Pagina 3 van 4

Re: Hallo

BerichtGeplaatst: za 01 sep 2012, 16:23
door Michiel
Ik blijf bij Arktisblau.

Re: Hallo

BerichtGeplaatst: za 01 sep 2012, 17:54
door Jasper
Ik kan nog wel even alle twijfel wegnemen; de kleurcode is 045, ofwel Arctisblau metallic ;)

Re: Hallo

BerichtGeplaatst: za 01 sep 2012, 18:04
door Michiel
Arktis schrijf je met een K ;)

Re: Hallo

BerichtGeplaatst: za 01 sep 2012, 18:42
door RWA
Zo wat een mooie!
Zo te zien in concoursstaat?

Re: Hallo

BerichtGeplaatst: za 01 sep 2012, 19:02
door RobertF
:no: met een c
Image

Re: Hallo

BerichtGeplaatst: za 01 sep 2012, 19:38
door Jasper
Michiel schreef:Arktis schrijf je met een K ;)


C, K... hij is in ieder geval blauw 8)

RWA schreef:Zo wat een mooie!
Zo te zien in concoursstaat?


Concourstaat zou wel mooi zijn, maar dat gaat wellicht wat ver. Er zijn wel een paar kleine deukjes en krasjes, maar niets wat niet weg te werken is.

undifined1 schreef:En hij heeft de (wat mij betreft) enige correcte radio voor een auto uit de oberklasse uit die tijd


Zeker een dikke radio en volledig compleet en werkend BMW soundsystem! Gelijk een vraagje over deze radio; iemand ervaring met onderstaande aansluiting op dit type radio?;
http://www.oldtimerautoradio.nl/a-18253 ... eo-8-polig

Re: Hallo

BerichtGeplaatst: za 01 sep 2012, 20:16
door Michiel

Re: Hallo

BerichtGeplaatst: za 01 sep 2012, 21:22
door RobertF
van mij mag je het ook met een k schrijven, in Alpinweiss zit geen k of c ;)

Re: Hallo

BerichtGeplaatst: zo 02 sep 2012, 13:22
door zerotolerance
Image

Het is toch echt met een K.

Re: Hallo

BerichtGeplaatst: zo 02 sep 2012, 17:26
door RobertF
met een c is oude spelling ;)

Re: Hallo

BerichtGeplaatst: zo 02 sep 2012, 19:58
door zerotolerance
:cry:

Re: Hallo

BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012, 15:58
door Jasper
En we zijn in NL met verse Zweedse Import! De terugreis hebben we in 2 dagen gedaan. Wel spannend want de auto heeft de laatste jaren maar weinig kilometers gemaakt en nu dus ineens 1500km! De auto heeft geen krimp gegeven en rijdt echt fantastisch. De stoelen zitten erg relaxed en mijn vriendin was erg te spreken over de stoelverwarming :D

Op de cruise control met 120kmh hebben we net geen 1 op 10 gemiddeld gereden, en dat is veel beter dan ik op had gerekend. Natuurlijk in Duitsland ook even uitgelaten; in de Sportstand trekt ie als een beer van 100 naar 200 en loopt ie door naar 250 op de teller (220 volgens de tomtom :roll: ). Nog een leuke ervaring met een Duitser in een dikke A6 die het geweld niet bijhield, later haalde hij in met een duim omhoog en een big smile :Peace:

Een paar kleine probleempjes heb ik ook ontdekt, dus ik heb gelijk wat te doen;
[list=]ABS lampje gaat aan bij snelheden boven de 160km/h (dus waar hebben we het over :roll: ). [/list]
[list=]Ik snap niets van de radio; is er iemand die me kan uitleggen hoe ie werkt?[/list]
[list=]De tussendemper is lek bij de aansluiting aan de achterkant. Is nog wel te repareren denk ik, maar ik heb geen lasapparaat...[/list]
[list=]Bij warme motor (na uren rijden) kwamen we aan bij een file. Het viel me toen op dat bij lage toeren de motor een klein beetje stottert en er een klein beetje naverbranding in de uitlaat is. Niet goed voor de turbo natuurlijk; ik ga direct alle bougies, kabels en verdeler/rotor checken.[/list]

Ook wel humor; ik had me een beetje verkeken op hoe groot de wagen is, ik kan mijn garage nog net uit en de deur dicht, maar dan past er ook geen fiets meer bij :D

Re: Hallo

BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012, 15:59
door Jasper
Hmm, ik dacht dat de List functie voor bullet points zou zorgen; doe ik iets niet goed?

