Vertel hier wat je allemaal gaat doen, of hebt gedaan, met je e23, het liefste met foto's
zo 15 maart 2009, 21:00
Dit weekend dan eindelijk mijn krukaskeerring vervangen. Was wel een lange rotklus, maar ik hoef nu geen kartonnetje meer onder de auto te leggen.
Een paar fotootjes gemaakt...


De bak, converter en vliegwiel.



Diep in 't hart, de keerring.
zo 15 maart 2009, 21:55
Netjes Mike (nou de mijne nog

)
zo 15 maart 2009, 22:04
Ik heb er wat langer over gedaan..... Maar het is een goed dagje werk.
zo 15 maart 2009, 22:17
Kreeg je de nieuwe keerring er makkelijk in getikt ? Met het hulpstuk ?
zo 15 maart 2009, 22:23
Mijne moet wss ook nog. Die drupt ook lekker als ie een tijdje stil staat...
zo 15 maart 2009, 23:02
CeesBMW schreef:Kreeg je de nieuwe keerring er makkelijk in getikt ? Met het hulpstuk ?
Nee.... Ging steeds scheef, super irritant. Dat hulpstuk zorgt er alleen voor dat de binnenste randen van de keerring niet dubbel gaan.
Moest alsnog met een rubber hamertje op de ring slaan. Ging het weer scheef enzo, uiteindelijk wel recht er in gegaan natuurlijk.
ma 16 maart 2009, 06:54
tis t werk wel waard geweest mike,hoef je niet steeds olie bij te vullen
enzo,toppy
ma 16 maart 2009, 12:01
Lijkt me een veel voorkomend probleem, mischien is het handig op het forum eens stap voor stap gat uitleggen dit te verhelpen......
iets voor jou Cees?
ma 16 maart 2009, 12:31
ja idd, de mijne lekt daar ook (waarschijnlijk..) dus een topic hierover is welkom
ma 16 maart 2009, 15:38
Ik zal vanavond wat uittikken.
Heb alleen niet zoveel foto's.
ma 16 maart 2009, 16:19
Mike schreef:Ik zal vanavond wat uittikken.
Heb alleen niet zoveel foto's.
Nou, eventjes de boel netjes los- en vastdraaien en overal foto's van maken.
ma 16 maart 2009, 16:54
Ik heb het ook al eens eerder gedaan.
Gaat even goed, maar begint toch weer te lekken... vaak is ook de krukas wel iets ingelopen.
Maar net klusje hoor! ik hoop dat het helpt!
ma 16 maart 2009, 19:54
mfzandman schreef:Ik heb het ook al eens eerder gedaan.
Gaat even goed, maar begint toch weer te lekken... vaak is ook de krukas wel iets ingelopen.
Maar net klusje hoor! ik hoop dat het helpt!
ben ik helemaal met je eens.(lees dit goed rover,heb ik vorige week nog tegen je gezecht,dat t een veel voorkomend probleem is,en als je t vervangt,dat ie toch weer gaat lekken

)
ma 16 maart 2009, 20:35
ja maar die vlekken op straat is ook geen gezicht !!
ma 30 maart 2009, 10:09
Ja das idd een flinke klus de mijne heeft ook nog steeds territorium drang hij laat overal zien dat ie daar gestaan heeft. Het blijft nog minimaal maar een vervanging zit er een keer aan te komen.
di 12 okt 2010, 17:18
Dag Mike,
Heb je toevallig e.e.a. uitgewerkt op papier? Ik sta ook voor die klus namelijk.... Met name de 'bereikbaarheid' van de bouten van de automaatbak bevestiging aan het blok....vooral bovenin lijkt me zo krap om bij te komen!?!
Heb je tips?!
Dank! Jaap
di 12 okt 2010, 17:44
Ik kon alle bouten los krijgen zonder de motorsteunen los te maken.
Niet heel makkelijk, maar makkelijk genoeg. Wel met een lang verlengstuk en soms een knietje voor de ratel.
Een aantal bouten zijn ook gewoon vanaf de bovenkant te bereiken.
di 12 okt 2010, 17:55
Overigens was bij mij de oliesensor op het blok lek en niet de krukaskeerring.
De olie liep langs de verbinding tussen bak en blok naar beneden en drupte bij het roostertje op de grond.
Vandaar dat ik dacht dat het de keerring was. Ik begon al erg te twijfelen toen op de converter en vliegwiel beide geen drup olie te bekennen was.
Beetje jammer was dat.
wo 13 okt 2010, 17:52
ik heb het ook wel eens gedaan en toen ie eruit was ,zag ik dat ie op de krukas wat was ingelopen. ( is heel minimaal, maar kan net genoeg zijn)
Ik heb de nieuwe keerring net niet helemaal tot de maximale diepte erin getikt. Nooit meer lekkage gehad.
wo 13 okt 2010, 18:25
Ik heb de nieuwe keerring net niet helemaal tot de maximale diepte erin getikt.
Ik heb hetzelfde gedaan.
vr 19 nov 2010, 13:59
Sta voor dezelfde klus, helaas....
Kan het plaatje op bmwfans.info niet vinden, dus wie heeft het bestel nr van de
krukaskering voor mij?
Groeten Erik
ps Mike, komt het verslag /uitleg ervan? kritische punten ed....
vr 19 nov 2010, 16:10
Redelijk simpel, maar tijdrovend klusje.
Wat wil je weten?
vr 19 nov 2010, 17:03
Hoi,
tja wat wil ik (graag)weten...
1 op welk plaatje staat de krukaskering op de site van bmwfans.info, of het bestel nummer.
2 aleen de krukaskering bestellen of wellicht nog meer? pakking ofzo?
3 volgorde van werk?
uitlaat los?
aandrijfas naar achter eraf zeker
bak ontdoen van de aansluitingen, pook etc...
4 krijg je alle bouten rondom los met normaal gereedschap?
5 mogelijke knelpunten?
6 mogelijke foutjes?
Ga het in de garage maar doen dan, maar moet geen weken meer van zn plek kunnen.....
Groeten Erik
vr 19 nov 2010, 18:08

Denk nr6. Ik heb alleen de keerring besteld.
Uitlaat hoeft niet los.
Olie.
Aandrijfas los.
Bouten zijn redelijk bereikbaar met ratel, knietjes en verlengstukken.
Bak eraf.
Ring erin.
Weet het ook niet meer zo goed eigenlijk.
Laat maar ff weten wanneer je begint, kom ik wel delegeren.
za 20 nov 2010, 16:04
Bedankt Mike, maar op afstand delegeren is ook goed

Vanmorgen eens flink schoongemaakt met remmenreiniger en stationair laten draaien.
Geen olie te zien ggrrrr, maar het draaiende gedeelte tussen bak en motor is kurkdroog. Is het niet zo dat als je keering lek is, dat draaiende gedeelte onder de olie moet zitten?
Koppakking is het niet.
of toch 1 van de baksensoren of simpelweg de carterbak pakking, lekker makkelijk als hij alleen schijnt te lekken bij rijden, camera plaatsen

Groeten Erik
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.