Pagina 1 van 1

Toelatingen teruggelopen

BerichtGeplaatst: zo 24 nov 2013, 18:29
door RobertF
Waren er in Duitsland in 2006 nog 2173 stuks e23 aangemeld bij het Verkehrsamt in 2012 zijn dat er nog maar 689 stuks.
728i zijn 294 stuks,
732i zijn 220 stuks
735i zijn 175 stuks

Van de 745i wordt geen cijfer genoemd als het minder dan 100 stuks zijn. In 2006 waren er nog 171 stuks 745i aangemeld.
Ze worden dus zeldzamer.

Re: Toelatingen teruggelopen

BerichtGeplaatst: zo 24 nov 2013, 21:23
door alpinac1
Is dat inclusief geschorste kentekens? Of kennen ze dat niet in duitsland?

Re: Toelatingen teruggelopen

BerichtGeplaatst: zo 24 nov 2013, 22:06
door RobertF
Het gaat om aangemelde auto's waarvoor belasting betaald is en geldige APK. Geschorste vallen hier buiten

Re: Toelatingen teruggelopen

BerichtGeplaatst: ma 25 nov 2013, 07:40
door graad
Dan staan er heel wat geschorste in duitsland denk ik zo....

Re: Toelatingen teruggelopen

BerichtGeplaatst: ma 25 nov 2013, 22:38
door undifined1
Hoe zit het met die oldtimer kentekens? die zijn toch eigenlijk ook geschorst? Dan is het wel logisch dat er steeds minder aangemeld zijn, er komen steeds meer van 30+

Re: Toelatingen teruggelopen

BerichtGeplaatst: di 26 nov 2013, 12:05
door ericmartin
Hoe kom je aan deze info? Ben wel benieuwd naar andere types (E12 ;-)).

Re: Toelatingen teruggelopen

BerichtGeplaatst: di 26 nov 2013, 17:58
door RobertF
Zijn op te vragen bij het KBA Kraftfahrzeug Bundesamt in Flensburg

In de cijfers zijn ook de autos met H-kenteken (Oldtimerkenteken 30+) opgenomen omdat deze een geldige TUV moeten hebben. Wat er niet in zit zijn tijdelijke kentekens en Rote nummer hoeveel dit zijn is niet bekend. Wat ik zo hoor en zie op de Duitse fora dan is de interesse voor e23 niet zo groot. Op de website www.bmwe23.de staan de advertenties al heel lang. De interesse in 30+ is wel iets groter omdat men daarvoor 192 euro/jaar voor betaalt.