Het is nu zo 12 mei 2024, 19:27


APk wassen neus

Alle onderwerpen (het vroegere Koetjes en Kalfjes)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

RoVer8772

Professional

  • Berichten: 2059
  • Geregistreerd: do 19 feb 2009, 19:47
  • Woonplaats: Helmond

APk wassen neus

Berichtdo 19 maart 2009, 14:25

heb net mijn 745i die ik 2 weken geleden heb ingevoerd apk laten keuren.
Gisteren de tussendemper eruit geslepen en 2 pijpen tussen gelast, zodat de uitlaat weer gasdicht is. nu zag ik toen de auto op de brug stond dat er een schroef in een band zat, afkeur dus, verder zijn de remmen niet goed (denk ik, heb nog niet gecontroleerd), banden zijn kaal,kentekenplaatverlichting doet het niet en de gordel aan bestuurderskant rolt niet terug.
afkeur dus zou je denken....Niet dus ! hahaha gewoon goedgekeurd. nou ben ik dus hartstikke blij dat ie goedgekeurd is, maar ik vindt de apk hier in Nederland gewoon een wassen neus. Gisteren iemand uit Belgie gesproken, daar is het zelfs afkeur als je auto 2 verschillende merken banden (op
Je nieren zitten dichter bij je hart, dan je ster....


'83 732i e23
'94 320ia e36 coup
Offline

Godfried

Master

  • Berichten: 521
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 00:56
  • Woonplaats: Den Haag

Re: APk wassen neus

Berichtdo 19 maart 2009, 14:54

Nou, ik weet natuurlijk niet waar je hem hebt laten keuren?
Maar er zijn keurmeesters die de regels niet zo nouw nemen.
Als je een steekproef had gehad was hij zeker zijn licentsie kwijt geweest.
Banden moeten als ik het goed heb 1.6 mm profiel hebben minimaal.
Vroeger mocht je ook in nederland geen verschillende banden per as hebben, maar dat is veranderd.

Maar om nou gelijk te zeggen dat apk een wassen neus is???
Het ligt natuurlijk vooral aan hoe nouw de keurmeester zn vak neemt in dit geval.
Apk blijft een momentopname, het zal niet de eerste keer zijn dat een auto een week na de keuring op de sloop terechtkomt.
Lucky nr. 7 is back on track
Offline

Sjonnie

Master

  • Berichten: 527
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 09:54
  • Woonplaats: Veluwe

Re: APk wassen neus

Berichtdo 19 maart 2009, 15:09

+1

APK is maar een momentopname.

Zegt helemaal niks over de staat van de auto eigenlijk. :roll:


Maargoed, je kunt er weer tegen! Da's het balngrijkste.
'98 BMW E38 728i
Offline

mfzandman

Pro

  • Berichten: 142
  • Geregistreerd: do 19 feb 2009, 15:51
  • Woonplaats: Overijssel

Re: APk wassen neus

Berichtdo 19 maart 2009, 15:20

maar eh waar kun je je auto zo makkelijk door de apk krijgen dan? :sneaky2:
Offline

beamer73583

Die hard

  • Berichten: 307
  • Geregistreerd: ma 23 feb 2009, 10:31

Re: APk wassen neus

Berichtdo 19 maart 2009, 15:29

Yep er zijn heel veel verschillende keurmeester en hun manier van denken. De mijne is bij import verleden jaar in 1 keer door de keuring gekomen bij het RDW, met een rechterachterdeur die niet openging. Nu is ie dit jaar daar op afgekeurd? Vond ik ook een beetje een vreemd verhaal
BMW 735i
Audi A4 Avant
Merida Matts 60 XT
Offline

zerotolerance

Professional Goud

  • Berichten: 6682
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 09:55

Re: APk wassen neus

Berichtdo 19 maart 2009, 15:58

Godfried schreef:Als je een steekproef had gehad was hij zeker zijn licentsie kwijt geweest.


Ben ik het niet helemaal mee eens. Een apk keurmeester heeft een aantal punten. Een fout kan je punten kosten maar een apk meester die al zijn punten nog heeft zal heus niet alles kwijtraken op

Kobi

Re: APk wassen neus

Berichtdo 19 maart 2009, 17:27

hahah ik heb ook wel een adres waar je voor 75 euro een oto door de apk kunt krijgen en dan kijken ze niet zo nou.. en bij in dat bedrag zit ook wat gevaren geld ... de roest test bestaat daar uit als ze een krik onder de dorpel zetten moet ie er niet door heen gaan xD.. en dan is het goed :D maar goed het is natuurlijk wel zo verstandig dat je hem zeker zelf ff goed na kijke en dan zkr de remslangen.. en dan zkr nog wat puntjes wat op veiligheid aan komt...

groetjes
Offline

Godfried

Master

  • Berichten: 521
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 00:56
  • Woonplaats: Den Haag

Re: APk wassen neus

Berichtdo 19 maart 2009, 18:05

zerotolerance schreef:
Godfried schreef:Als je een steekproef had gehad was hij zeker zijn licentsie kwijt geweest.


