Switch to full style
Vertel hier wat je allemaal gaat doen, of hebt gedaan, met je e23, het liefste met foto's
Plaats een reactie

Oplichter in Frankrijk...!

do 23 jun 2011, 01:04

Paar dagen geleden nog een vraag gesteld over het kopen van een auto in Duitsland, welke in Frankrijk vlak over de grens bleek te staan.

Het ging om deze auto:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=ltnc2tlnrrds

Ik had interesse in deze auto gezien de staat en de vele opties die ik nog niet op mijn auto heb.
De reden dat ik dit post is inderdaad om even uit te huilen en om te waarschuwen voor degenen die mogelijk interesse hebben...!

Ik ben er heen gegaan, nachtje hotel eerst in Duitsland en de volgende ochtend gaan kijken.
Nou bijna alles wat in de adv staat en wat ik van te voren uitgebreid met de verkoper telefonisch heb besproken blijkt zo'n beetje gelogen.

Telefonisch vertelde hij dat alleen de blanke lak van het schuifdakje niet zo goed meer was maar de rest van de lak van de auto nog in zeer goede staat was en dat alles het technisch nog deed. Vorig jaar nog een beurt van 2200 euro en nieuw Bilstein onderstein en sindsdien maar 2000 km gereden! Alles werkte, alles perfecte staat.
Gezien de belastingwetgeving daar en in Duitsland moeilijk te verkopen dus ik met m'n broertje erheen...
Daar zag de auto er totaal niet uit zoals op de foto's. Blanke lak overal een probleem. Auto moest zeker wat dat betreft overnieuw worden gespoten. In de uitlaat een roestgat van 10 bij 10 cm. Er stond in de adv bij dat er een andere bij zat wel gek dat dat toen bij de grote beurt niet gedaan was. Motor overal nat (heel zweterig) aan de buitenkant van de olie. Verkoper zei dat ie olie had gelekt bij het bijvullen (!!!) Aan de onderkant van de motor vele druppels... Bilstein onderstel zag er verre van nieuw uit... heel veel tectyl te zien aan de onderkant. Geen idee wat er onder zat. Er zat WEL roest aan de buitenkant auto. Chromewerk helemaal verweerd. Oliepeilstok eruit getrokken, de olie zag eruit als roetzwarte drap

Re: Oplichter in Frankrijk...!

do 23 jun 2011, 04:41

erg vervelend eric, op de fotos ziet de auto er best wel aardig uit maar schijn bedriegt dus.

do 23 jun 2011, 06:59

Dit is wel een onwaarschijnlijk verhaal, heel lastig voor je.
Echter fijn dat je ons op de hoogte bracht. Die EXE was me ook al opgevallen, echter Frankrijk is de laatste plaats waar ik naartoe trek om een oldie te gaan halen. Never trust a Franskiljon!
Veel succes met je zoektocht.
Dave

do 23 jun 2011, 07:07

zo zie je maar dat er veel leugenaars/frotverkopers/handelaren zijn!!!!!!!!!!!!!!
en helaas in nederland ook..........

jammer voor je,dat je de rit zover voor janl*l hebt moeten maken.............. :crybaby:

do 23 jun 2011, 07:15

Erg sneu! Al helemaal omdat je er zoveel tijd voor uittrekt! Maar het gebeurt niet alleen in Frankrijk. Ik ben ook wel eens naar Brabant gereden voor iets wat ik absoluut niet had verwacht.

do 23 jun 2011, 08:41

Dat is natuurlijk zwaar waardeloos als ze je zo voorliegen. Daar kun je ook niks tegen doen, Jammer de volgende keer beter

Maar lees deze ervaringen maar eens
viewtopic.php?f=33&t=2381
viewtopic.php?f=33&t=2551

do 23 jun 2011, 09:00

Dat noemen ze nou, "met de Franse slag".

Ik zie regelmatig import e23'ers uit Frankrijk, en steeds is 1 ding duidelijk, hun reparatie/onderhoud normen zijn heeeeeel anders als de onze. Vaak zie je reparaties die de symtomen van een defect aanpakken, en niet het defect zelf (voorbeeld; extra koeling bij een te warm lopende motor)
Zo ben ik ooit eens ruime tijd bezig geweest om een achterbumper los te krijgen, bleek die aan 1 zijde vastgeschoten met een schietnagel van 15 cm :o Overal dwars doorheen !

do 23 jun 2011, 11:43

Ja bijzondere verhalen Robert!
Ik wist niet dat ik me zo kon vergissen in foto
Laatst bijgewerkt door e23eric op vr 24 jun 2011, 00:37, in totaal 1 keer bewerkt.

