Allen,
Ik zat al even op jullie forum, maar dan met een E12. Deze heb ik nog steeds in mijn bezit.
Ik ben van de zomer in Zuid Frankrijk alleen aangelopen tegen een zeer fraai project wat ik voor een redelijk prikkie kon kopen.
Het betreft een 745i uit 1980 van de eerste eigenaar (94 jaar). 139 dkm gelopen en hij stond sinds 2000 verward binnen in een loods. Daar werd gereden met vorkheftrucks waardoor er in de jaren een vette stoflaag op de auto is ontstaan. De wagen is geheel roestvrij (nooit gelast) en zover ik kan zien eerste lak. Hij is Ascotgrau metallic met een beige (pergament) stoffen interieur. De wagen heeft dus maar 20 jaar buiten gereden in de omgeving van Marseille. Hij heeft voor de stalling nog uitgebreid onderhoud gehad. Zo zijn de middendemper en einddemper hagelnieuw (alles glimt nog en de stickers zitten er nog op).
Afgelopen week heb ik hem zelf opgehaald daar en vorig weekend maar eerst een was beurt gegeven.
Komende tijd zal ik langzaam aan de oliën en brandstof vervangen, rubber leidingen na lopen en hem dan pas proberen te starten. Ik ben benieuwd. Het echte werk zal waarschijnlijk pas in het voorjaar starten want momenteel heb ik het erg druk met mijn werk. Maar ik zal een topic rond mijn project starten en jullie bevragen als ik ergens mee zit.
Hier nog wat foto's van daar en na het wassen.
Ik zat al even op jullie forum, maar dan met een E12. Deze heb ik nog steeds in mijn bezit.
Ik ben van de zomer in Zuid Frankrijk alleen aangelopen tegen een zeer fraai project wat ik voor een redelijk prikkie kon kopen.
Het betreft een 745i uit 1980 van de eerste eigenaar (94 jaar). 139 dkm gelopen en hij stond sinds 2000 verward binnen in een loods. Daar werd gereden met vorkheftrucks waardoor er in de jaren een vette stoflaag op de auto is ontstaan. De wagen is geheel roestvrij (nooit gelast) en zover ik kan zien eerste lak. Hij is Ascotgrau metallic met een beige (pergament) stoffen interieur. De wagen heeft dus maar 20 jaar buiten gereden in de omgeving van Marseille. Hij heeft voor de stalling nog uitgebreid onderhoud gehad. Zo zijn de middendemper en einddemper hagelnieuw (alles glimt nog en de stickers zitten er nog op).
Afgelopen week heb ik hem zelf opgehaald daar en vorig weekend maar eerst een was beurt gegeven.
Komende tijd zal ik langzaam aan de oliën en brandstof vervangen, rubber leidingen na lopen en hem dan pas proberen te starten. Ik ben benieuwd. Het echte werk zal waarschijnlijk pas in het voorjaar starten want momenteel heb ik het erg druk met mijn werk. Maar ik zal een topic rond mijn project starten en jullie bevragen als ik ergens mee zit.
Hier nog wat foto's van daar en na het wassen.
E23 745i (1980), Ascotgrau metallic
E12 520/6 (1980), Blauw saphier metallic
F10 528i (2011), Imperialblue metallic
E12 520/6 (1980), Blauw saphier metallic
F10 528i (2011), Imperialblue metallic