Switch to full style
Alle onderwerpen (het vroegere Koetjes en Kalfjes)
Plaats een reactie

Verschil turbo 1 en 2

za 18 jul 2009, 14:34

Ben vandaag bij een 745i wezen kijken, boooooooh mooie auto :o :o deze was van okt. '82 de e23/2 facelift maar met de turbo1 3,2l motor,

Re: Verschil turbo 1 en 2

za 18 jul 2009, 16:35

Blok of hele auto?

Turbo 2 heeft een 3,5 liter, is te tunen en is iet geciviliseerder. Bij de 3,2 komt de turbo er iets abrupter in. Ook is de 3,5 zuiniger en minder storingsgevoelig meende ik.

Re: Verschil turbo 1 en 2

za 18 jul 2009, 17:11

1e heeft drie versnellingen, 2e vier.
Ze hebben evenveel pk's.
Evenveel koppel.
1e is iets zwaarder.
1e heeft een top van 224 km/h, 2e 226 km/h.

0 tot 60 : 1e in 5.4 s., 2e in 4 s.
0 tot 80 : 1e in 6.3 s. , 2e in 6.2 s.
0 tot 100 : 1e in 8.1 s. , 2e in 8.2 s.
0 tot 120 : 1e in 10.8 s., 2e in 10.7 s.
0 tot 140 : 1e in 14.1 s., 2e in 13.7 s.
0 tot 160 : 1e in 19 s., 2e in 20 s.
0 tot 180 : 1e in 26.5 s., 2e in 25.3 s.

Re: Verschil turbo 1 en 2

za 18 jul 2009, 22:42

ik dacht dat de turbo 2 een 3,4 ltr was? :) :) :)

Re: Verschil turbo 1 en 2

za 18 jul 2009, 22:57

Ja sorry. Is 3430 cc toch?

Re: Verschil turbo 1 en 2

za 18 jul 2009, 23:26

bij de versie 2 hebben ze de compressieverhouding verhoogd naar 7,5 maar zijn de koppen hetzelfde? dus is de eerste ook geschikt voor lpg?

Re: Verschil turbo 1 en 2

zo 19 jul 2009, 00:27

is altijd geschikt voor lpg....gaan we weer :naughty:

Re: Verschil turbo 1 en 2

zo 19 jul 2009, 10:09

heb jij geen last meer van rover,jij hebt geen turbo meer :mrgreen: :mrgreen:

Re: Verschil turbo 1 en 2

zo 19 jul 2009, 10:32

Even over de koppen, hier had Cees toch een stuk over geschreven? Ik meende dat alles van na '84 wel geschikt was voor langdurig LPG.

Re: Verschil turbo 1 en 2

zo 19 jul 2009, 10:34

ik heb ergens eens gelezen dat de kop van de M102 anders is als die van de M30 maar is die hetzelfde als de M106? :?:

Re: Verschil turbo 1 en 2

zo 19 jul 2009, 10:36

na 84? ik heb vroeger een e3 gereden met lpg zonder kopmodificatie en zonder problemen :?:

Re: Verschil turbo 1 en 2

zo 19 jul 2009, 10:40

Dat weet ik niet.

Re: Verschil turbo 1 en 2

zo 19 jul 2009, 10:49

Na 1984 harde klepzetels, dus beter jongens. Heeft ie al vaak geschreven.
Maar wb verschil in koppen van de m30. Ik heb er twee liggen die verschillend zijn. eentje van een 2800 uit 1978 en eentje van een 3.0 bj 1976. En bij de onderblokken waren de zuigers verschillend. Heb nog een paar foto's naar cees gemaild en van de 3.0 kende hij ze niet, hij had ze nog nooit gezien.
De kop van de 2800 paste in ieder geval niet op de3.0 en andersom de 3.0 kop ook niet op de 2800.
Plaats een reactie