Het is nu vr 12 sep 2025, 21:28

TRX en verhaal

Alle onderwerpen (het vroegere Koetjes en Kalfjes)
  • Auteur
  • Bericht

zerotolerance

Professional Goud

TRX en verhaal

Berichtwo 29 feb 2012, 14:35

undifined1 schreef:het probleem, is dat er geen nieuwe trx'en bestaan, je kunt nog wel trx'en krijgen bij Michelin, maar alleen in het oude typische trx profiel en die kosten 400 euro per stuk ongeveer.
Image

en dat is verouderde techniek. Later hebben nog een paar andere merken banden in deze maat gemaakt, maar die bestaan niet meer.

En ik ken helemaal geen trx winterbanden, ik ken eigenlijk alleen het profiel als hierboven. En volgens mij, zijn dat gewoon zomerbanden.

Wat versta jij onder "niet nieuw"? En waar basseer jij je kennis op?

zerotolerance

Professional Goud

Re: TRX en verhaal

Berichtwo 29 feb 2012, 14:43

Image

Michelin TRX GT banden
Laatst bijgewerkt door zerotolerance op wo 29 feb 2012, 14:51, in totaal 1 keer bewerkt.

zerotolerance

Professional Goud

Berichtwo 29 feb 2012, 14:44

undifined1

Master

Berichtwo 29 feb 2012, 15:00

ze worden nog wel nieuw gemaakt, maar er worden geen nieuwe trx'en meer ontwikkeld, dus nog wel gemaakt, maar geen techniek.

Waar is dat op baseer? Mijn vader had voor zijn e28 nieuwe banden nodig, en toen zijn we op zoek gegaan naar prijzen en informatie, u kunt zelf ook even googelen en dan zult u ook die informatie vinden.

Het was voor zijn tijd een erg moderne band, maar sindsdien is er gewoon niets meer aan gedaan.

Heeft u mischien een link naar een adres waar je trx winterbanden kunt kopen?

Aangezien trx'en zo vreselijk duur zijn om te kopen, zie je zelden tot nooit recente trx'en. Je ziet bijna alleen maar oude (vaak nog uit de jaren 80) die zijn natuurlijk levensgevaarlijk om mee te rijden, zeker als het glad is of asl het nat is.

zerotolerance

Professional Goud

Berichtwo 29 feb 2012, 15:08

Over de winterbanden, dan moet u even naar mijn vorige post kijken.

Tevens kunt u Mark 535 vragen naar de DOT code op zijn banden.

Mijn grote vriend Google verstrekt mij de volgende informatie:

Image

230/55ZR390 Dunlop TD SP2000

Lijkt mij een "nieuwerwets" profiel.

Image

220/65VR390 Avon CR39

Lijkt mij ook een nieuwerwets profiel. In GB zijn ze, net als in Itali

undifined1

Master

Berichtwo 29 feb 2012, 15:49

dat die winterbanden er waren, wist ik niet. Maar die zijn nu dus ook niet meer te verkrijgen.

Dat er ook andere profielen zijn, heb ik ook gemeld en ik heb ook gemeld dat die niet meer te verkrijgen zijn. Bijna alle maten waar u mee aankomt zijn volgens mij geen bmw maten. En die trx gt helemaal niet.

Dat Michelin ze nog nieuw maakt, heb ik ook al gezegd alsook dat ze verouderd en vreselijk duur zijn. Natuurlijk zijn er nog trx'en met nieuwe dot's aangezien Michelin verplicht is om ze nog te levren, mijn vader heeft indertijd (ik denk al meer dan 5 jaar geleden) voor zijn m5 ook nieuwe trx'en gekocht voor de originaliteit. Je kunt ze inderdaad gewoon bestellen. Maar goedkopere banden van tegenwoordig (bijvoorbeeld fulda's) zijn gewoon beter dan trx'en.

Ik zie ook nergens dat ik heb ontkent dat ze nieuw nog te krijgen zijn? U wel?

