op dit forum lezen en onderzoeken en zal vast dezelfde vraag stellen die al 20 keer eerder is gesteld.
Mijn naam is Guido en ben al jaren bezig met klassieke BMW's
Veel BMW vrienden van mij zeggen dat de BMW 6 cilinders de beste motoren zijn
Zelf ben ik meer bezig geweest met de m10 motoren uit de BMW Neue Klasse en in de 02, ik ben al jaren verknocht aan deze auto's (ook al een veel te grote verzameling opgebouwd)
Van de oudste m10 die nog in Nederland rondrijdt, een BMW 1500 uit 1963, tot mijn eerste gekochte BMW, een 2002 automaat uit 1975 en nog veel wat daar tussenin ligt.
Toch komt er dus een dag dat je een m30 tegen het lijf loopt. In mijn geval werd deze me aangeboden door een stadsgenoot.
Hij zag dat ik aan het klussen was aan een BMW 1600 Neue Klasse en toeval wilt dat hij zelf ook zo'n 4 deurs 1600 heeft gehad.
Je raakt aan de praat en hij zegt dat hij ook nog een BMW heeft, een 635csi uit 1982, staat alleen al meer dan 7 jaar stil in zijn garage.
Woonde maar 5 minuten verderop dus toch maar eens gaan kijken.
en dat viel niet tegen....
De beste man was de 2e eigenaar sinds 1985. Altijd goed onderhouden en droog gestaan en met veel liefde behandeld.
1 klein blaasje op de onderkant van het rechter voorscherm, maar verder als nieuw. Fully loaded zouden we nu zeggen, met airco, verwarmde stoelen (velours geen sport), 5 bak, cruise control etc. In de kleur Opal Grun die naar mij is verteld ook maar kort is gebuikt.
De auto ziet er als nieuw uit. van binnen en van buiten dus echt geluk mee gehad.
Alleen 7 jaar stilgestaan, dus nu weer tot leven wekken. De ramen werken iig weer. Nu de motor nog en dat is nog een taak voor iemand die alleen m10 motoren is gewend.
Ik zal dan ook eerst veel op dit forum lezen en onderzoeken en zal vast dezelfde vraag stellen die al 20 keer eerder is gesteld.