Het is nu do 02 mei 2024, 17:09


Porsche kever

Alle onderwerpen (het vroegere Koetjes en Kalfjes)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Marthijn

Professional

  • Berichten: 1741
  • Geregistreerd: za 30 jan 2016, 15:11
  • Woonplaats: Wildervank

Porsche kever

Berichtwo 25 okt 2017, 19:30

Maat van me die mijn E23 heeft strakgemaakt heeft een nieuw bijzonder project.
Een Porsche Kever, zijn naar zeggen 200 stuks van gemaakt en er zijn er 2 in NL naar wat de eigenaar zegd.
Er is een Subaru 2.5 turbo blok ingebouwd. Dat gaat menig een niet bijhouden vanaf het stoplicht :o

Image
Image

BMW E23 728iA Jet Black
BMW E53 X5 4.4iA Sapphire Black
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: Porsche kever

Berichtwo 25 okt 2017, 20:51

In de 70-iger jaren had een garagehouder hier in de buurt een kever met een 3L Ford Capri injectie motor op de achterbank, daar kon je niet mee in de file rijden. Ik heb met hem in een parade gereden ( ik had toen een Bedford Van met Capri 2300cc motor), dat ding sloeg steeds af omdat die verzoop, hij moest toeren blijven rijden om hem aan de praat te houden.

Ik vind zulke ombouwen prachtig, dan heb je als bouwer toch wel kennis en kunde in huis.

Zo had Garage Koster in Hilversum, de BMW dealer, een BMW 700 Coupe met een 1800 tii motor op de achterbank. Hans Koster was in de 60-iger jaren een bekend coureur en reed daarmee in de special klasse.

https://www.google.nl/search?q=hans+kos ... 94&bih=511
Offline

Marthijn

Professional

  • Berichten: 1741
  • Geregistreerd: za 30 jan 2016, 15:11
  • Woonplaats: Wildervank

Re: Porsche kever

Berichtwo 25 okt 2017, 23:11

Ikzelf zou het niet kunnen bedenken en uitvoeren in mijn eentje.
Maar heel ingewikkeld is dit project niet, er zit niets bijzonders op, enkel motor met ruitenwissers ;)
Er zit nog wel een bak aan kabels aan de motor van al het elektrisch, dat moet hij nog wel uitzoeken en alle overbodige verwijderen.
Naar zeggen heeft deze straks ongeveer 400 pk op 600-700KG.....de bumpers/spatborden/motorkap en kofferklep met spoiler zijn van kuntstof, dat word banden inslaan die een laag slijtage niveau hebben :D
Image

BMW E23 728iA Jet Black
BMW E53 X5 4.4iA Sapphire Black

Keer terug naar Allerlei

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten