Het is nu di 07 mei 2024, 17:04


Me even voorstellen

Hier plaats je een foto van je auto en stel je jezelf voor
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Colin732i

Nieuw

  • Berichten: 4
  • Geregistreerd: zo 01 okt 2017, 06:35
  • Woonplaats: Musselkanaal

Me even voorstellen

Berichtzo 01 okt 2017, 07:29

Mijn naam is Colin Huizing
Woonachtig in Musselkanaal(Groningen)
22 jaar oud
En sinds gisteren de trotse bezitter van een E23 732i uit 1982
Het is een bekende van het forum heb ik inmiddels vernomen :D (probeer foto's toe te voegen maar het lukt niet helemaal)

Ik heb hem gekocht van een goede vriend (Edwin) uit Wildervank die een goed thuis zocht voor zn juweeltje nadat hij door allerlei omstandigheden niet meer toe kwam aan de restauratie. Hij zat ontzettend in twijfel om hem te verkopen of om hem toch droog te stallen en er na een tijd weer aan te beginnen. Toen kwam ik om de hoek kijken en toen was het klaar. De kogel was door de kerk vooral toen z'n lieve vriendin zei. Je mag hem wel verkopen... alleen er is 1 maar bij. Je belt eerst Colin.
Zo gezegd zo gedaan en alles geregeld en inmiddels is hij veilig bij mij thuis en kan nu mn ogen al niet meer van deze schoonheid af houden :oops:

Door een paar foto's een stukje tekst te plaatsen op een facebook pagina voor E23 bezitters heb ik jnmiddels al 2 vorige eigenaren gesproken (hoe snel kan het gaan) de eerstenwas Peter Koek uit Heiligerlee waar Edwin hem van gekocht had die overigens zeer enthousiast was over de auto en mij zelfs nog foto's stuurde van de auto uit de tijd dat hij hem nog had, en ook gelijk maar een aanbod deed om de 5-bak die ik erbij hem over te willen kopen zou ik er vanaf willen.
Daarna kreeg ik te horen van Peter dat Graad hem hem ook nog eens in zn bezit gehad heeft.
Dusss logischer wijs contact gezocht met Graad en daarbij kreeg ik te horen dat hij een paar kleine dingetjes vervangen had en het mooie nieuws dat hij het een super auto vond!
Zo goed als roestvrij en liep als een tierelier.

Helaas is dat op dit moment anders.... vooral nu hij +/- 2 jaar stil heeft gestaan waarvan 85% van de tijd
maaaarrr het kan mij niet gek genoeg dus toch maar gekocht en de beslissing gemaakt om de kleine dingetjes zelf allemaal weer klaar te maken.

Hier voor de leden even een optel sommetje:

Luchtmassameter en luchtfilterhuis opnieuw monteren.
Nieuwe radiateur en visco vin erop zetten
Olie, bougies, kleppendeksel pakking en brandsrof relais vervangen.
Remklauwen en blokken achter weer monteren en de handrem kabels plus handrem weer vast monteren.
Het tapijt is verwijderd om de bodem in de primer te zetten en was goed opgelost. Maarja door te lang staan is er toch weer vliegroest ontstaan en moet ik dus ook weer aanpakken.
Accuplaat vertoond ook vliegroest waarschijnlijk ontstaan door een lekkende accu.
Tapijt moet gereinigd worden net als de rest van het interieur om die muffe lucht eruit te krijgen(hoop ergens de BMW geur nog terug te kunnen krijgen :wink: )

Verder zit er een plek om de rechter achter spatbord die (nog niet zichtbaarmaar we voelbaar) begint door te roesten en zal dus opnieuw erin gelast moeten worden, dit laat ik doen omdat ik eerlijk gezegd niet aan zichtwerk wil gaan lassen met de angst die boel te slopen :cry:
En omdat hij dan toch een kale plek erop heeft zonder lak laat ik hem ook nog eens geheel opnieuw in zn orginele Delphin metallic kleur spuiten( onder het mom van "als we dan toch bezig zijn" :lol:
In de toekomst als hij weer rijvaardig is maar eens overwegen om er orginele 17" alpina's onder te zetten en misschien nog een paar stoffen voorstoelen met armsteunen erin te zetten(of armsteunen op de bestaande stoelen te bouwen) en dan vind ik hem zo goed als volmaakt na mijn smaak.

Ik wil jullie allen alvast bedanken dat ik lid mocht worden van dit forum en eindelijk kan zeggen dat ik de trotse bezitter ben van een echte E23 732i!!
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23605
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: Me even voorstellen

Berichtzo 01 okt 2017, 08:59

Goede morgen...en dit is nog eens voorstellen vind ik :wink:

Ja de 732i was toen ik m kocht een zeer goede,nette roestvrije auto!

viewtopic.php?f=13&t=7864&hilit=732

En zo zie je maar dat naar wat zwerven door t land dat de e23 op de juiste plaats is gekomen..
Hierbij wat fotos van je e23..

ImageImage

En hou ons op de hoogte met de vorderingen.
Gr graad
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: Me even voorstellen

Berichtzo 01 okt 2017, 09:05

Welkom hier, een forum voor jong en oud en vooreerst veel sleutel plezier.
Offline

Marthijn

Professional

  • Berichten: 1741
  • Geregistreerd: za 30 jan 2016, 15:11
  • Woonplaats: Wildervank

Re: Me even voorstellen

Berichtzo 01 okt 2017, 12:18

Welkom met je mooie E23.
Edwin woont 500 mtr bij mij vandaan, helaas is het er nooit van gekomen om onzeE23 ers op de foto te krijgen.
Maar Musselkanaal is ook niet ver van Wildervank dus wie weet lukt het nog eens met jou als nieuwe eigenaar.!
En foto's posten is niet zo moeilijk hier.
Op fototool klikken, dan wijst hij je vanzelf naar het foto album op je telefoon/tablet of computer.
Image

BMW E23 728iA Jet Black
BMW E53 X5 4.4iA Sapphire Black
Offline

Colin732i

Nieuw

  • Berichten: 4
  • Geregistreerd: zo 01 okt 2017, 06:35
  • Woonplaats: Musselkanaal

Re: Me even voorstellen

Berichtma 02 okt 2017, 00:56

Dankjewel Graad je verwachte een mooi verhaaltje :lol: lijkt me toch geslaagd. En idd hij is op het juiste adres :D

Klopt Marthijn is idd dichtbij Edwin vertelde me al dat er nog een E23 bezitter vlak bij hem woont. Komt je advertenties op marktplaats wel geregeld tegen. Lijkt me overigens een goed plan om samen foto's te maken. En wie weet komt een kameraad van mij ook nog mee met zijn 735i automaat.
Heb het overigens op de goede manier geprobeerd met fototool en hij geeft ook aan dat het uploaden gelukt was, maar helaas geen resultaat...
Nouja komt ook wel weer goed

Dank jullie voor de complimenten en hoop er veel plezier aan te beleven ook aan het forum

Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten