Het is nu do 18 apr 2024, 17:46


Liefde op het tweede gezicht

Hier plaats je een foto van je auto en stel je jezelf voor
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Nescio

Nieuw

  • Berichten: 19
  • Geregistreerd: do 22 nov 2018, 21:00

Re: Liefde op het tweede gezicht

Berichtma 26 nov 2018, 17:45

Scherp oog Riemer!
Met mijn gebrek aan kennis kan ik helaas niet beoordelen hoe er aan gerommeld is, is dat iets waar ik me echt zorgen over moet maken, of als alles werkt is het in het principe ok?

Ik vind de auto mooi zoals die is, vind het niet erg als het niet allemaal origineel is maar hij moet wel in behoorlijke staat zijn.

En die 20 jaar, ben benieuwd hoe dat zit, het lijkt me echt een sympathiek bedrijf, waarom onjuiste info in een advertentie zetten?
Offline

Marthijn

Professional

  • Berichten: 1741
  • Geregistreerd: za 30 jan 2016, 15:11
  • Woonplaats: Wildervank

Re: Liefde op het tweede gezicht

Berichtma 26 nov 2018, 19:35

Auto bedrijven halen alles uit de kast om hun auto’s te verkopen.
Dat van 20 jaar in bezit bij liefhebber is niet te controleren, de auto is in 2011 geimporteerd.
Of er moeten in de boekjes voor een tijd van 20 jaar dezelfde garage houder vermeld staan.
Wat betrefd de km stand, hier kun je ervanuit gaan dat deze onjuist is, gezien de slijtage plekken op het stuur is deze minimaal 200.000 km vastgehouden geweest.! Of de liefhebber heeft elke vrije dag in de auto gezeten en aan het stuur lopen draaien. :mrgreen:
Ook omdat er een ander interieur in is gezet geeft waarschijnlijk aan dat het oude versleten was!
De auto is zeer goed gepoetst en glimt erover, dat wil zeggen of opgelapt en gespoten of al die tijd heel goed bijgehouden!
Wat dan wel vreemd is is dat het linnen aan het schuifdak er niet goed uitziet. Kijk daar goed naar!
Overall is dit geen gekke auto maar er zijn wat dingen om de verkoper mee te confronteren, en zo de prijs nog wat te drukken!
Laat je niet gekmaken door hem met mooie praatjes, voor 6000€ kun je een best goede E23 vinden, er is best nog wel wat keus!
Let goed op alle deurlijnen etc.
Open het schuifdak en check de waterloop gaten, deze zitten links/rechts voor/achter 4x dus.
Het blok moet mooi rustig lopen en stil liggen bij stationair.
Voel aan de binnenkant van de wielkasten, kijk er desnoods in naar roest.
Succes!
Image

BMW E23 728iA Jet Black
BMW E53 X5 4.4iA Sapphire Black
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: Liefde op het tweede gezicht

Berichtma 26 nov 2018, 21:11

In mijn zoektocht naar een e23 10 jaar geleden ben ik 3 x een omgekatte tegen gekomen en in de 80-iger jaren 2x kwam een omgekatte 735i op mijn weg, dus kijk uit.
Haal het rubber van het schutbord waar het chassisnummer zit en kijk of er gerotzooid is.
Offline

Nescio

Nieuw

  • Berichten: 19
  • Geregistreerd: do 22 nov 2018, 21:00

Re: Liefde op het tweede gezicht

Berichtma 26 nov 2018, 21:48

Wat bedoel je precies met het omkatten Robert?
Dat het chassisnummer is gewijzigd?

