Type 1 / 1,5 /2?

Even een vraagje van mijn kant waar ik een beetje mee worstel (en waarvoor ik dit forum al doorzocht heb, maar ik niets kan vinden, wat ook kan komen omdat het zoekbalkje de term 1,5 niet accepteert... daar maakt-ie 1 5 van...
):
Mijn 745i sharknose is (volgens de Franse papieren) van 10-2-1982 en zou dus een type 1,5 moeten zijn. Klopt dat?
Nu wil ik graag weten wat de verschillen zijn tussen een type 1 en een type 1,5? En wat dan weer de overeenstemmingen c.q. verschillen tussen een type 1,5 en type 2?
Qua uiterlijk zie ik natuurlijk wel wat verschillen (neus en spiegels) en ook qua techniek weet ik e.e.a. (3,2 turbo op mijn 745i en 3,4 turbo op type 2 / 3-traps automaat op type 1 en 4-traps op type 2), maar er zijn vast veel meer verschillen...
Als ik hier op google, vind ik erg weinig. Dan blijft er volgens mij maar 1 plek over waar je terecht kunt bij de echte experts...
(hier dus...)
Wie kan mij hierover meer melden?

Mijn 745i sharknose is (volgens de Franse papieren) van 10-2-1982 en zou dus een type 1,5 moeten zijn. Klopt dat?
Nu wil ik graag weten wat de verschillen zijn tussen een type 1 en een type 1,5? En wat dan weer de overeenstemmingen c.q. verschillen tussen een type 1,5 en type 2?
Qua uiterlijk zie ik natuurlijk wel wat verschillen (neus en spiegels) en ook qua techniek weet ik e.e.a. (3,2 turbo op mijn 745i en 3,4 turbo op type 2 / 3-traps automaat op type 1 en 4-traps op type 2), maar er zijn vast veel meer verschillen...
Als ik hier op google, vind ik erg weinig. Dan blijft er volgens mij maar 1 plek over waar je terecht kunt bij de echte experts...

Wie kan mij hierover meer melden?