Ben ik het niet helemaal mee eens. Een apk keurmeester heeft een aantal punten. Een fout kan je punten kosten maar een apk meester die al zijn punten nog heeft zal heus niet alles kwijtraken op
Lucky nr. 7 is back on track
Offline

RoVer8772

Professional

  • Berichten: 2059
  • Geregistreerd: do 19 feb 2009, 19:47
  • Woonplaats: Helmond

Re: APk wassen neus

Berichtdo 19 maart 2009, 18:11

een deur die niet open of dicht gaat is wel degelijk een afkeur, het geval wil dat de man voor mij een afkeur had vanwege de trekhaak die voor de kentekenplaat zat, de deur die niet goed dicht ging en het feit dat het chassisnr niet leesbaar was... (was wel een dubieus type..) dus ze doen wel aan afkeur daar in Beek en Donk bij Jos Verschuren :sneaky2:

een ander mooi verhaal bij hetzelfde keurstation maakte ik afgleopen jaar mee:

een man komt zijn camper laten keuren, wordt ie afgekeurd omdat de banden te oud waren... nu staat er waarschijnlijk een fabricage datum op de banden (?). Het mooiste van dit verhaal is dat die man deze banden een half jaar eerder bij ditzelfde apk/bandenstation heeft gekocht !! Hij dus kwaad en wilde de eigenaar spreken, die gaf geen krimp, want immers regels zijn regels :disgust:
Nadat de campereigenaar (type kleerkast met plakplaatjes :Peace: ) gedreigd had om terplekke de wielen eraf te halen en ze stampede door de werkplaats via het raam te deponeren, haalde de eigenaar bakzeil en zette er alsnog nieuwe banden op. dit alles natuurlijk gade geslagen door een man of 15 die aanwezig waren hahaha was kostelijk amusement !!
Je nieren zitten dichter bij je hart, dan je ster....


'83 732i e23
'94 320ia e36 coup
Offline

Godfried

Master

  • Berichten: 521
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 00:56
  • Woonplaats: Den Haag

Re: APk wassen neus

Berichtdo 19 maart 2009, 18:18

ff off topic,

Ik heb zelf een tijdje in een garage gewerkt,
Er kwam daar een rijschoolhouder met zn mercedes. de man reed de auto de brug op ong 20 mtr vanaf de balie waar de manager stond. de manager zei dat hij kon zien toen de man de brug opreed dat de man 4 nieuwe schokbrekers nodig had???? De rijschoolhouder zei, prima gooi er maar 4 nieuwe onder. toen ze er eenmaal onderzaten en de man bij de balie kwam om af te rekenen, trok hij de bon van 4 schokbrekers uit zn zak. Deze waren er 6 maanden daarvoor door het zelfde bedrijf ondergezet. GARANTIE :D :D :D :D :sneaky2: :sneaky2: :sneaky2: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Ik vond het al raar, taxi rijders en rijschoolhouders laten zich doorgaans geen onzin verkopen..
Laatst bijgewerkt door Godfried op do 19 maart 2009, 19:09, in totaal 1 keer bewerkt.
Lucky nr. 7 is back on track

Kobi

Re: APk wassen neus

Berichtdo 19 maart 2009, 19:07

hahah geniaal :D
Offline

CeesBMW

Site Admin

  • Berichten: 4163
  • Geregistreerd: di 17 feb 2009, 23:00
  • Woonplaats: Almere

Re: APk wassen neus

Berichtdo 19 maart 2009, 19:56

Godfried schreef:ff off topic,

Ik heb zelf een tijdje in een garage gewerkt,
Er kwam daar een rijschoolhouder met zn mercedes. de man reed de auto de brug op ong 20 mtr vanaf de balie waar de manager stond. de manager zei dat hij kon zien toen de man de brug opreed dat de man 4 nieuwe schokbrekers nodig had???? De rijschoolhouder zei, prima gooi er maar 4 nieuwe onder. toen ze er eenmaal onderzaten en de man bij de balie kwam om af te rekenen, trok hij de bon van 4 schokbrekers uit zn zak. Deze waren er 6 maanden daarvoor door het zelfde bedrijf ondergezet. GARANTIE :D :D :D :D :sneaky2: :sneaky2: :sneaky2: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Ik vond het al raar, taxi rijders en rijschoolhouders laten zich doorgaans geen onzin verkopen..


Garage Godfried ?? :grin: Mogen ze zich dat dan noemen ?
Freude am Fahren
Offline

Godfried

Master

  • Berichten: 521
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 00:56
  • Woonplaats: Den Haag

Re: APk wassen neus

Berichtdo 19 maart 2009, 20:12

Nee, mijn naam zou ik nooit aan die tent verbinden.
Er werd daar alles gedaan om aan het maandelijkse target te komen.
Ben er ook min of meer ontslagen nadat ik een klant had geadviseerd de vervangen onderdelen mee te nemen voor een second opinion. dat draaide toen uit op een rechtzaak die door de klant werd gewonnen.

Maar dat is echt niet de enige zaak waar je word genaaid, ik heb zelf al zo vaak met mijn oren staan klapperen bij verschillende bedrijven die proberen hun week goed te maken!
Vooral bij ouders met kinderen kan je lekker op hun gevoel spelen, Het woord VEILIGHEID doet wonderen bij die mensen. Als je wilt kan ik een heel topic volschrijven met dit soort praktijken van garages.
Lucky nr. 7 is back on track
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23605
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: APk wassen neus

Berichtdo 19 maart 2009, 21:47

mensen worden nog steeds genaaid,waar ze zelf bij staan :angry:
(word bij mij wat moeilijker,want ik vertrouw me zelf nog niet :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

beamer73583

Die hard

  • Berichten: 307
  • Geregistreerd: ma 23 feb 2009, 10:31

Re: APk wassen neus

Berichtzo 29 maart 2009, 13:43

Yep deur moet wel openkunnen vooral van buitenaf, iets met veiligheid.. 8) Snap het ook niet, tis de plek in een auto waar mijn schoonmoeder meestal wil ziten :? :D
BMW 735i
Audi A4 Avant
Merida Matts 60 XT

Keer terug naar Allerlei

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten

cron