Re: Hallo

BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012, 18:20
door Daniel
Heb ik ergens de foto's gemist :?:

Re: Hallo

BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012, 18:25
door stefan
Leuk weer een 745 in Nederland,ik heb er nu al 3 rond rijden bij ons in Wieringerwaard komen allen bij mij vandaan. Succes met de auto en wellicht tot ziens !

Mvrgr Stefan/LPGSHOP.NL

Re: Hallo

BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012, 19:11
door graad
mooie highline.....in de perfecte kleurstelling :mrgreen: :mrgreen:
ken ik hendig zeggen........heb dezelfde :sneaky2:

Re: Hallo

BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012, 20:15
door Jasper
Daniel schreef:Heb ik ergens de foto's gemist :?:


Bij deze;
http://www.sehlin.com/745ia_highline/default.htm

Re: Hallo

BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012, 21:03
door RobertF
zo te zien heb je er ook een daglicht verlichting op en de computer voor de bediening van de kachelkleppen ontbreekt

Re: Hallo

BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012, 21:08
door Jasper
@RobertF: dat volg ik niet helemaal; er zit geen dagrijverlichting (neem aan dat je dat bedoelt) op en de kachel werkt prima. Het is geen CC maar manuele airco, bedoel je dat?

Re: Hallo

BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012, 22:37
door RobertF
Bij mij zit er een pompje op die de kleppen bedient als de motor uit is. Ja dat je een manuele airco hebt, hoewel ik dacht dat alle 745i's automatische airco hadden. Ik zie bij de zekeringen kast twee blokjes met relais en die had ik ook. Mijn auto hebben ze in Noorwegen op daglicht verlichting omgebouwd omdat het daar verplicht is. ik dacht misschien in Zweden ook?

Re: Hallo

BerichtGeplaatst: do 01 nov 2012, 11:10
door PayDay
Hier lopen twee dingen door elkaar.... Dagrijverlichting is verlichting die overdag gevoerd mag worden (led-strips enz.). Echter, zodra dimlicht wordt ingeschakeld dient deze uit te gaan (mits anders in de typegoedkeuring opgenomen).
Wat RobertF bedoelt is dat automatisch altijd het dimlicht inschakelt, omdat het in Scandinavi

Re: Hallo

BerichtGeplaatst: do 01 nov 2012, 12:10
door RobertF
Juist, bij mij was het zo als je de auto start automatisch het licht aangaat, het brandt dus altijd. Toen ik de auto in Engeland kocht zei de verkoper dat de lichtschakelaar kapot was. Ik heb toen een lichtschakelaar mee genomen, maar die hadden we niet nodig omdat het licht brandde, thuis kwamen we er achter dat het een daglicht verlichting was en zagen in de papieren dat de auto enige tijd in Noorwegen gereden heeft.

Ik heb BMW Noorwegen en BMW Classic geschreven of er een BMW werkinstructie bestaat daarvoor dan wist ik wat ze gedaan hebben maar dit is er niet. Ze hadden een kabel vanuit de zekeringkast gelegd met een diode er in en onder het dashbord draden door geknipt en verlegd met twee relais.
Ik heb alles verwijdert en de draden weer kleur op kleur gesoldeerd, maar krijg helaas de mistlampen niet meer aan, heb van alles geprobeert

Re: Hallo

BerichtGeplaatst: do 01 nov 2012, 12:25
door RobertF
het gaat om deze relais, die zijn er later bij gezet
foto Jasper's auto

Image

Re: Hallo

BerichtGeplaatst: do 01 nov 2012, 17:12
door Jasper
Interessant; bij mij gaat het licht namelijk niet aan als je de auto start; maar gewoon met de schakelaar naast het stuur. Ik zal de draadjes een volgen en kijken waar de relais op aangesloten zitten.

Re: Hallo

BerichtGeplaatst: do 01 nov 2012, 17:49
door Jasper
Ik heb net even gekeken en de bedrading van deze relais lijkt inderdaad geschakeld aan de lampen te zijn. Echter als ik ze los trek verandert er helemaal niets :?:
De lampen gaan gewoon nog aan met de schakelaar, de motor start, het alarm doet het gewoon? Wellicht is het dus wel dagrij verlichting maar zijn de relais kapot.