Ik heb trouwens een chassisnummer ontvangen wat niet geldig is. Weer zoiets.. Ik check het wel ter plekke.
Offline

Nescio

Nieuw

  • Berichten: 19
  • Geregistreerd: do 22 nov 2018, 21:00

Re: Liefde op het tweede gezicht

Berichtma 26 nov 2018, 21:56

Ik wil echt graag iemand meenemen met kennis die meekijkt. Heeft iemand tips hoe dat te regelen is? Ik betaal ervoor plus reiskosten.
Aanstaande vrijdag
Offline

Marthijn

Professional

  • Berichten: 1741
  • Geregistreerd: za 30 jan 2016, 15:11
  • Woonplaats: Wildervank

Re: Liefde op het tweede gezicht

Berichtma 26 nov 2018, 22:48

Ik denk niet dat er forumleden staan te trappelen om mee te gaan, als er dan achteraf wat is dan heb je misschien een hoop verwijten naar elkaar.
Waar staat de auto te koop?
Zoek een dichtsbijzijnde bmw dealer en maak daar een afspraak voor een aankoopkeuring.
Desnoods een bovag garage.
Met omkatten word bedoeld het chassie nr overzetten naar en ander model, danwel de papieren vervalsen etc.
Vraag naar de orginele documentatie en eventueel papieren van het invoeren in 2011.
Image

BMW E23 728iA Jet Black
BMW E53 X5 4.4iA Sapphire Black
Offline

Henkjan

Master

  • Berichten: 752
  • Geregistreerd: ma 11 mei 2015, 14:15
  • Woonplaats: Veluwezoom

Re: Liefde op het tweede gezicht

Berichtdi 27 nov 2018, 08:32

Om dingen los te gaan schroeven lijkt me wat ver gaan. Ik zou wel alle knoppen proberen of alles werkt. Indien niet werkend kun je daar meteen een puntje van maken eventueel. En het moet gerepareerd worden voor aflevering?

Als hij geldige APK heeft zal hij sowiezo niet door en door rot zijn :geek:.

Koppeling zou ik ook even op letten dat het goed voelt (niet te hoog en niet te laag) en dan kun je meteen luisteren of het druklager hoorbaar is in de vrij ...
BMW 750 iL E32 bouwjaar 1988. Mag het ietsje meer zijn?

Ex. BMW 530D. 1999
Ex. BMW 523i. 1996.
Ex. BMW 750i 1989.
Ex. BMW 635 CSi 1980.
Ex. BMW 2500 + BMW 2800 jaren '70.
Ex. BMW 3.0S + BMW 2.8L + BMW 3.0LA jaren '70
Offline

Marthijn

Professional

  • Berichten: 1741
  • Geregistreerd: za 30 jan 2016, 15:11
  • Woonplaats: Wildervank

Re: Liefde op het tweede gezicht

Berichtdi 27 nov 2018, 09:42

Zoizo het kapje in de wielkasten losdraaien, zit met 4 schroefjes vast en zegd heel veel over de auto.!
Bij die van mij kwam er destijds een emmer zand achter vandaan en konden we zien dat het voorscherm goed was maar wel een gat in de koker balk, ook kun je een deel van het schutbord zien.
Image

BMW E23 728iA Jet Black
BMW E53 X5 4.4iA Sapphire Black
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: Liefde op het tweede gezicht

Berichtdi 27 nov 2018, 14:32

Hi Bart, nog een keer het chassisnummer vragen, doen ze moeilijk of sturen ze het niet dan kun je je een reis besparen.
Bij omkatten kocht men een zware schadewagen en dan werd dezelfde in de kleur er bij gestolen. Vervolgens werd het chassisnummer uit het wrak in de gestolen auto gezet. Je rijdt dan officieel in een gestolen auto. Dit was een bekende praktijk in de 70 en 80- iger jaren, Later werd het kenteken in genomen bij zware schades om deze praktijk te vermijden.
Offline

riemer

Professional

  • Berichten: 1518
  • Geregistreerd: vr 15 jan 2010, 21:14
  • Woonplaats: Lelystad

Re: Liefde op het tweede gezicht

Berichtdi 27 nov 2018, 21:54

Marthijn schreef:Ik denk niet dat er forumleden staan te trappelen om mee te gaan, als er dan achteraf wat is dan heb je misschien een hoop verwijten naar elkaar.
Waar staat de auto te koop?
Zoek een dichtsbijzijnde bmw dealer en maak daar een afspraak voor een aankoopkeuring.
Desnoods een bovag garage.
Met omkatten word bedoeld het chassie nr overzetten naar en ander model, danwel de papieren vervalsen etc.
Vraag naar de orginele documentatie en eventueel papieren van het invoeren in 2011.


