Als BMW-liefhebber (zo mag ik mezelf toch wel noemen, met inmiddels heel wat ervaring in wat recentere modellen zoals een E34 M5 touring, E36 328i cabrio, E39 525i touring en meest recent en zakelijk: 120d f20) was ik eigenlijk op zoek naar een wat ouder model. Dit vooral omdat ik die oude modellen zo mooi vind vanwege die vooroverhellende neus (sharknose). Dat moest het voor mij dus worden. Maakte mij op zich niet zoveel uit of het een 5- of 7-serie werd, want beide modellen vind ik erg mooi en zijn voor mij ruim genoeg. Daarnaast wilde ik wel eens proberen zelf iets aan zo'n auto te doen. Dat moet niet al te ingrijpend zijn (mijn technische kennis is misschien redelijk, maar de vaardigheden zeker niet), maar wel op zo'n manier dat ik het model beter zou leren kennen en mijn vaardigheden wat zou vergroten.
Op een gegeven moment ben ik die auto (denk ik) tegengekomen en velen van jullie hebben hem misschien ook wel op Autoscout24 zien staan. Het gaat om een saphirblauwe E12 528i van 6/1980. Deze is vanaf 1980 tot 2001 bij de eerste eigenaar gebleven. Deze woonde in Frankrijk (Auxerre) en heeft er ca. 139.000 km mee gereden. Daarna is er nog een Fransoos eigenaar geweest, die er nog ca. 6.000 km bij heeft gereden. Met een kilometerstand van 145.000 km is de auto in juni 2006 ingevoerd in Belgi
Op een gegeven moment ben ik die auto (denk ik) tegengekomen en velen van jullie hebben hem misschien ook wel op Autoscout24 zien staan. Het gaat om een saphirblauwe E12 528i van 6/1980. Deze is vanaf 1980 tot 2001 bij de eerste eigenaar gebleven. Deze woonde in Frankrijk (Auxerre) en heeft er ca. 139.000 km mee gereden. Daarna is er nog een Fransoos eigenaar geweest, die er nog ca. 6.000 km bij heeft gereden. Met een kilometerstand van 145.000 km is de auto in juni 2006 ingevoerd in Belgi