Het is nu zo 12 mei 2024, 19:18


voorstellen edwin, en op forum bekende bmw 732

Hier plaats je een foto van je auto en stel je jezelf voor
  • Auteur
  • Bericht
Offline

delphin-bigsix

Nieuw

  • Berichten: 17
  • Geregistreerd: do 06 feb 2014, 21:27
  • Woonplaats: wildervank

voorstellen edwin, en op forum bekende bmw 732

Berichtdo 06 feb 2014, 22:36

Hallo allemaal, Ik ben Edwin uit wildervank (provincie groningen). de laatste dagen ben ik erg veel op het technische deel van het e23forum aan het zoeken geweest, vanwege de aanschaf van een bmw 732 uit 82. ik ben niet echt actief op forums, maar dit leek mij een gezellig forum, waar de reacties netjes blijven! Daarom leek me het wel zo netjes mij ook aan te melden op dit forum, na alle informatie die ik hier al gevonden heb. nu dwaalde ik vanavond een beetje af tussen alle onderwerpen, en ineens kom ik een bericht tegen over een belgische 732 whalenose met 5 handbak in de kleur delphin metallic.... een hoop overeenkomsten met mijn nieuwe auto, zou het?.. en ja hoor op de foto's herkende ik mijn nieuwste aanwinst! leuk om je auto zo tegen te komen! hier het bericht: http://forum.bmwe23.nl/viewtopic.php?f=13&t=7864&start=0&hilit=nieuw+klein+projectje

ik zal eerst wat over mijzelf vertellen, ik was al gek op auto's en sleutelen ver voordat in een auto mocht rijden. toen ik op mijn 18e mijn rijbewijs had gehaald heb ik eerst een paar jaartjes in een auto van het werk gestuurd om ervaring op te doen. uiteindelijk ben ik gaan zoeken naar een mooie youngtimer, dit werd een e28 528ia uit 1986 in de kleur delphin metallic. hier heb ik met veel plezier in gereden. Na zo'n 2 jaar vanwege nieuw werk en de drang om de auto helemaal te restaureren de auto geschorst. in de tussentijd heb ik een aantal andere auto's gereden maar hieraan sleutelen en het rijden bracht geen voldoening. de drang om weer in een oude bmw te rijden werd steeds groter, de 5 serie is nog niet klaar en dit wordt ook geen haast project. dus ben ik gaan zoeken naar een andere bmw.

vorige week zag ik op marktplaats een 732 in de kleur delphin metallic bij een camperhandelaar staan, als inruil gekregen. bij het bezichtigen was het duidelijk,dit is een eerlijke en harde bmw. precies wat ik zocht. afgelopen vrijdag zijn we na het werk teruggegaan om nog even een ritje te maken en de auto over te schrijven. het viel wel wat tegen dat de bak iets schuurde bij afremmen op de motor en de stuurbekrachtiging stond erg droog! dit zou niet het geval zijn, maar goed dit was geen reden deze auto te laten staan. want wat een mooie basis! na flink wat problemen met overschrijven (auto stond in handelsvoorraad, sinds 1 januari nieuwe regels) is het uiteindelijk op de valreep gelukt. dit moest ook wel want mijn vorige auto was al overgeschreven (inruil) dus anders werd het op de trein terug. de verkoper vertelde nog over de vorige eigenaar, hij moest ook een echte liefhebber zijn. toevallig wonen wij maar 15km van elkaar vandaan, ik had mijn telefoonnummer al achtergelaten bij de handelaar,nog niets gehoord maar leuk dat hij op dit forum zit en ik op dit forum mijn auto tegen ben gekomen.

aan de auto hebben we gelijk alle vloeistoffen vervangen, bleek achteraf niet nodig want het zag er super uit maar beter het zekere voor het onzekere. stuurbekrachtiging was een kwestie van snaar op de pomp spannen. echter de bak begon gelijk meer herrie te maken. dus nu ben ik in een zoektocht geraakt een juiste vervangingsbak/cardanas te vinden! ik zal iedereen op de hoogte houden en ook vast nog met genoeg vragen komen. mijn doel is deze auto helemaal orgineel te houden. de e28 wordt flink verbouwd. hier nog een paar foto's van de e28 en e23.

mvg. Edwin


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23605
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: voorstellen edwin, en op forum bekende bmw 732

Berichtvr 07 feb 2014, 12:23

Welkom...en das een bekende e23 ja! Is nog even van mij geweest,maar aangezien ik geen handbak man ben,toch besloten deze weg te doen aan een liefhebber,want andere wilde deze al kopen om te slopen,wat gruwelijke zonde is! Toen ik m had zaten alle papieren,aankoop notas ect er nog bij! Hoop nu ook nog,want heeft we'll een meerwaarde vind ik! En dit is zeer zeker een onverprutste originele 732i en ook nog hard ook nog! Gelukkig dat deze weer bij een liefhebber is terecht gekomen!veel plezier hier op t forum en met je e23! Mvg graad
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

delphin-bigsix

Nieuw

  • Berichten: 17
  • Geregistreerd: do 06 feb 2014, 21:27
  • Woonplaats: wildervank