Ja inderdaad. Volgens mij staat in Diepenheim als ik het goed heb.
[O o [][] o O] BMW E23 745i 1984
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: Liefde op het tweede gezicht

Berichtdi 27 nov 2018, 22:40

Hier staat/stond die voor een andere prijs.
https://auto.mitula.nl/bmw-diepenheim
Offline

Nescio

Nieuw

  • Berichten: 19
  • Geregistreerd: do 22 nov 2018, 21:00

Re: Liefde op het tweede gezicht

Berichtwo 28 nov 2018, 12:08

Wat bizar!
Naja, oude advertentie en in prijs verlaagd?

Ik ga ieder geval er heen, heb tenslotte aanbetaling gedaan, maak een checklist van alles wat jullie hebben aangedragen waarvoor veel dank.

Het wordt zaterdag.
Offline

Henkjan

Master

  • Berichten: 752
  • Geregistreerd: ma 11 mei 2015, 14:15
  • Woonplaats: Veluwezoom

Re: Liefde op het tweede gezicht

Berichtwo 28 nov 2018, 13:15

Dat is inderdaad bizar; waarschijnlijk is er toch flink aan de auto gerommeld waardoor een liefhebber met verstand van zaken hem laat staan. Maar dat wil zeker niet zeggen dat hij slecht is.

Handelaren die elkaar kennen (en vertrouwen) ruilen hun voorraad regelmatig, zodat ze steeds "verse voorraad" hebben ;).

Waarom de prijs verlaagd is durf ik niet te zeggen, maar doe er je voordeel mee ...
BMW 750 iL E32 bouwjaar 1988. Mag het ietsje meer zijn?

Ex. BMW 530D. 1999
Ex. BMW 523i. 1996.
Ex. BMW 750i 1989.
Ex. BMW 635 CSi 1980.
Ex. BMW 2500 + BMW 2800 jaren '70.
Ex. BMW 3.0S + BMW 2.8L + BMW 3.0LA jaren '70
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: Liefde op het tweede gezicht

Berichtwo 28 nov 2018, 16:43

Ik zou toch voordat je gaat het chassisnummer vragen dan kun je thuis op je gemaakt dat na trekken.
Offline

Henkjan

Master

  • Berichten: 752
  • Geregistreerd: ma 11 mei 2015, 14:15
  • Woonplaats: Veluwezoom

Re: Liefde op het tweede gezicht

Berichtdo 29 nov 2018, 04:21

Dat is zeker verstandig, want je wilt ook graag dat alle opties er op en aan zitten die oorspronkelijk besteld waren. Is dat niet het geval dan moet je al helemaal goed oppassen.

Helaas is je positie erg zwak vanwege de aanbetaling. Maar je kunt wel je geld terugeisen indien de auto daadwerkelijk omgekat is. En het ontbreken van oorspronkelijke opties zie ik als een mogelijk bewijs daarvan :geek:.

Waarschijnlijk valt het allemaal wel mee ...
BMW 750 iL E32 bouwjaar 1988. Mag het ietsje meer zijn?

Ex. BMW 530D. 1999
Ex. BMW 523i. 1996.
Ex. BMW 750i 1989.
Ex. BMW 635 CSi 1980.
Ex. BMW 2500 + BMW 2800 jaren '70.
Ex. BMW 3.0S + BMW 2.8L + BMW 3.0LA jaren '70
Offline

Nescio

Nieuw

  • Berichten: 19
  • Geregistreerd: do 22 nov 2018, 21:00

Re: Liefde op het tweede gezicht

Berichtdo 29 nov 2018, 13:57

De kans dat de auto omgekat is, is gezien het profiel van de dealer na een rondje Google onwaarschijnlijk.

Daarom wil ik niet blijven zeuren om het nummer, of het slordigheid is en grote drukte of iets anders moet ik daar zien; wil voor nu graag de sfeer goedhouden, daar relaxed aankomen en op mn gemak de auto kunnen bekijken.
Omdat ik inderdaad al aanbetaald heb is niet gaan voor mij toch geen optie.

