Vertel hier wat je allemaal gaat doen, of hebt gedaan, met je e23, het liefste met foto's
Plaats een reactie

nadelen gasinstallatie?

di 02 jun 2009, 09:12

Hallo hier Mafco,

Ik denk er sterk over na een gasinstallatie in te laten bouwen. Het enige zetje dat ik nog nodig heb is zeker weten dat er geen (onaanvaardbare) nadelen aan zitten. Je hoort wel eens iets over vermogensverlies etc. Voordat ik iets laat inbouwen (door de polen lijkt me zeker wat!) wil ik graag weten waar ik aan toe ben.

Vraag: Wie kan mij vertellen wat de (eventuele) nadelen zijn van rijden op een gasinstallatie (t.o.v nu benzine)?

Alvast bedankt voor jullie inbreng!

groeten Marco en Ewout

Re: nadelen gasinstallatie?

di 02 jun 2009, 10:44

hoi marco,nadelen zijn er niet zoveel,als je geen 745 hebt en geen flut merk van de lpg instalatie.
joost735 heeft een zeer mooi voorbeeld gepost van lpg inbouw in polen ;)
ik zelf ben anti lpg :mrgreen: :mrgreen: lpg trekt me niet zo,en zal er ook nooit 1 kopen met lpg :!: :!: ik vind dat de motor warmer word,en dus sneller meer slijtage van t blok krijgt,al zullen t er vele tegen spreken(maar ja, daarom ben ik ook een EIGENWIJZE HELMONDER :mrgreen: :mrgreen: )
IK HEB DE LPG INBOUW BIJ JOOST GEZIEN,EN IK MOET ZEGGEN,DAT DAT ER SUPER MOOI/VAKKUNDIG IN LIGT ;) en volgens mij heeft hij er nog geen problemen mee gehad ;)

ik zeg maar zo,als je een alcoholist na 25jaar melk geeft,zegt ie ook van,BAHHHHHHHHHHHH WAT VIES :!:
en zo vind ik dat ook met oldtimers,rijden al geruime tijd op benzine,dus lekker laten lopen zo :oops: :oops:
maar kan ook goed begrijpen dat als je daaglijks veel kmeeters maakt,lpg een perfecte uitkomst is ;)

di 02 jun 2009, 13:15

Ik heb vroeger een E3, een E12 en een E28 met LPG gereden, veel kilometers zonder problemen.
Nu rij ik en E24 carb. met LPG en loopt super.
Als je normaal rijdt , d.w.z. niet constant 200Kmh op de Duitse Autobahn, dan is het een prima alternatief. De motor blijft veel schoner, geen zuren SO2 en geen koolafzetting dus langere intervals voor oliewissel. Bovendien minder CO2 uitstoot en het aller belangrijkste, aan de pomp lach je ze allemaal uit :D :clap: :lol:
Bij injectie zou ik wel voor een LPI installatie kiezen van b.v. Prins

di 02 jun 2009, 14:24

Hoi Robert, wat hou je dan aan met olie verversen in km's , als je er elke week 350 tot 400 (15000 20000/ jaar) maakt ?
En ook wb bougies en contactpunten?

di 02 jun 2009, 18:39

olieverversen 15Dkm (bij veel lange afstanden dan elke 20Dkm, bougies 10Dkm, contactpunten heb ik niet, bougie doe ik 10Dkm omdat LPG een hogere vonkspanning nodig heeft, dus goede vonk is belangrijk. Als je synthetische olie gebruikt dan kun je elke 50Dkm wisselen

di 02 jun 2009, 19:07

senthetische olie :?: :?: niet aan te raden voor een oude bmw :naughty:

di 02 jun 2009, 20:12

ja, als je een oliezuiper hebt ;) dan die van de Aldi :shock:

di 02 jun 2009, 20:13

ohhhhhhhhhhhh,dus jou e24 is een oliezuiper :mrgreen: :mrgreen:

di 02 jun 2009, 21:15

de mijne rookt niet, drinkt niet en is niet incontinent, vindt die maar eens :confused2:

di 02 jun 2009, 22:29

RobertF schreef:de mijne rookt niet, drinkt niet en is niet incontinent, vindt die maar eens :confused2:

Ook niet incontinent als de airco aanstaat ;)

do 04 jun 2009, 18:49

Gaat natuurlijk nergens over om een vol syntheet in een blok van 25 jaar te doen... :roll:

do 04 jun 2009, 19:38

dacht ik ook al ;)

do 04 jun 2009, 21:57

er zijn er ook die een blok laten reviseren

vr 05 jun 2009, 06:44

dat klopt robertf,maar dan komen er toch meestal ook originele onderdelen in :?: :?:
zelfs bij een e34 mag er ""nog maar""half senthetische in ;)
dus ook in jou e24,gewoon de goedkoopste bras er in,en dat is echt t beste ;)
Plaats een reactie