do 23 jun 2011, 14:30

Niks meer aan te doen, vergeet dat maar. Die van mij was niet goedkoop met rekeningen van 3200 euro in het laatste jaar en toch had ik nog een waslijst aan reparaties en delen die ik heb vervangen. Aan de mijne hoef je niks meer te doen maar is (nog) niet te koop
Goed op letten er komt er nog wel

do 23 jun 2011, 15:02

Ik heb die van Jo gekocht voor een erg prettig bedrag al zeg ik het zelf. Ik was (ben) klaar met de opknappers. Ik was op een punt dat ik liever 10.000 uit zou gaan geven voor een goede dan 3.000 voor eentje waar nog wat aan mankeerde. Geduld is een schone zaak. En een dikke portemonee is ook handig. Veel mensen denken dat oldtimer rijden goedkoop is maar dat heb ik nooit geloofd. Zo zie je soms ook dat mensen denken dat ze goud in hun handen hebben. Als je echt iets moois wilt zul je geduld moeten hebben. En dat is vaak erg moeilijk (al zeg ik het zelf ;) )

do 23 jun 2011, 16:47

Als je nu nog een perfecte wilt vinden moet je heel veel geduld en een dikke portemonee hebben. Iedereen wil wel een auto als een John of Roel zijn exemplaar. Men vergeet echter dat deze wagens zijn gevonden na lange zoektochten waarbij ze diverse keren dit hebben meegemaakt. John heeft bijna 2 jaar lang gezocht ! Eerst heeft ie zich goed laten voorlichten en heeft hij zich ingelezen (o.a. op internet) en is daarna gaan kijken. Ook hij is een keer voor niets naar Zwitserland geweest.

Roel heeft ook lang gezocht en spaart kosten noch moeite om de auto z.g.a. perfect te krijgen/houden.

Al die tijd en aandacht wordt nog wel eens vergeten mee te nemen in de prijs. Ga er maar van uit dat deze genoemde auto's 15000 + zijn.

do 23 jun 2011, 19:48

Ik heb ook twee jaar intensief gezocht en ben vaak voor niets gereden. Het zoeken moet een deel van de hobby zijn.

do 23 jun 2011, 22:25

ik ben blij met de 745 van paul..............
en daar koop je 2 mooie e23ers voor..........
maar ik wil da ook niet meer...........dit bestellen,dat bestellen.....
mijn e23 b10 look voor 2800

vr 24 jun 2011, 00:36

Nou ik heb weer een heleboel geleerd. Dat een mooie 745i exe niet zomaar te vinden is. Dat is me nu wel duidelijk.
Denk ook niet ik zomaar weer zo'n trip ga maken.
Ik ben blij dat ik al een 735 exe heb waarvan de basis goed is. Ook al is de lak wat minder en is deze niet fulloptions.
Ik ga nog even nadenken of ik deze weer helemaal top ga laten maken of nog even om me heen ga kijken. Zolang doe ik deze nog niet weg iig.
Ach het is en blijft een hobby en een hele leuke ook nog dus verder maar niet te druk meer om maken!
Bedankt voor jullie reacties!

vr 24 jun 2011, 07:48

"Full options" klinkt altijd erg leuk maar wat doe je eigenlijk met alle opties? Mijn meest gebruikte optie zijn de electrische ramen. En dan eigenlijk ook alleen maar de voorste.

Een wat mindere lak is op zich niet zo'n ramp. Zolang de boel maar niet roest. En er komen steeds minder roestvrije E23 exemplaren.

vr 24 jun 2011, 10:30

Fulloptions was wat overdreven uitgedrukt! :D Maar ik zou nog wel graag airco, alarm, stoelverwarming en een standkachel willen in de toekomst. Maar ja, niet allemaal overdreven belangrijk natuurlijk! sommige zijn luxegadgets! auto heeft weinig roest, paar kleine roestplekjes maar niks bijzonders.

vr 24 jun 2011, 19:52

standkachel.............wil je dan meteen van je e23 af :mrgreen:
mn e24 heeft t ook...........maar ik gebruik m maar niet...zal nie de 1e zijn die affikt!!!!! ;)

vr 24 jun 2011, 20:04

is dat zo gevaarlijk dan?! dat wist ik niet... ook als je een nieuwe van Webasto laat inbouwen bijvoorbeeld of geldt dat alleen voor die originele die ze destijds in e23's fabrieksaf inbouwden?

vr 24 jun 2011, 20:06

i.i.g de originele,die er onder zitten af fabriek.....gaat met benzine....
en de filter raakt snel verstopt....en hitte en benzine,da gaat nie zo goed samen

vr 24 jun 2011, 23:01

e23eric schreef:is dat zo gevaarlijk dan?! dat wist ik niet... ook als je een nieuwe van Webasto laat inbouwen bijvoorbeeld of geldt dat alleen voor die originele die ze destijds in e23's fabrieksaf inbouwden?

Alleen de orginele Eberspachers, die werken met een benzinegaasje. En als die verstopt dan zie je eerst langzaam rook onder de auto vandaan komen, daarna binnen in de auto, en uiteindelijk vat de binnenzijde vlam. Zijn in ieder geval wel je ramen ontdooit ;)

Een moderne Webasto kan je prima inbouwen, die blazen geen warme lucht naar binnen maar verwarmen het koelwater en pompt het meteen rond. Icm de kachelventilator word er dan warme lucht gecre

za 25 jun 2011, 12:00

Bedankt Graad en Cees, daar heb ik wat aan! Dat ie ontdooit maar tegelijk ook in de fik vliegt is toch wat minder! Dat lijkt me dus wel wat, hoef ik nu nog niet maar als de winter gaat komen gaat zo'n ding er wel in komen en goed dat het ook nog eens goed is voor de motor voor een koude start. Ik zag dat je dan ook een sms kan sturen naar je auto/standkachel en dat ie dan aangaat! Geweldig voor een oldtimer. :D Dat dat ding temidden van allemaal bevroren moderne auto's opeens begint te ontdooien en voor begint te verwarmen haha! Leuk, op drukke plekken... Ja dat lijkt me wel wat!
Plaats een reactie