Ondanks alle mogelijke scenarios ga ik er nog steeds van uit dat het allemaal wel goed komt, ik ga iedergeval nu wel een stuk zekerder na al jullie support en het goede nieuws: ik heb hulp aangeboden gekregen van hier en ga dus niet alleen :)
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: Liefde op het tweede gezicht

Berichtdo 29 nov 2018, 20:48

Even op een rijtje om over na te denken
De auto werd eerst aangeboden voor 8250 euro en nu voor 6000
De auto was 20 jaar in bezit verzamelaar maar 11 jaar geleden van kenteken veranderd.
De auto vlgs verkoper in prachtstaat is met slechts 123.000 km en voor 6 mille te koop is
Waar is het bewijs voor de km stand?
Dat er een interieur in zit van een e3 en een analoog klokje uit de eerste serie
Dat als je vraagt om het chassisnr, je de meldcode krijgt.
Dat je een aanbetaling moet doen zonder de auto gezien te hebben omdat de kopers in de rij staan vlgs verkoper.

Je weet waar het chassisnr staat?
Type de laatste 7 cijfers in de decoder in en vergelijk de daar aangegeven uitvoering qua kleur en opties.
Laat je niet door gevoelens leiden maar gebruik je verstand bij twijfel niet kopen.
Succes

Ik heb ooit een 735i kunnen kopen met 130.000km , toen ik aan de garage om een bewijs daarvan vroeg kreeg ik een foto gestuurd en het laatste stempel in het boekje op de foto was 130.000 km. Dat is mooi dacht ik. Toen ik vervolgens ging kijken, 500 km heen en weer en het boekje vroeg, bleek dat de volgende 2 pagina,s eruit gescheurd waren. (de pagina,s zijn genummerd) Ze wilde mij zo belazeren, ik hoefde de auto niet meer en heb hem laten staan.
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: Liefde op het tweede gezicht

Berichtdo 29 nov 2018, 22:32

Ik had ooit een column geschreven "Liefde maakt blind" maar die was verwijderd in de columns.
Ik heb ze teruggeplaatst.
viewtopic.php?f=33&t=12297
Offline

Henkjan

Master

  • Berichten: 752
  • Geregistreerd: ma 11 mei 2015, 14:15
  • Woonplaats: Veluwezoom

Re: Liefde op het tweede gezicht

Berichtvr 30 nov 2018, 02:28

20 jaar kan bij de 1e eigenaar zijn geweest.

Het is zeker belangrijk om de sfeer goed te houden, maar laat je er ook niet door beangstigen. Een auto bezichtigen doe je met de ogen, niet met de handen. Vraag dus altijd beleefd om toestemming om iets te verwijderen en ook zelfs om alle elektrische schakelaars uit te proberen.

Ik heb eens 2 hondsbrutale Friezen aan de deur gehad voor een oude Volvo die maakten het zo bont dat ik ze deur heb gewezen en dat ging niet zonder slag of stoot, want toen eisten ze 50€ benzinegeld. Uiteindelijk moest de politie er aan te pas komen en die gingen zelfs controleren of de APK wel geldig was ... Dat was dus wel het geval (nog 1,5 jaar).

De volgende dag verkocht ik de Volvo 164 tegen de vraagprijs :geek:


Disclaimer: agressieve kopers kunnen overal vandaan komen; ditmaal kwamen ze toevallig uit Friesland, maar het had ook, Groningen, N./Z.-Holland Of België kunnen zijn geweest ...
BMW 750 iL E32 bouwjaar 1988. Mag het ietsje meer zijn?

