Beste BMW fans,
Bij deze wil ik mij even voorstellen. Zoals mijn naam al doet vermoeden heet ik Peter en heb een 525 E12 uit april 1979. Ik ben zelf van bouwjaar 72 en heb al lange tijd interesse in oldtimers/klassiekers/youngtimers.
Maar hoe kom ik nu bij de E12 uit. Het wil zo dat mijn vader in de jaren 80 een appeltjes groene 525 bezat (FR-90-YK). Deze auto daar heeft ie het nu nog over. Dat was toch een fantastische auto.
Nu was ik in de winter 2009/2010 een beetje op marktplaats aan het kijken. Het had flink gesneeuwd en de winterbanden zaten niet onder de daily dus ik kwam de straat niet uit. Na een beetje surfen tussen de oldtimers kwam ik deze van origine Belgische E12 tegen. Zag er op de foto's allemaal goed uit alleen wat kleine technische dingen. Remmen vast, niet stationair lopen etc etc. Maar interieur netjes evenals de kofferbak. alles compleet behalve het zaklampje dan. Verder leuke opties, hoofdsteunen achterin, mistlampen voor, centrale vergrendeling. Dus bod gedaan en dat was accoord. Afgesproken dat ik zou komen kijken zodra ik maar een beetje weg kon komen. Dus zo gezegd zo gedaan. Uitgezocht welke Belgische papieren nodig had om RDW te keuren. Met wat hulp van Belgische mustang vrienden dit uitgezocht en was allemaal in orde. Dus de gok genomen E12 gekocht en opgehaald.
Dus toen de auto binnen was deze eens goed bekeken en zag er erg netjes uit. De techniek gefixed en RDW gekeurd in 2010. Helaas een nieuw kenteken maar ja niets aan te doen.
Mijn broer was ook aardig gecharmeerd van het stukje jeugdsentiment en er volgde al snel een 520/6 in biskaya blauw. Deze was alleen voor de handel. Dus dat sloeg wel aan. Na wat verdiepen bleek dat bijvoorbeeld interieur delen niet meer leverbaar waren. We kregen steeds meer in beeld wat er wel was en niet was. Vanuit dat oogpunt een schade 525 gekocht en die uit elkaar gehaald en in onderdelen verkocht. Nu zal de lezer denken waar laat je al die spullen dan. Nu wil het zo zijn dat mijn broer de eigenaar is van Kapteijn Klassiek Automobielen / Kapteijn Classic BMW Parts. Voor sommige hier al wel bekend en kennen mijn 525 ook want die staat daar. Dus de onderdelen worden opgeslagen en getest.
Aangezien ik help met het demonteren van de auto's blijven er ook wel eens leuke opties over. Dus mijn E12 is nu al voorzien van 3punts gordels achterin, Stuurbekrachtiging, M logo's voor en achter. Op de plank ligt nu nog een 5 bak monteren, maar ben er nog niet uit of dat een dogleg moet worden of een overdrive bak.
Nu de foto's
fijne dagen en groeten
Peter
Bij deze wil ik mij even voorstellen. Zoals mijn naam al doet vermoeden heet ik Peter en heb een 525 E12 uit april 1979. Ik ben zelf van bouwjaar 72 en heb al lange tijd interesse in oldtimers/klassiekers/youngtimers.
Maar hoe kom ik nu bij de E12 uit. Het wil zo dat mijn vader in de jaren 80 een appeltjes groene 525 bezat (FR-90-YK). Deze auto daar heeft ie het nu nog over. Dat was toch een fantastische auto.
Nu was ik in de winter 2009/2010 een beetje op marktplaats aan het kijken. Het had flink gesneeuwd en de winterbanden zaten niet onder de daily dus ik kwam de straat niet uit. Na een beetje surfen tussen de oldtimers kwam ik deze van origine Belgische E12 tegen. Zag er op de foto's allemaal goed uit alleen wat kleine technische dingen. Remmen vast, niet stationair lopen etc etc. Maar interieur netjes evenals de kofferbak. alles compleet behalve het zaklampje dan. Verder leuke opties, hoofdsteunen achterin, mistlampen voor, centrale vergrendeling. Dus bod gedaan en dat was accoord. Afgesproken dat ik zou komen kijken zodra ik maar een beetje weg kon komen. Dus zo gezegd zo gedaan. Uitgezocht welke Belgische papieren nodig had om RDW te keuren. Met wat hulp van Belgische mustang vrienden dit uitgezocht en was allemaal in orde. Dus de gok genomen E12 gekocht en opgehaald.
Dus toen de auto binnen was deze eens goed bekeken en zag er erg netjes uit. De techniek gefixed en RDW gekeurd in 2010. Helaas een nieuw kenteken maar ja niets aan te doen.
Mijn broer was ook aardig gecharmeerd van het stukje jeugdsentiment en er volgde al snel een 520/6 in biskaya blauw. Deze was alleen voor de handel. Dus dat sloeg wel aan. Na wat verdiepen bleek dat bijvoorbeeld interieur delen niet meer leverbaar waren. We kregen steeds meer in beeld wat er wel was en niet was. Vanuit dat oogpunt een schade 525 gekocht en die uit elkaar gehaald en in onderdelen verkocht. Nu zal de lezer denken waar laat je al die spullen dan. Nu wil het zo zijn dat mijn broer de eigenaar is van Kapteijn Klassiek Automobielen / Kapteijn Classic BMW Parts. Voor sommige hier al wel bekend en kennen mijn 525 ook want die staat daar. Dus de onderdelen worden opgeslagen en getest.
Aangezien ik help met het demonteren van de auto's blijven er ook wel eens leuke opties over. Dus mijn E12 is nu al voorzien van 3punts gordels achterin, Stuurbekrachtiging, M logo's voor en achter. Op de plank ligt nu nog een 5 bak monteren, maar ben er nog niet uit of dat een dogleg moet worden of een overdrive bak.
Nu de foto's
fijne dagen en groeten
Peter
Ford Mustang 289Ci coupe 1965
BMW 525 E12 Kashmir metallic 1979
BMW 525 E12 Kashmir metallic 1979