vr 21 maart 2014, 20:28
Ben net terug van een paar dagen vanuit Limburg naar Kiel in Duitsland. Ik had de BMW nog even nagekeken, met een nieuwe startmotor en een lagersetje voor het linker voorwiel Toch maar even een setje Timken lagers gehaald i.p.v. dat chinese spul van internet, was wel 3X zo duur.
Nou de 745i is een echte autobahn auto wat een comfort en rijplezier. Op de terugweg minder leuk want er waren 3 vrachtwagens net voor de Elbetunnel in Hamburg op elkaar gereden met 1 dode dat betekende dat de tunnel afgesloten was en het verkeer door de stad moest wat een compleet infarct veroorzaken. Ik heb 3 uur over 8Km gedaan. Gisteren avond hadden wij een hotel in Meppen. Bij aankomst op het parkeerterrein kwam er een man naar mij toe en vond dat ik een hele mooie auto had, hijzelf had een Golf GTI serie 1. 'sAvonds toe wij zaten te eten kwam de eigenaar binnen en riep naar de mensen aan de bar, da steht ein weisen BMW 745i auf dem Parkplatz, wie aus dem Ei gepellt, nagelneu!! van wie is die? Ja van mij zei ik. Hij kwam bij ons zitten en wilde de geschiedenis van de auto weten en ik kreeg allerlei complimenten. Een half uur later kwam hij met een man van, ik denk 80 jaar terug en die was de vroegere plaatselijke BMW dealer geweest. Vlgs mij was de oude een beetje aangeschoten want hij heeft wel een kwartier tegen mij zitten praten over de eerste schijfremmen op de BMW. Alles bij elkaar toch een leuke ervaring als ze je auto bewonderen,
Ik vind wel dat die Duitsers als gekken rijden vooral op de drie-baans wegen heb je ogen van voor en achter nodig. Als je in je spiegel kijkt dan komt er weer zo'n Audi station leasebak aan met dik 200Kmh. Het is eg oppassen ook met die idiote busjes van stukadoors met ladders op het dak en dan met 160 of die busjes van de pakketdiensten die rijden ook als gekken. Geef mij dan maar de autoweg hier, daar gaat het toch wat rustiger.
Trouwens de BMW heeft die 1300Km perfect gelopen. Op de heenweg had ik een verbruik van 1:8,7 en dat viel niet tegen Trouwens heen met super plus gereden en terug met super en ik merk geen verschil. Super voor 146,9 /L dat zijn nog eens prijzen.