Switch to full style
Vertel hier wat je allemaal gaat doen, of hebt gedaan, met je e23, het liefste met foto's
Plaats een reactie

En nog een hobby project E23 728

di 10 jan 2012, 20:57

Na lang wikken en wegen en een nieuwe ontdekking aan mijn BMW qua laswerk ben ik tot de conclusie gekomen dat ook ik een project BMW heb, ( niet negatief bedoeld uiteraard )

Gisteravond de bekleding weggehaald aan de passagierskant, en kwam tot de conclusie na wat vochtige matten weggehaald te hebben dat ik vanuit mijn auto het profiel van mijn rechtervoorband kan meten :lol:
Afbeelding

Afbeelding
profiel meters in de aanslag :crybaby:

Kan iemand mij vertellen of ik dat van binnenuit of van buitenuit moet dichtlassen?

Aangezien ik aan mijzelf heb gezworen ( zelfvertrouwen isseu) alles zelf aan deze auto te doen en ooit in een grijs verleden de opleiding LTS Metaal en MTS werktuigbouwkunde heb gedaan, is lassen geen onbekende bezigheid, lassen aan een auto is een tweede uiteraard, dus alle tips zijn welkom.
Een kleine opsomming van de laswerkzaamheden:

Linker en rechter voorscherm ( rechts is minder dan links )
Afbeelding

Dorpels voor links en rechts
Afbeelding
Afbeelding

Links Achter bij de achterruit, ( bekend plekje bij oldtimers)
Afbeelding

En achter aan allebij de wielkasten moet aan de randen ook het e.e.a gebeuren.
Afbeelding

Tevens zal ik tijdens het strippen en het werken alles nauwlettend in de gaten houden of er niet nog ergens een roestplek behandeld moet worden. Eerst maar een naar onze vrienden van Rustbuster in Veenendaal voor een lasapparaat. Of heeft iemand andere apparaten gezien die ook goed zijn?

Andere dingen die ik zal vermelden hier in mij project gedeelte :smart: zijn:

- Vervangen van de kachelmotor
- vervangen van het interieur.
- vervangen van een slot
- het inbouwen van een geluidsinstallatie voor het luisteren naar de :devilish: Prodigy :devilish:
- Vervangen van hoofd en hulp koppeling cilinder.

Nogmaals, heeft iemand eerder met dit bijltje gehakt, en kan mij tips geven graaaggg.
Voor de rest probeer ik hier ook andere mee van dienst te zijn die zelf ook aan de gang willen.

Re: En nog een hobby project E23 728

di 10 jan 2012, 21:11

Ik zou nog eens goed kijken onder de voorschermen of die eraf halen en kijken wat erachter zit , kijk ook in de kofferbak rond de achterlichten en schokbrekers.

di 10 jan 2012, 23:04

ik dacht dat mijn e23 slecht was toen ik hem kocht.
Succes ermee en post foto's van je project.

wo 11 jan 2012, 19:18

Veel succes met deze mega klus :dizzy:

wo 11 jan 2012, 19:33

Laswerk 2de foto van binnenuit.
Let goed op dat de tectyl/bodyschutz op de bodem graag wil branden.
Een na laatste foto (plekje achterraam) daarvoor mag je achterraam eruit.

De andere delen van buitenaf herstellen.
Voorschermen verwijderen want ik weet voor de volle 100 zeker dat daar nog meer rottigheid zit.

Succes iig, rustig aan beginnen en dan gaat het vanzelf goed komen.

Ps. je bent niet de enige ;)
Image

Kijkje achter de schermen:
Image
Image
Image
Image
Image
Image

wo 11 jan 2012, 19:58

Maar deze gaat gered worden! Ziet er weer goed uit meneer de lassert.

zo 15 jan 2012, 22:06

Vandaag weer even bezig geweest,
- Bumper gedemonteerd.
- Spatborden rechts en links gedemonteerd
Blijkt dus dat er iets meer roest zit dan gedacht. Ben ik blij dat ik niet gewacht heb tot de volgende APK!!!!
Heb tevens het idee dat het spatscherm rescht ook al aan keer vernieuwd is geweest, iemand had flink met de kitspuit lopen rotzooien.
Links zag het er een stuk netter uit.

Afijn onderstaande weer wat foto's

Wel mager zo...
Afbeelding

Afbeelding

Hier dus ook al roest.....
Afbeelding

Wenn Sie nach links schauen, sehen sie auch Rost
Afbeelding

Afbeelding

Ben al aan het kijken hoe ik de vierkantjes weer netje restaureer,
Ik denk dat ik een nieuwe plaat last met een kokerprofiel, en deze er op las alvoren het onder de auto te lassen.

heeft iemand foto's van dit stukje werk, zodat ik een referentie heb
By the way, dit is duidelijk het werk van het niet goed opkrikken van de auto........ Jammer hoor.

