Alle onderwerpen (het vroegere Koetjes en Kalfjes)
Plaats een reactie

Re: Welke E23 is het meest geschikt?

vr 30 jul 2010, 20:11

Strepen trekken hoeft niet, maar soms zou t wel leuk zijn. Met de motor is t ook altijd leuk om "petjes" te laten merken dat hun wannebee gti NIET snel is :P

En regelmatig onderhoud is geen probleem, in de hobbyclub kan ik wel meerdere avonden klussen. Zeg maar maandag beginnen en dan donderdagavond klaar zijn. Alleen een auto strippen gaat moeilijker worden.

Een goede auto heeft wel de voorkeur ja, maar zoals gezegd kleine puntjes zijn geen probleem. Hoe lastig is het om bepaalde extra's zoals CC in te bouwen?

735i

Wat zijn de meningen over deze auto? Grote voordeel hier is dat ik mn E36 in zou kunnen ruilen?


732i

Deze staat bij mn schoonouders om de hoek, zals deze er volgende week nog staat ga ik ff bellen voor n proefrit en kijken of het wat zou zijn.

Inruil van mn "oude" auto zou wel het handigste zijn, ook door de verhuizing zit het er ff niet in om 2 auto's te hebben en natuurlijk is het voor het totale budget ook beter dat mn ik m kan inruilen. Lastig allemaal :P

Re: Welke E23 is het meest geschikt?

vr 30 jul 2010, 20:19

Beide auto's moet je echt zien.
De 735 heeft een aantal leuke opties en voor dat geld mag er best wel wat werk aanzitten
De 732 aanbieder schrijft; "pullman interieur zonder schade (niet doorgesleten ofzo)"
maar de bestuurdersstoel is wel flink doorgezeten als ik de foto zo zie.

Re: Welke E23 is het meest geschikt?

vr 30 jul 2010, 20:24

Ja, dat viel me idd ook al op ja. maar idd in het echt kan alles er een stuk beter(of slechter, maar ik ben positief ingesteld) uit zien.

de links die eerder gegeven werden zien dr ook ok uit!

RobertF schreef:De 728 heeft vermogen genoeg voor het dagelijkse verkeer, je gaat toch maar 120Km/u en hij loopt perfect bij 160-170KM/u of wil je zwarte strepen leggen bij het stoplicht? :o
Deze lijkt ook interessant
http://link.marktplaats.nl/363557859


Vooral deze ziet er mooi uit!

Ik ben dr nu echter wel echt achter dat ik moet gaan proefrijden om te kijken wat bevalt. Ik zo t idee dat ik dr een hobby bij heb :D

Re: Welke E23 is het meest geschikt?

vr 30 jul 2010, 20:25

De 732i (met het verkeerde bouwjaar) is van een forumlid. Die 735i ziet er best interessant uit.

De link van Robertf wordt besproken in het voorsteltopic van Dani
Laatst bijgewerkt door zerotolerance op vr 30 jul 2010, 20:30, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Welke E23 is het meest geschikt?

vr 30 jul 2010, 20:27

Idd.. de 732 uit Amsterdam.. Ik had het ff niet gezien :oops:

Re: Welke E23 is het meest geschikt?

vr 30 jul 2010, 20:33

uit Amsterdam? Valthermond toch? En welke 735 bedoel je?

En deze zoektocht heb ik te danken aan een collega/carpoolbuddy, hij heeft een 30 jaar oude Bkadett en heeft me aangestoken met t oldtimer virus. Zijn project is alleen wat ingrijpender, de 1300 motor word vervangen door een 2L exemplaar en ook de remmerij etc word helemaal aangepakt.

Re: Welke E23 is het meest geschikt?

vr 30 jul 2010, 20:36

Ik bedoelde met de 735i de blauwe 735i met de kapotte bestuurdersstoel.

Die uit Valthermond heeft een afwijkend bouwjaar.

Re: Welke E23 is het meest geschikt?

vr 30 jul 2010, 20:42

En die nu in Valthermond staat heeft hiervoor in Amsterdam te koop gestaan.
Bouwjaar klopt in ieder geval niet.

Re: Welke E23 is het meest geschikt?

vr 30 jul 2010, 21:42

Waarom klopt het bouwjaar niet? Is het een opgeknapte schadeauto oid?

Re: Welke E23 is het meest geschikt?

vr 30 jul 2010, 21:47

Ik denk dat je verschillende autos in verschillende prijsklassen moet gaan bekijken en dan zie je wat je voor het geld krijgt, voor 2450 euro mag je niet veel verwachten. Een kapotte bestuurdersstoelis +3 ton aan kilometers en dan nog 1750 voor LPG dan zit je al op 4200 euro

Re: Welke E23 is het meest geschikt?

vr 30 jul 2010, 21:57

Ik heb antwoord gekregen op mn mailtje, voor die blauwe 735. De meerprijs voor lpg is 1000,- . Ik weet niet of dat een normale prijs is, of de el cheapo beunhaas prijs.