Re: voorstellen edwin, en op forum bekende bmw 732

Berichtvr 07 feb 2014, 16:56

hallo, ik ben blij dat hij niet voor onderdelen verkocht is! dat was eeuwig zonde geweest. alle onderhoudsboekjes zijn inderdaad nog aanwezig. historie is tot 94.000 bekend. er zit dus wel een groot gat in de historie. maar ik pak het vanaf hier weer op met mijn eigen logboek. wel zat er nog een onderhoudsboekje van een e36 320 in het dashboardkastje. is dit misschien van jou? of anders van peter. indien nodig kan ik deze altijd opsturen. met een beetje geluk komt er morgen een andere 5 bak in. ik wacht nog even op reactie van Ivo. ik begreep uit eerdere berichten van jou dat het alarmsysteem origineel is in deze auto? hij was losgekoppeld (waarschijnlijk omdat de auto even stil gestaan heeft) maar heb het nog niet weer aangesloten, leek op het eerste gezicht aftermarket dus wou het in de toekomst al uit gaan bouwen. zou het nog even nazoeken als dit origineel is sluit ik hem wel weer aan. hopelijk heb ik morgen dus weer een fijne bak onder de auto zitten. dan kunnen we een echte proefrit gaan maken!
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23605
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: voorstellen edwin, en op forum bekende bmw 732

Berichtvr 07 feb 2014, 19:11

Als je t alarmsysteem aansluit( dus sterker erin links voor bij de motorkap) springt die vaak op start onderbreekt,start die echt nie meer,loskoppelen en hij doet t weer! De 5 bak was op zich nog goed toch? Boekje is volgens mij niet van mij,heb er meer van e36 dus :mrgreen:
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

delphin-bigsix

Nieuw

  • Berichten: 17
  • Geregistreerd: do 06 feb 2014, 21:27
  • Woonplaats: wildervank

Re: voorstellen edwin, en op forum bekende bmw 732

Berichtvr 07 feb 2014, 23:00

das duidelijk, dan gaat dat alarm er mooi uit! de 5 bak is minder. in de 1 2 en 3 hoor je hem licht ratelen bij gasgeven en afremmen op de motor, ook in de 5 hoor je hem een klein beetje, hij trilt dan flink door in de pook. bovendien zat er veel metaal in de bakolie. morgen naar ivo, dan komt er een andere 5 bak onder. deze houd ik wel voor revisie op een later moment, dan komt hij op de e28, daar heb ik nu een 3,5 m30 voor liggen. en anders in de toekomst weer terug onder de e23. dan zal ik peter nog even vragen of hij die e36 misschien nog heeft! en anders komt die op de stapel :lol:
Offline

BMW02noord

Nieuw

  • Berichten: 49
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 19:50

Re: voorstellen edwin, en op forum bekende bmw 732

Berichtza 08 feb 2014, 10:09

Hoi,

Mooie E23 heb je gekocht van Johan!
Ik was de vorige eigenaar en heb met Johan toentertijd een deal gemaakt met een caravan.

Johan vertelde al dat hij mijn kant weer op kwam, ik woon zelf in Heiligerlee namelijk.
Heb ook nog wel wat foto's voor je toen ik hem had eventueel.

Hetzij inderdaad een keiharde originele auto, heb hem rijdend vanuit Helmond meegenomen naar huis, was een mooi ritje.
Als je in de buurt bent kom gerust eens langs voor een bak koffie, weet in de buurt nog wel wat onderdelen voor je liggen eventueel.

Oja, boekje van een e36 zijn niet van mij.

Groeten,
Peter.
Offline

delphin-bigsix

Nieuw

  • Berichten: 17
  • Geregistreerd: do 06 feb 2014, 21:27
  • Woonplaats: wildervank

Re: voorstellen edwin, en op forum bekende bmw 732

Berichtma 10 feb 2014, 21:31

Hey, johan had mij ook al verteld dat je uit heiligerlee kwam, daar kom ik regelmatig langs ik werk namelijk in Winschoten. Ik zal snel eens langskomen, als het goed is heeft johan mijn nummer al doorgegeven? Het is inderdaad een erg mooie auto. Ik ben zaterdag de hele dag bij ivo geweest voor een bak wissel. Dus alle tijd gehad de auto goed op de brug te bekijken. De bak is helaas nog niet klaar. Nieuwe koppeling slipt. Maar de auto staat weer in franeker en als het goed is is alles morgen klaar.
Groeten edwin
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23605
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: voorstellen edwin, en op forum bekende bmw 732