Dat verhaal over nieuwe rubbersoorten en technieken ben ik ook tegen gekomen, maar ik betwijfel of dat echt zo is. Het kan zo zijn natuurlijk.

voor trx'en moet je rekenen op ongeveer 400 euro inclusief btw.

edit: ze slijten trouwens ook vreselijk snel, zelfs als ze stilstaan sluiten ze (laat maar eens een auto met trx'en een winter op dezelfde plaats staan, geheid sporen :mrgreen: )

trx'en hebben eigenlijk geen zin meer, het is voor zo'n auto als de m5 ook goedkoper om 16 inch velgen met fulda's te kopen dan om 4 nieuwe trx'en te kopen.
Laatst bijgewerkt door undifined1 op wo 29 feb 2012, 15:59, in totaal 1 keer bewerkt.

ErikAnton

Professional

Berichtwo 29 feb 2012, 15:58

Precies gewoon een ander setje velgen op de kop tikken.
OA van een E32 passen ze ook, dus gaat je niet veel kosten.

Groeten Erik

zerotolerance

Professional Goud

Berichtwo 29 feb 2012, 16:01

@ Undefined

Ik vroeg in de openingspost wat u onder nieuw verstond. Ik heb u nog geen antwoord zien geven. U zegt namelijk in de post die ik quote dat er geen nieuwe bestaan. Vervolgens zegt u hierboven dat u niet heeft ontkent dat ze nieuw zijn te krijgen. Dat werkt voor mij zeer verwarrend. Daarom vroeg ik in mijn openingspost ook wat u onder nieuw verstaat zodat wij geen discussies gaan krijgen over zaken waar het eigenlijk helemaal niet om gaat. Alleen heb ik nooit een antwoord in dit topic gelezen over wat u onder nieuw verstaat.

Dat u al heeft gemeld dat er andere profielen zijn en dat Michelin ze nog nieuw maakt heb ik gemist. Zou u zo vriendelijk willen zijn om mij erop te wijzen in welk topic u dit heeft gemeld zodat ik dit nog eens kan lezen?

undifined1

Master

Berichtwo 29 feb 2012, 16:05

ze worden nog wel nieuw gemaakt, maar er worden geen nieuwe trx'en meer ontwikkeld, dus nog wel gemaakt, maar geen techniek.

hier staat het. Dit bedoelde ik ermee, ze worden nog wel nieuw gemaakt, maar er worden geen nieuwe banden in deze maat maar ontwikkeld.

Later hebben nog een paar andere merken banden in deze maat gemaakt, maar die bestaan niet meer.

mischien een beetje onduidelijk, maar hiermee bedoelde ik eigenlijk de andere profielen.

Maar volgens mij zitten we inmiddels aardig op een lijn of niet? Ik heb het idee dat we beide hetzelfde zeggen in andere woorden.

zerotolerance

Professional Goud

Berichtdo 01 maart 2012, 11:10

Ik ben geen voorstander van TRX als u dat bedoelt. Doe mij maar gewone velgen met gewone banden. Hedendaagse technieken voor een normalere prijs. Nostalgie is leuk maar het moet niet de beperkende factor zijn met betrekking tot de veiligheid.

undifined1

Master

Berichtdo 01 maart 2012, 11:19

en ik ben ook geen voorstander van trx, om precies dezelfde redenen. En het probleem met de veiligheid is ook, dat er veel mensen op oude trx'en rijden, die meer dan 10 jaar geleden zijn gemaakt, wat de kans op een klapband erg verhoogd natuurlijk.

BM_Whale

Die hard

Berichtvr 02 maart 2012, 23:38

Heb nog een mooie TRX velg. Voor liefhebber. De houten band (Michelin met het bekende driehoekjes profiel) is
"for display purpose only" Groeten, Pieter

Daytonawim

Die hard

Berichtzo 04 maart 2012, 09:47

Ik zou maar eens in Duitsland gaan informeren naar TRX banden, van Dunlop zijn die daar stukken voordelinger dan de prijzen die door de banden boeren in NL worden gevraagd.

Keer terug naar Allerlei