Switch to full style
Vertel hier wat je allemaal gaat doen, of hebt gedaan, met je e23, het liefste met foto's
Plaats een reactie

Lekkende kachelradiator vervangen

di 03 maart 2009, 23:39

Een veel voorkomend euvel van de e23 is een lekkende kachelradiator. Dit geeft een zoete geur (koelvloeistof) in de auto, en soms zelfs natte bekleding. Als je voelt aan de nattigheid voel je vettig water.

Er is een manier om de kachelradiator te vervangen zonder het volledige dashboard te vervangen.

Als eerste verwijder je de totale middenconsole, achter aan beginnen, en dan langzaam naar het dashboard toe werken.

Afbeelding

Uiteindelijk komt de onderzijde van het kachelhuis vrij te liggen en kan je de zwarte kap eraf halen;

Afbeelding

Hier zie je de kachelradiator duidelijk zitten;

Afbeelding

Maak de tussendrager los om meer ruimte te cre

Re: Lekkende kachelradiator vervangen

wo 04 maart 2009, 14:27

Klopt Cees!

Zo heb ik het ook gedaan. Een beetje pielen maar het wil prima :D

wo 04 maart 2009, 15:49

Duidelijke Howto maar weer!

Maare....het wordt wel een keer tijd voor een fatsoenlijke camera Cees. ;)

do 05 maart 2009, 16:50

zou je dat lek kunnen (hard) solderen? of gewoon een nieuwe erin proppen?

do 05 maart 2009, 17:43

Nieuwe kost een 100,- dus daarvoor zou ik niet gaan solderen, mocht het niet goed zijn moet ie er weer uit :shifty:

do 05 maart 2009, 19:51

Cees, Heb je ook foto's gemaakt van die E32 met lekkend kachelradiator :angry: :clap:

do 05 maart 2009, 20:03

CeesBMW schreef:Nieuwe kost een 100,- dus daarvoor zou ik niet gaan solderen, mocht het niet goed zijn moet ie er weer uit :shifty:

is aluminium... dat moet je tig lassen... gaat wel maar is geen aanrader met ouwe zooi. grote kans dat je het lek niet dicht krijgt. alu is altijd enigsins poreus en als je gaat lassen kookt alle troep uit de porie

do 05 maart 2009, 22:08

Michiel, die van de e32 heb ik geen write-up van, maar bij die moest het hele dashboard eruit (weet je nog), dat was verschrikkelijk veel werk.

di 30 okt 2012, 12:13

Na een dikke week met griep thuis te hebben gezeten eindelijk verder met de BMW.......Zo, we hebben de kachelradiator eruit..... Ik heb het geprobeerd volgens bovenstaande foto's maar ik moest het bovenste gedeelte ook los halen waar de schakelaars van de airco en zo zitten.. Wat zit die beugel aan de linkerzijde in de weg.....

Nu alleen het bouwpakket weer in elkaar proberen te zetten. Zaterdag gezellig naar de hobbyloods om alle onderdelen bij elkaar te krijgen....
Volgende week de boel weer in elkaar zetten en naar de apk!! Spannend.

di 30 okt 2012, 12:14

ah, ik miste je al.
Kom maar langs, we zijn gewoon open
Plaats een reactie