Berichtdi 11 feb 2014, 15:17

En vanonderen ook hard :?:
Denk t wel :mrgreen:
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

delphin-bigsix

Nieuw

  • Berichten: 17
  • Geregistreerd: do 06 feb 2014, 21:27
  • Woonplaats: wildervank

Re: voorstellen edwin, en op forum bekende bmw 732

Berichtwo 12 feb 2014, 22:57

jazeker,de onderkant ziet er nog steeds erg goed uit. net achter de voorste wielkasten onder bij de chassisbalken zag ik wel aan beide kanten een klein plekje,, dat stelt nu nog niet veel voor dus is het een kwestie van gelijk aanpakken, in de epoxyprimer en coating zetten. dat is het enige werk onder de auto.
We hebben de auto vanavond weer opgehaald bij ivo. de bak is nu klaar. waardeloos weer maar wel een lekkere rit in de 7 gehad. Met de nieuwe 5bak en koppeling schakelt hij nu weer net zo mooi als de m30 loopt :mrgreen: . alleen ik ga wel snel een rechterspiegel monteren! want die moet er nog steeds op :P
Offline

BMW02noord

Nieuw

  • Berichten: 49
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 19:50

Re: voorstellen edwin, en op forum bekende bmw 732

Berichtwo 12 feb 2014, 23:15

Mooi dat hij goed bevalt!
Als je onderdelen in de buurt zoekt moet je even contact opnemen met Marcel.
Hij woont in de buurt en heeft ook wel spiegels liggen.

Hij heeft net weer een sloper binnen met leuke opties zoals een cruise controle, standkachel etc.
Hij woont in de buurt van Delfzijl.

http://link.marktplaats.nl/777321134

Via bovenstaande link kun je hem bereiken.

Groeten,
Peter.
Offline

marcel krol

Pro

  • Berichten: 105
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 19:29

Re: voorstellen edwin, en op forum bekende bmw 732

Berichtvr 14 feb 2014, 19:06

Haha, en natuurlijk via het forum!!

maar we hebben ondertussen al contact gehad
Offline

delphin-bigsix

Nieuw

  • Berichten: 17
  • Geregistreerd: do 06 feb 2014, 21:27
  • Woonplaats: wildervank

Re: voorstellen edwin, en op forum bekende bmw 732

Berichtma 17 feb 2014, 22:06

we hebben inderdaad al contact gehad, bedankt voor de tip peter!
Ondertussen druk met de auto bezig geweest, het viel me al op met achteruitrijden dat ik een rem licht hoorde, Ivo had ook al opgemerkt dat de auto iets minder lang uitrolde. De laatste dagen is dit snel erger geworden, dus zaterdag eerst eens alle remmen nagekeken. de wielen moesten toch los, op de originele velgen zaten banden van een matig merk, en dit merkte je vooral met een nat wegdek. bij normaal met het verkeer mee optrekken begonnen de achterbanden al te slippen, Ivo begon ook al over de slechte grip.
ik had nog een set velgen van de e28 liggen, waar goede banden op zitten dus die er eerst maar onder gezet. en het staat nog best mooi onder de auto, al zeg ik het zelf. misschien blijven ze er wel onder, het volgende is dan wel dat de voorkant 2 a 3 cm verlaagt zou moeten worden, dan staat de auto mooier op de wielen zonder teveel comfort in te leveren maar dat is voor later. eerst de remmen.
Bij 3 wielen blijven de remmen plakken, rechtsvoor zelfs behoorlijk. dus eerst nieuwe olie door de leidingen getrokken en de klauwen wat ontroest/ingevet. Dit maakt weinig verschil dus revisiesets besteld voor alle klauwen. de achterklauwen heb ik vast van de e28 gehaald aangezien die toch hetzelfde zijn, die ga ik vast reviseren en komend weekend de voorklauwen. ik zal mijn best doen overal foto's bij te maken, en dan zal ik een nieuw topic onder projecten starten voor alle kleine dingen waar ik met de auto mee bezig ben. want hier zal het waarschijnlijk toch niet bij blijven :mrgreen:

hier eerst nog even de foto's van de bbs velgen onder de e23
Afbeelding

Afbeelding
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23605
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: voorstellen edwin, en op forum bekende bmw 732

Berichtdi 18 feb 2014, 06:47

Dat staat m zeer goed,de bbsen!gelukkig is deze goede en mooie e23 bij een liefhebber terecht gekomen!
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

Daniel

Master

  • Berichten: 883
  • Geregistreerd: di 27 jul 2010, 17:30

Re: voorstellen edwin, en op forum bekende bmw 732

Berichtdo 20 feb 2014, 21:21

Tot volgend weekend :Peace:

Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten

cron