Zo, weer een paar weekjes verder dus ook weer wat dingetjes gedaan...
De kachelkraan is gemaakt, het lampje van de motorkap doet het ook weer (wist ik veel dat daarvoor de verlichting ingeschakeld moest zijn)
Verder deed mijn boordcomputer het niet. Gelukkig via ebay voor 35 euro een computer op de kop getikt. Deze gemonteerd en alles doet het weer
Ook vorige week tijdens de laatste mooie dag de bmw voorbereid op zijn winterslaap:
Tevens heb ik de oude motor gedemonteerd:
Tijdens demontage heb ik de moer van de drijfstanglagerkap onbeschadigd terug gevonden in het carter. Waarschijnlijk is deze dus los gegaan met deze schade tot gevolg.
De cilinderkop is gelukkig onbeschadigd. Alleen de uitlaatklep van cilinder 4 is licht geraakt en dus een beetje krom
Maar ik ben dolgelukkig dat ik dus in ieder geval een kop reserve heb!
Ik heb alle motoronderdelen bewaard behalve deze:
De krukas heeft jammer genoeg ook een tik gehad. Ik heb 'm nog niet weg gegooid maar ben bang dat dit niet meer te herstellen is:
Wat ik trouwens wel vreemd vind is dat op de cilinderkop 1983 staat ingeslagen terwijl de auto van 1981 is...
Lijkt mij dat deze dus al eens vervangen is...
Ik ben dus weer lekker bezig geweest. Nu de laatste dingetjes afwerken en dan in november op apk. Die krijgt ie dan meteen voor 2 jaar