Alvast bedankt voor de adviezen weer enzo. :lol:

ma 16 jan 2012, 19:35

Hoi,

Troost je, de mijne was nog erger. Maar laswerk daarvan is 99% klaar.

Mijn ervaring is , dat je het beste laag voor laag kunt repareren. En niet te zuinig zijn met uitsnijden.

foto van hoe het was:

Image

via deze link kom je bij nog meer foto's waar ook beide spatbordranden op staan, vergeet het vaak (of ik denk er aan als ik al klaar ben) maar zal proberen eens een foto te schieten van het eind resultaat. http://members.home.nl/bmwe21

@zero : ik maak dus wel foto's.......

groeten

Marcel

ma 16 jan 2012, 20:35

:mrgreen:

Maar niet in de hoeveelheden die ik schiet

:mrgreen:

ma 16 jan 2012, 20:37

Daarom hou ik het hier maar weer bij

groeten

Marcel

ma 16 jan 2012, 20:38

Ach, anders rij ik wel even langs om foto's voor je te maken.

ma 16 jan 2012, 22:32

Bedankt voor de foto's hopelijk zijn ze nog even online zodat ik wat referentie materiaal heb.
Hoe erg was jouw achterspatbord verrot dat je er een heel nieuw stuk in hebt gezet, en was dit nu uit 2 delen?

wo 18 jan 2012, 16:59

Hoi

Achterspatbord viel wel mee maar er zat roest tussen de rand, dus meer preventief vervangen eigenlijk. Zoals je kunt zien zijn het de binnenste en de buitenste rand die vervangen zijn.
De reden daarvoor is, dat eigenlijk altijd beide delen aangetast zijn. Vaak zit je er uren bij om de buitenste rand te verwijderen zonder de binneste al te veel uit model te halen om vervolgens tot de conclusie te komen dat je uiteindelijk toch de binnenkant ook gedeeltelijk moet vervangen.

@Zero : Als je de behoefte voelt om foto's te maken, weet je me te vinden.

Groeten

Marcel

ma 20 feb 2012, 20:47

Afgelopen week 4 dagen bezig geweest met het roestwerk. Bleek dus veel meer in te zitten als ik dacht.
Maarja, het is gelukkig klaar, en heb mijn lasskills weer up to date.
Zal wat foto's posten voor een kleine impressie :crybaby:

Het zat nog wel even tegen, was ik lekker aan het blij dat ik snij met slijpschijven, kwam ik opeens een boordcomputer ( links) en kabelboom ( rechts tegen) maar gelukkig was de boordcomputer dikwandig, en ik in het bezit van een soldeer apparaat.......

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De boosdoener
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als iemand nog meer foto's wil zien omdat ze zelf aan een klus staan als deze , vraag maar even, dan stuur ik ze via de email op.

Volgende klus.../ interieur uit en inbouwen uit de saodie auto. Wit leder.
Afbeelding

ma 20 feb 2012, 21:18

Gaaf project hoor! Wel eerst even grondig aan de poets!! :mrgreen:

ma 20 feb 2012, 21:56

Gaaf project hoor! Wel eerst even grondig aan de poets!!

nog tips welke huis tuin en keuken middeltjes het beste werken?

di 14 aug 2012, 21:07

Een kleie update

Auto zit aan de buitenkant weer in elkaar, heb de spatborden even in een spuitlakje gezet, ben nog aan het sparen om de auto een keer helemaal goed strak te laten maken en te spuiten. Maar wil er wel mee rijden tot die tijd.

Heb het interieur er helemaal uit gehaald, en de kabels voor de ramen en de elektrisch bedienbare stoelen er in gelegd. In Oldebroek een nieuwe dash gehaald, zwart, dat staat beter bij mijn interieur (Beige) dan groen.

Deuren voorzien van motortjes voor de ramen en tevens het dak voorzien van electrischiteitg voor het zonnedak.
Kan nu bijna weer beginnen met de dempmatten en de isloatie, wil de auto extra isoleren tegen geluid van buiten nu ik alles er toch uit heb gehaald.

Vraagje
Ik heb de handspindel voor het zonnedak er af gehaald en een motor met een nieuwe plaat er op gezet, echter pakt de spindel maar een kant, is hier een truckje voor

Fotos volgen

di 14 aug 2012, 21:29

Ff Michiel afwachten, die heeft dit wel vaker gedaan!

wo 15 aug 2012, 08:08

Je zal eens stukje van plaat waar de motor op zit moet verwijderen anders komt het tandwiel niet diep genoeg (mits het nog de handbediening grondplaat heeft)

wo 15 aug 2012, 10:46

Ik heb de motorbediende grondplaat, deze paste met wat duwwerk prima

vr 17 aug 2012, 07:34

Kan iemand mij misschien verklappen hoe je begint met hetinstalleren van een nieuwe hemel?
Voor of achterkant, en dan met spuitlijm misscchien vastmaken?
Plaats een reactie