Het is nu vr 29 maart 2024, 01:02


E23 728i 1983 hobbyhok

Hier plaats je een foto van je auto en stel je jezelf voor
  • Auteur
  • Bericht
Offline

hurkmans715

Nieuw

  • Berichten: 11
  • Geregistreerd: vr 29 jun 2018, 21:39
  • Woonplaats: Someren

E23 728i 1983 hobbyhok

Berichtza 17 nov 2018, 12:40

Beste allemaal,

Aangezien ik hier al een tijdje lid ben op het forum, en ik dankzij dit forum heel veel informatie heb kunnen vinden over mijn e23 wanneer ik er echt niet meer uit kwam is het tijd om mezelf eens voor te stellen.


Helaas na een aantal pogingen om mezelf voor te stellen, lukt het nog steeds niet.
Vandaar zie onderstaande link voor foto's van mijn e23 en meer informatie :

http://www.bimmerportal.nl/forum/viewto ... 98&t=57578

Met vriendelijke groeten,

Rick Hurkmans
BMW E23 735i 1984
Offline

Marthijn

Professional

  • Berichten: 1741
  • Geregistreerd: za 30 jan 2016, 15:11
  • Woonplaats: Wildervank

Re: E23 728i 1983 hobbyhok

Berichtza 17 nov 2018, 19:44

Welkom hier, mooie E23 met potentie!
Ik zou wel die 15” style 5 velgen terugmonteren, die grote jongens staan hem niet mooi vind ik.
Image

BMW E23 728iA Jet Black
BMW E53 X5 4.4iA Sapphire Black
Offline

hurkmans715

Nieuw

  • Berichten: 11
  • Geregistreerd: vr 29 jun 2018, 21:39
  • Woonplaats: Someren

Re: E23 728i 1983 hobbyhok

Berichtzo 18 nov 2018, 01:40

hurkmans715 schreef:Beste allemaal,

Aangezien ik hier al een tijdje lid ben op het forum, en ik dankzij dit forum heel veel informatie heb kunnen vinden over mijn e23 wanneer ik er echt niet meer uit kwam is het tijd om mezelf eens voor te stellen.


Helaas na een aantal pogingen om mezelf voor te stellen, lukt het nog steeds niet.
Vandaar zie onderstaande link voor foto's van mijn e23 en meer informatie.

Met vriendelijke groeten,

Rick Hurkmans




Beste allemaal,


Aangezien ik hier al een tijdje lid ben op het forum, en ik dankzij dit forum heel veel informatie heb kunnen vinden over mijn e23 wanneer ik er echt niet meer uit kwam is het tijd om mezelf eens voor te stellen.

Mijn naam is Rick, 29 jaar en woonachtig in het Brabantse dorp Someren. Voor de hobby heb ik mezelf eerst altijd bezig gehouden met mijn replica van een Honda Monkey en het opknappen van andere brommers, voor de geïnteresseerden zie onderstaande link :

https://www.4takt.net/viewtopic.php?t=29825

Ondertussen heb ik ook meerdere buggy's/motoren enz. gehad, momenteel heb ik nog 1 Monkey 2 Daxen en een buggy met een 600cc gsx blok erop. In het brommer topic zie je ook een groene Honda civic staan, dit was een 1.5 vtec met een turbo kit wat goed was voor een 300 pk op de wielen maar deze is helaas gestolen.

Mijn interesse in de BMW is ontstaan door mijn broer, deze heeft verschillende modellen gehad zoals een e30 320, e28 520 & e38 740. Zo nu en dan mocht ik hier in rijden en dat was natuurlijk volop genieten.
Werkgerelateerd heb ik een auto van de zaak en om de belasting te betalen voor een zware auto die ik puur hobbymatig gebruik was mij persoonlijk iets teveel van het goede.

Tot ik in juni van dit jaar op marktplaats mijn e23 728i uit 1983 tegenkwam waarop ik meteen dacht, die moet ik hebben. 24 juni ben ik gaan kijken in Lelystad en heb hem gelijk meegenomen, de dag erna de auto meteen naar de garage gebracht om er een andere multiriem op te laten leggen want deze piepte en was versleten.

De auto heeft een aantal flinke roest plekken vooral bij de bestuurderskant aan beide deuren en het voorscherm aan de passagier kant, maar voor een auto die 6 jaar ouder is dan ik ben viel het me mee.... bij de garage werd me ook goed nieuws gemeld dat de auto van onder helemaal hard is en veel vernieuwde onderdelen heeft.
Ik heb deze auto gekocht met 1 doel, en dat is om er de ultieme kampbak van te maken en ik begrijp dat smaken verschillen maar zo ga ik hem dus ook maken
hieronder een kleine foto reportage wat ik intussen heb gedaan aan de auto maar voor de toekomst heb ik nog een flinke waslijst en wenslijst te gaan maar eind november wordt de auto geschorst en gaat die 3 maanden op stalling dus dan kan ik aan de slag.


Image
Na de aankoop op de terugweg

Image

Velgen goed opgepoetst/polijst en het hart gespoten

Image

Geloof het of niet, daarna de auto mat zwart gerold. Dit zodat ik me niet zo ergerde aan de roest plekken, wanneer ik andere deuren heb wil ik de auto compleet fatsoenlijk laten spuiten.

Image

Verlagings veren gemonteerd, de auto is 30mm rondom gezakt.

Image

De plaat onder de achterbumper zwart gespoten, deze was helemaal verweerd.

Image

Verschil in hoogte door de verlagings veren.