Maar zoals je zegt, voor 2500,- kun je je minder verwachten dan bijvoorbeld 5000,-.

Re: Welke E23 is het meest geschikt?

vr 30 jul 2010, 22:07

Het gaat erom wat je nog moet uitgeven om hem naar je zien te maken of om er dagelijks betrouwbaar mee te kunnen rijden. Voor 1000 euro heb je een gewone LPG met vermogenverlies. Ik zou wel het chassisnummer opvragen en checken. En ga kijken al is het maar om ervaring op te doen en lees de columns
viewtopic.php?f=33&t=2381

Re: Welke E23 is het meest geschikt?

za 31 jul 2010, 06:27

Bouke-p schreef:Waarom klopt het bouwjaar niet? Is het een opgeknapte schadeauto oid?

Chassisnummer is afkomstig van een E23 van het 1ste type (Sharknose)
De aangeboden 732 is er een van het 2de type (Whalenose)

Re: Welke E23 is het meest geschikt?

za 31 jul 2010, 12:50

Bouke-p schreef:uit Amsterdam? Valthermond toch? En welke 735 bedoel je?

En deze zoektocht heb ik te danken aan een collega/carpoolbuddy, hij heeft een 30 jaar oude Bkadett en heeft me aangestoken met t oldtimer virus. Zijn project is alleen wat ingrijpender, de 1300 motor word vervangen door een 2L exemplaar en ook de remmerij etc word helemaal aangepakt.




Ik heb ook nog een B Kadett, een 1100. :lipssealed: :lipssealed:
Is wel wat meer down to earth dan m'n 735i :)

Re: Welke E23 is het meest geschikt?

zo 01 aug 2010, 07:47

In Garderen hebben ze in ieder geval een leuke autohobbyclub,

Daar heb ik heel veel uurtjes doorgebracht,

Ze hebben ervaring met oude bmw's want ik had destijds mijn 6-series daar staan

Vraag ze maar naar "Daniel(van de bmw's)" dan beginnen ze waarschijnlijk weer te lachen :D

Re: Welke E23 is het meest geschikt?

zo 01 aug 2010, 08:58

Fred schreef:Ik heb ook nog een B Kadett, een 1100. :lipssealed: :lipssealed:
Is wel wat meer down to earth dan m'n 735i :)



fotoooooooos fred ;)

Re: Welke E23 is het meest geschikt?

zo 01 aug 2010, 15:13

graad schreef:
Fred schreef:Ik heb ook nog een B Kadett, een 1100. :lipssealed: :lipssealed:
Is wel wat meer down to earth dan m'n 735i :)



fotoooooooos fred ;)



Is zonet volledig gerestaureerd (nieuwe voorschermen, noem maar op...)
Staat nu in de grondverf en gaat de komende weken naar de spuiter! :) :) :)

Image
Image
Image

Re: Welke E23 is het meest geschikt?

zo 01 aug 2010, 16:11

Waarom haal je niet even het voorraam er uit? Nu heb je het raamrubber ook in de grondverf staan :(

Re: Welke E23 is het meest geschikt?

zo 01 aug 2010, 16:43

Michiel schreef:Waarom haal je niet even het voorraam er uit? Nu heb je het raamrubber ook in de grondverf staan :(


Ik rij 'm zo naar de spuiter, Michiel, (daarom heb ik nu opnieuw de lichten en knippers gemonteerd )
daar worden de ruiten er uit gehaald en de binnenzijde geprimerd.
De nieuwe rubbers met bijhorende chroom inleg ligt ook al klaar :Peace: :Peace:

Re: Welke E23 is het meest geschikt?

zo 01 aug 2010, 17:55

Ziet er top uit!!!!!
Succes straks weer met opbouwen, ben reuze benieuwd.....

Re: Welke E23 is het meest geschikt?

zo 01 aug 2010, 18:48

Gelukkig, Ik schrok al.
Is het btw een Special? Dus met bumperrosetten en een typeplaatje op het dashboard?

Re: Welke E23 is het meest geschikt?

zo 01 aug 2010, 19:27

Michiel schreef:Gelukkig, Ik schrok al.
Is het btw een Special? Dus met bumperrosetten en een typeplaatje op het dashboard?


Ja inderdaad.
- Chroom bumperrosetten voor en achter met rubberen
- Lederen stuur
- Mistlichten af fabriek

Al ruim 8 jaar in m'n bezit, dus ik kan niet wachten om er weer af en toe mee rond te rijden :D

Re: Welke E23 is het meest geschikt?

zo 01 aug 2010, 19:38

wat voor kleur word ie :?:

en een originele hollander :?:

mvg graad

Re: Welke E23 is het meest geschikt?

zo 01 aug 2010, 19:40

graad schreef:wat voor kleur word ie :?:
en een originele hollander :?:
mvg graad



In het originele kleur graad, een wit-tint.
En een originele belg zoals m'n e23 ;)

Re: Welke E23 is het meest geschikt?

zo 01 aug 2010, 19:41

:clap: :clap: :clap: das ook goed :mrgreen:
Plaats een reactie