Ex. BMW 530D. 1999
Ex. BMW 523i. 1996.
Ex. BMW 750i 1989.
Ex. BMW 635 CSi 1980.
Ex. BMW 2500 + BMW 2800 jaren '70.
Ex. BMW 3.0S + BMW 2.8L + BMW 3.0LA jaren '70
Offline

Nescio

Nieuw

  • Berichten: 19
  • Geregistreerd: do 22 nov 2018, 21:00

Re: Liefde op het tweede gezicht

Berichtvr 30 nov 2018, 12:12

Fijn dat je dat nog even aanstipt Henkjan, ik neem het mee. Gelukkig ben ik niet alleen en is er een tweede nuchtere en ervaren blik. Ik moest erg lachen om je disclaimer trouwens ;)

En goed verhaal Robert! leuk en leerzaam om te lezen.
Ik betrap mijzelf er zelfs nog tijdens het lezen op mijn situatie als mogelijke buitenkans te zien maar er is geen speld
tussen de boodschap te krijgen, dealers kennen altijd de waarde van een auto.
Offline

riemer

Professional

  • Berichten: 1518
  • Geregistreerd: vr 15 jan 2010, 21:14
  • Woonplaats: Lelystad

Re: Liefde op het tweede gezicht

Berichtza 01 dec 2018, 20:20

Ik ben nu wel nieuwsgierig of je hem gekocht hebt. Kunnen we je verwelkomen met deze auto bij de club? :P
[O o [][] o O] BMW E23 745i 1984
Offline

Marthijn

Professional

  • Berichten: 1741
  • Geregistreerd: za 30 jan 2016, 15:11
  • Woonplaats: Wildervank

Re: Liefde op het tweede gezicht

Berichtzo 02 dec 2018, 10:34

Ja en?
Ook zeer benieuwd! :)
Image

BMW E23 728iA Jet Black
BMW E53 X5 4.4iA Sapphire Black
Offline

Nescio

Nieuw

  • Berichten: 19
  • Geregistreerd: do 22 nov 2018, 21:00

Re: Liefde op het tweede gezicht

Berichtzo 02 dec 2018, 15:28

Yes!!!
Ik heb m gekocht :)

Ben echt superblij, wat een feest om deze voor de deur te hebben staan:
ImageImage

Michiel had mij zijn expertise aangeboden en is met mij meegegaan.
Hij bleek van onschatbare waarde tijdens het kopen, ik weet nu dat de auto een goede basis heeft dat geeft mij gemoedsrust. Er zijn wel een hoop aandachtspunten zijn, dus met zijn feedback heb ik 600 euro van de auto af kunnen praten.

Later volgt uitgebreid verslag (vandaag ff druk met werk en moet zo Sinterklaas vieren ;)

Wil jullie heel erg bedanken voor alle hulp en meeleven op dit forum.
Ik zit eigenlijk nooit online en ben blij verrast hoe leuk het is om de kennis en het enthousiasme met elkaar te delen.

Ben heel blij dat ik er nu bijhoor! :D

ps: Ik heet geen Bart in echte leven maar Karel! (op een of andere manier leek het mij in het begin verstandig om even niet mijn echte naam te gebruiken omdat ik de auto nog moest kopen en misschien leest de verkoper mee. Toen ik de foto's plaatste was dat natuurlijk al tamelijk onzinnig..)
Offline

riemer

Professional

  • Berichten: 1518
  • Geregistreerd: vr 15 jan 2010, 21:14
  • Woonplaats: Lelystad

Re: Liefde op het tweede gezicht

Berichtzo 02 dec 2018, 16:21

Mooi man! Gefeliciteerd!

Heel veel rijplezier toegewenst met je nieuwe aanwinst. Gelukkig dat het dan toch een goede auto is gebleken.
[O o [][] o O] BMW E23 745i 1984
Offline

Marthijn

Professional

  • Berichten: 1741
  • Geregistreerd: za 30 jan 2016, 15:11
  • Woonplaats: Wildervank

Re: Liefde op het tweede gezicht

Berichtzo 02 dec 2018, 16:33

Super, mooi dat je hem hebt gekocht en dat hij idd goed blijkt te zijn op een paar punten na!
En leuk dat je aangeeft het forum en zijn gebruikers te bedanken!
Maak zeker een topic aan in ‘projecten’ zodat we je kunnen blijven volgen en helpen.
Succes met de Klaas, die was hier gisteravond. :D
Image

BMW E23 728iA Jet Black
BMW E53 X5 4.4iA Sapphire Black
VorigeVolgende

Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron