Zal me hier ook is even voorstellen!
Ik ben Nick Doesburg, 23 Jaar en afkomstig uit Utrecht. In het dagelijks leven ben ik nu nog student aan de HTS Autotechniek in Arnhem, waar ik volgend jaar hoop af te studeren.
Wat mij hier brengt is mijn E28 M535i. Hoewel dit natuurlijk geen E23 is zijn er wel veel gelijkenissen wat dit forum voor mij ook interessant maakt
Fototje van de M535i:
Verder is deze auto niet he-le-maal standaard meer
Korte samenvatting van de specs:
- Vrij programmeerbaar management (Megasquirt MS3x)
- Holset HX50, 60mm compressor inducer, 72mm turbine exducer, 22cm2 turbinehuis
- 50mm externe wastegate, 2x 25mm dumpvalves, 4" downpipe, 3"inch uitlaat, 630x300 intercooler
- M50 gasklephuis aan de andere kant van het inlaatspruitstuk
- LPG staged injection (tot 3000RPM op LPG, daarboven LPG & Benzine tegelijk)
- etc
Verder alles zelf gemaakt, uitlaatspruitstuk, uitlaat, etc, etc.
Blok is nog compleet standaard (M30B34), loopt nu sinds begin Augustus 2013 ongeveer en inmiddels al probleemloos paar duizend km mee gedraaid.
Draai op dit moment op een basisdruk van 0,5 bar, maar bouwt op tot 0,7 bij 6000RPM. Naar schatting +-330pk en ongeveer 450nm nu.
0-100 gaat nu in ieder geval rond de 5 seconden
Grootste begrenzing is op dit moment de koppeling die nog standaard is. Heb al een sterkere koppeling liggen, maar kreeg de bak er helaas niet af vanwege een dolgedraaide bout.. Opzich geen ramp omdat ik toch al het blok eruit wou halen om deze aan te passen voor meer vermogen. Waarschijnlijk ga ik nu naar een KAT onderblok icm ARP headstuds en een std koppakking. Daar kan ik naar verwachting wel "betrouwbaar" 500pk en 600+nm uit halen wat ook mijn oorsprongelijke doel was voor dit project Heb de smaak wel redelijk te pakken dus later mogelijk nog meer. Het turbosysteem is in ieder geval geschikt voor.
Verder heeft de E28 nog een trekhaak , die ideaal is om het speeltje voor te slepen welke ik samen met een maat heb (E30 met M50B25 en een "paar" andere aanpassingen)
Tot zover mijn korte introductie!
Mochten er vragen zijn, stel ze gerust! Commentaar ook welkom!
Ik ben Nick Doesburg, 23 Jaar en afkomstig uit Utrecht. In het dagelijks leven ben ik nu nog student aan de HTS Autotechniek in Arnhem, waar ik volgend jaar hoop af te studeren.
Wat mij hier brengt is mijn E28 M535i. Hoewel dit natuurlijk geen E23 is zijn er wel veel gelijkenissen wat dit forum voor mij ook interessant maakt
Fototje van de M535i:
Verder is deze auto niet he-le-maal standaard meer
Korte samenvatting van de specs:
- Vrij programmeerbaar management (Megasquirt MS3x)
- Holset HX50, 60mm compressor inducer, 72mm turbine exducer, 22cm2 turbinehuis
- 50mm externe wastegate, 2x 25mm dumpvalves, 4" downpipe, 3"inch uitlaat, 630x300 intercooler
- M50 gasklephuis aan de andere kant van het inlaatspruitstuk
- LPG staged injection (tot 3000RPM op LPG, daarboven LPG & Benzine tegelijk)
- etc
Verder alles zelf gemaakt, uitlaatspruitstuk, uitlaat, etc, etc.
Blok is nog compleet standaard (M30B34), loopt nu sinds begin Augustus 2013 ongeveer en inmiddels al probleemloos paar duizend km mee gedraaid.
Draai op dit moment op een basisdruk van 0,5 bar, maar bouwt op tot 0,7 bij 6000RPM. Naar schatting +-330pk en ongeveer 450nm nu.
0-100 gaat nu in ieder geval rond de 5 seconden
Grootste begrenzing is op dit moment de koppeling die nog standaard is. Heb al een sterkere koppeling liggen, maar kreeg de bak er helaas niet af vanwege een dolgedraaide bout.. Opzich geen ramp omdat ik toch al het blok eruit wou halen om deze aan te passen voor meer vermogen. Waarschijnlijk ga ik nu naar een KAT onderblok icm ARP headstuds en een std koppakking. Daar kan ik naar verwachting wel "betrouwbaar" 500pk en 600+nm uit halen wat ook mijn oorsprongelijke doel was voor dit project Heb de smaak wel redelijk te pakken dus later mogelijk nog meer. Het turbosysteem is in ieder geval geschikt voor.
Verder heeft de E28 nog een trekhaak , die ideaal is om het speeltje voor te slepen welke ik samen met een maat heb (E30 met M50B25 en een "paar" andere aanpassingen)
Tot zover mijn korte introductie!
Mochten er vragen zijn, stel ze gerust! Commentaar ook welkom!