Het is nu wo 10 sep 2025, 08:07

Een ''De jeugd van tegenwoordig BMW e23''

Vertel hier wat je allemaal gaat doen, of hebt gedaan, met je e23, het liefste met foto's
  • Auteur
  • Bericht

Mike_

Nieuw

Re: Een ''De jeugd van tegenwoordig BMW e23''

Berichtzo 24 feb 2013, 12:01

Na een tijdje ertussenuit geweest te zijn een update:

- Standaard speakersetje was niet naar mijn smaak.
2x 400w speakers achter erin gezet.
1x 600w subwoofer achterin.

Bij het leggen van de kabels de achterbank eruit gehaald, en wat kwam ik tegen...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Muizentroep, waarschijnlijk bij het stallen van de auto gebeurd.

Afbeelding

Subwoofer (ik weet het, iedereen haat mij nu op dit forum :lol: )

Oude foto gevonden toen hij nog van mijn vader was.

Afbeelding

De E32 735i van mijn vader.
De velgen kan ik overnemen voor onder mijn E23 :biggrin:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mike_ op zo 24 feb 2013, 12:26, in totaal 1 keer bewerkt.

Mike_

Nieuw

Berichtzo 24 feb 2013, 12:16

Gereserveerd

graad

Professional Platina

Berichtzo 24 feb 2013, 13:36

bbs mooiste velg... :mrgreen:
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

Street legal

Professional

Berichtzo 24 feb 2013, 19:47

Ik heb niets tegen een sub in de oldtimer. Omdat ik geluid van de stereo ook belangrijk vindt heb ik ook een sub en zo in de e24, maar een goede inbouw(zo mogelijk onzichtbaar) is voor mij ook een pre. In jouw geval had ik een kist in het reserve wiel gemaakt en de versterker onder de achterbank geplaatst. Als ik zo kijk zou een set dikkere voedingskabels naar de versterker is wel aan te bevelen,, en belangrijk is het dat je een opening in de hoedenplank maakt zodat er geluid in de auto komt ipv de kofferbak. ik hoop ook dat je de twee andere speakers met een high pass filter op 60 of 80 hz hebt afgefilterd om de geluidskwaliteit te optimaliseren. Dit alles is niet negatief bedoeld overigens, ik ben ook met uitproberen en zoeken steeds handiger geworden
Groeten,

Jaap

oo==[][]==oo
Image

Mike_

Nieuw

Berichtdi 26 feb 2013, 13:49

Street legal schreef:Ik heb niets tegen een sub in de oldtimer. Omdat ik geluid van de stereo ook belangrijk vindt heb ik ook een sub en zo in de e24, maar een goede inbouw(zo mogelijk onzichtbaar) is voor mij ook een pre. In jouw geval had ik een kist in het reserve wiel gemaakt en de versterker onder de achterbank geplaatst. Als ik zo kijk zou een set dikkere voedingskabels naar de versterker is wel aan te bevelen,, en belangrijk is het dat je een opening in de hoedenplank maakt zodat er geluid in de auto komt ipv de kofferbak. ik hoop ook dat je de twee andere speakers met een high pass filter op 60 of 80 hz hebt afgefilterd om de geluidskwaliteit te optimaliseren. Dit alles is niet negatief bedoeld overigens, ik ben ook met uitproberen en zoeken steeds handiger geworden

De andere 2 speakers heb ik niet aangesloten op mijn versterker, vind het niet nodig.

Street legal

Professional

Berichtdi 26 feb 2013, 17:42

@ Mike,

Ook als je de speakers niet op de versterker zet is het verstandig om deze af te filteren. De lage tonen moeten uit de sub komen en niet meer uit deze set speakers, ook is het zo dat met een high pass filter de muziek langer onvervormd door de speakers kan klinken.
Groeten,

Jaap

oo==[][]==oo
Image
Vorige

Keer terug naar Projecten