
Eigenlijk zou ik geen info en foto's van dit project plaatsen maar het is te leuk om dit niet met jullie te delen.
Even een terugblik naar afgelopen weken:
Auto lopend gemaakt met dank aan Stefan en Eric voor het lenen van een motronic.
Nieuwe benzinepomp en filter geplaatst, oude filter was van 1992
Velgen gewisseld, staat nu op TRX en dat is toch wel een hele mooie velg.
De toekomst zal uitwijzen op wat voor velgen de 745 door het leven gaat.
Voor vandaag stond op het plan om de waterpomp en thermostaat te vervangen.
Gerwin heeft ooit dit klusje al eens gedaan en waarschuwde voor het afbreken van de boutjes.
Bij hem was er een afgebroken, met dit in mijn achterhoofd voorzichtig begonnen.
Welnu bij mij 3 boutjes die afbraken, je voelt gewoon dat ze niet willen en ja hoor.
1 bij de waterpomp en 2 bij het thermostaathuis.
Geen nood want het lasapparaat is mijn beste vrind
Het boutje bij de waterpomp met een moertje er op gelast:

Het boutje van het thermostaathuis:

Waterpomp die niet heel nieuw meer is:
Lager uitgelopen en dat was te horen

Nieuwe waterpomp op zijn plek:

Gelijk alle slangen gecontroleerd en een aantal klemmen vervangen.
Ook de snaar van de stuurbekrachtiging iets bijgesteld.
Motor loopt weer strak als een snaar.
Missie geslaagd
Volgende keer in dit project topic:
Contactslotblokje vervangen, gerepareerde tellerunit plaatsen en een oliewissel.
Even een terugblik naar afgelopen weken:
Auto lopend gemaakt met dank aan Stefan en Eric voor het lenen van een motronic.
Nieuwe benzinepomp en filter geplaatst, oude filter was van 1992

Velgen gewisseld, staat nu op TRX en dat is toch wel een hele mooie velg.
De toekomst zal uitwijzen op wat voor velgen de 745 door het leven gaat.
Voor vandaag stond op het plan om de waterpomp en thermostaat te vervangen.
Gerwin heeft ooit dit klusje al eens gedaan en waarschuwde voor het afbreken van de boutjes.
Bij hem was er een afgebroken, met dit in mijn achterhoofd voorzichtig begonnen.
Welnu bij mij 3 boutjes die afbraken, je voelt gewoon dat ze niet willen en ja hoor.
1 bij de waterpomp en 2 bij het thermostaathuis.
Geen nood want het lasapparaat is mijn beste vrind

Het boutje bij de waterpomp met een moertje er op gelast:

Het boutje van het thermostaathuis:

Waterpomp die niet heel nieuw meer is:
Lager uitgelopen en dat was te horen


Nieuwe waterpomp op zijn plek:

Gelijk alle slangen gecontroleerd en een aantal klemmen vervangen.
Ook de snaar van de stuurbekrachtiging iets bijgesteld.
Motor loopt weer strak als een snaar.
Missie geslaagd
Volgende keer in dit project topic:
Contactslotblokje vervangen, gerepareerde tellerunit plaatsen en een oliewissel.
Laatst bijgewerkt door Michiel op wo 27 jun 2012, 22:04, in totaal 4 keer bewerkt.