Image

Andere set velgen gekocht, breedset met achter velgen van 11j en banden van 265 breed.
Image


Velgen passen, zodat ik zeker wist dat het allemaal goed werkt en past.
Image

Lederen bekleding gekocht, hier ben ik al aan begonnen maar hier heb ik mezelf op verkeken. Momenteel rijdt ik met 1 lederen stoel rond de rest wordt dit weekend afgewerkt.
Image

Ik hoop dat jullie een beetje een idee hebben wat ik met de auto van plan ben, onthoudt de auto en mijn naam want deze zullen jullie nog regelmatig lastig gaan vallen met vragen de komende tijd

UPDATE : inmiddels de velgen en het lederen interieur gemonteerd

Image


Image
BMW E23 735i 1984
Offline

hurkmans715

Nieuw

  • Berichten: 11
  • Geregistreerd: vr 29 jun 2018, 21:39
  • Woonplaats: Someren

Re: E23 728i 1983 hobbyhok

Berichtzo 18 nov 2018, 01:52

Marthijn schreef:Welkom hier, mooie E23 met potentie!
Ik zou wel die 15” style 5 velgen terugmonteren, die grote jongens staan hem niet mooi vind ik.


Zoals ik in de tekst toelicht wil ik er in mijn ogen de ultieme kampbak van maken, daar bedoel ik mee te zeggen dat ik de volgende aanpassingen aan de auto ga maken :

- Bigger is better, oversized velgen die de wielkasten totaal opvullen. Het liefst zo veel mogelijk velg en zo min mogelijk band.

- Lager dan orgineel

- Geblindeerde ramen

- Leer interieur, dit was eigenlijk niet de planning maar deze ben ik bij toeval tegengekomen.

- En gaandeweg zal ik nog wel tegen wat aanpassing lopen waardoor ik de looks er nog meer uit vindt springen.

Een auto die meteen opvalt voor zijn ' unieke ' looks, het is een 2e hobby auto dus vandaar het idee om de auto in dese stijl aan te passen. En daar komt uiteraard bij dat ik het er zelf goed bij vindt staan, samen met het model van de auto enz.
BMW E23 735i 1984
Offline

riemer

Professional

  • Berichten: 1518
  • Geregistreerd: vr 15 jan 2010, 21:14
  • Woonplaats: Lelystad

Re: E23 728i 1983 hobbyhok

Berichtzo 18 nov 2018, 10:46

Welkom hier.

Ik vind ook, je moet de auto zo maken als je zelf graag wil. Succes!
[O o [][] o O] BMW E23 745i 1984
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: E23 728i 1983 hobbyhok

Berichtzo 18 nov 2018, 11:40

wil ik er in mijn ogen de ultieme kampbak van maken

Ik denk dat je met die wielen er aardig in geslaagd bent.
Offline

hurkmans715

Nieuw

  • Berichten: 11
  • Geregistreerd: vr 29 jun 2018, 21:39
  • Woonplaats: Someren

Re: E23 728i 1983 hobbyhok

Berichtma 19 nov 2018, 18:33

RobertF schreef:
wil ik er in mijn ogen de ultieme kampbak van maken

Ik denk dat je met die wielen er aardig in geslaagd bent.


Dank jullie wel, en Robert een groter compliment had je me niet kunnen geven haha... Ik ben net begonnen met de auto onder handen te nemen, en ik heb mijn doel blijkbaar al bereikt dan zijn de rest van de aanpassingen in de toekomst mooi meegenomen.
BMW E23 735i 1984
Offline

hurkmans715

Nieuw

  • Berichten: 11
  • Geregistreerd: vr 29 jun 2018, 21:39
  • Woonplaats: Someren

Re: E23 728i 1983 hobbyhok

Berichtma 19 nov 2018, 19:10

Gisteren heb ik 4 deuren voor de auto besteld, en ook een voor zijscherm aan de passagierszijde komt deze kant op. Dan hoop ik dat de auto weer een stuk completer oogt, want het wordt me iets te koud om met door gerotte deuren rond te rijden.

Verder zit ik met een dilemma, en ik hoop dat iemand van hier me ermee kan helpen.

Image

Onder bij de inlaat zit een nippel, het lijkt mij een ontluchtings nippel... maar hier kan ik natuurlijk finaal naast zitten.

Een paar weken geleden startte de auto behoorlijk moeizaam omdat de accu het had begeven, op het moment dat de auto niet op gang wilde komen kwam er uit de inlaatnippel benzine druppelen vandaar dat het me opviel. Mijn vraag is waar dat deze voor dient en of er geen slang op moet zitten, en waar deze dan naartoe zou moeten. Ik heb uren door verschillende documentatie gespit maar ik kom er niet aan uit..... wie helpt me om mijn zoektocht te beëindigen, ik ben benieuwd waar die voor dient.
BMW E23 735i 1984
Offline

Marthijn

Professional

  • Berichten: 1741
  • Geregistreerd: za 30 jan 2016, 15:11
  • Woonplaats: Wildervank

Re: E23 728i 1983 hobbyhok

Berichtma 19 nov 2018, 20:15

Daar moet een vacuüm slang op, zie foto.
Er zitten 2 nippels aan de onderkant vannde luchtinlaat, deze lopen naar de pijltjes

Image
Image

BMW E23 728iA Jet Black
BMW E53 X5 4.4iA Sapphire Black
Offline

hurkmans715

Nieuw

  • Berichten: 11
  • Geregistreerd: vr 29 jun 2018, 21:39
  • Woonplaats: Someren

Re: E23 728i 1983 hobbyhok

Berichtma 19 nov 2018, 20:25

Marthijn schreef:Daar moet een vacuüm slang op, zie foto.
Er zitten 2 nippels aan de onderkant vannde luchtinlaat, deze lopen naar de pijltjes

Image

Held , daar ga ik morgen eens naar kijken. Super bedankt!
BMW E23 735i 1984

Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 2 gasten

cron