Vertel hier wat je allemaal gaat doen, of hebt gedaan, met je e23, het liefste met foto's
do 19 apr 2012, 20:34
Ik ben gisteren nog even bij de ombouwer geweest. Hij heeft een steuntje gelast voor het reservoir van de kopplingsvloeistof.

De bak hangt er al achter!

De pook zit er ook al in, alleen het stangetje moet er nog tussen. Die was wat aan de korte kant is is door de ombouwer verlengt.

Van binnen schiet het ook al op!

Nu nog wachten op een slang en dan duurt het niet heel lang meer!
do 10 mei 2012, 07:28
Gister zijn de eerste meters gereden. Er nog het
do 10 mei 2012, 19:45
Dan wat foto's:
De gereviseerde remmen.

Onder de motorkap is alles ook weer netjes.

Die blow off valve is niet voor de show

Alleen nog een pookknop en dan is de binnenkant ook af.

En hij is van de assteunen af.
do 10 mei 2012, 20:59
Heb je project is doorgelezen, ben benieuwd!!
do 10 mei 2012, 21:05
Ben echt benieuwd naar de auto ziet er netjes uit.
En die blow off valve
vr 11 mei 2012, 07:47
Die blow off valve (Forge) maakt wel een aardig geluidje. Daar ben ik op zich wel blij om want dan weet ik zeker dat hij afblaast. Anders kost het mij straks de turbo. En daar zit ik niet op te wachten.
Ook zijn mijn brackets voor de zwaardere remmen klaar. Die ga ik dus ook nog ophalen.
za 12 mei 2012, 06:48
we willen filmpjes zien!!
za 12 mei 2012, 19:10
Ik heb vandaag de eerste meters gereden en het valt me niets tegen ondanks mijn lange diff. Filmpjes na mijn vakantie.
za 12 mei 2012, 20:14
Ben je al terug

?
zo 13 mei 2012, 11:47
Ik moet nog weg zelfs. Ik heb nu wel een onboard camera.
zo 13 mei 2012, 12:17
Eric,
welke diameter (van de luchtbuis naar de blow-off valve) gebruik je? Is dat 25mm of iets in die geest?
mvrg Edwin
zo 13 mei 2012, 18:03
Ik heb inderdaad een 25 mm aansluiting. Ik kon geen grotere vinden. Als je een grotere hebt kan er een grotere blow off valve op. Mijn blow off valve is een Forge en die heeft een 25 mm aansluiting.
di 22 mei 2012, 18:36
En?? Is er weer een update of zit je nog in het zonnetje
vr 01 jun 2012, 22:41
Hij doet het prima, verder geen nieuws. Binnenkort naar Limburg voor mijn adapters.
Oh, het schijnt een goede auto te zijn voor een autoambulance
ma 25 jun 2012, 18:25
Nadat ik vorige week twee uitjes heb gemaakt heb ik nagedacht over wat ik nog met deze auto ga doen.
Na mijn remupgrade gaat er een een 3" RVS uitlaat onder. Vervolgens ga ik kijken naar een Megasquirt 3 systeem. Ik heb dan geen verdelerkap, lucht hoeveelheids meter en originele ECU meer nodig. De lucht hoeveelhieds meter is een redelijk grote restrictie in het inlaattraject en, net als de originele ECU, storingsgevoelig en redelijk moeilijk verkrijgbaar.
Op dit moment worden mijn aandrijfas en achterremmen vervangen. Dan kleppen stellen en dan voor het eerst een vermogensmeting. Als het goed is kom ik tussen de 300 en 330 pk uit. Met de geplande aanpassingen zal dit nog wel wat meer worden.
ma 25 jun 2012, 18:48
Zo, jij pakt het grondig aan!
Maaruh..
Kom maar snel eens langs dan kan ik ook even een rondje maken
ma 25 jun 2012, 19:34
Als ie netjes loopt mag je er wel even aan snuffelen.
ma 25 jun 2012, 20:29
Goed plan, laat je de uitlaat custom maken? Of koop je een pre fab? Zet je er gelijk een lambda/O2 sensor in?. Met de ms3 creer je enorm veel mogelijkheden, zoals dubbele injectoren, directe ontsteking zoals op een m50/m52, water methanol injectie etc.
Verstandig is om te kijken naar een grote motoroliekoeler, nu je de automaat kwijt bent en je de motor zwaarder gaat belasten is dat een belangrijk item, eventueel een high volume oliepomp om alles wat sneller rond te pompen. Heb ik bij USA V8 blokken en een m10 BMW goede ervaringen mee.
Ben benieuwd naar de dyno run uitdraai, bij wie ga je? Freddy Crane ?
ma 25 jun 2012, 20:58
De uitlaat wordt opgebouwd uit 3" RVS uitlaatdelen. De bedoeling is inderdaad dat er al een gat in komt voor een sensor. Voor MS3 is een Wideband lambda nodig.
Ik wil eigenlijk bij Van Vught Tuning op de bank. Dat is voor mij "naast de deur". Denk dat jij die ook wel kent.
ma 25 jun 2012, 21:18
Heb zojuist je eerste projecte met je radio door zitten lezen. Erg interessant! Wellicht dat ik dat ook eens ga doen binnenkort (en misschien zelfs je hulp inschakel

)
ma 25 jun 2012, 21:21
Ja die VVT Seat ken ik wel

Die hebben ook kennis genoeg.
di 16 okt 2012, 19:02
Tijd voor een update.
Een tijdje geleden ben ik naar
Limburg geweest voor adapters voor zwaardere remmen. Na wat dingen tussendoor is het nu eindelijk tijd om de klauwen te laten monteren. Hiervoor moet ik eerst andere wielen monteren want de 15" is te klein:

Voor de oude kruisspaakjes, achter de style 32. En zo staat hij er nu bij:

Dan hoe de oude remmen er uit zien:

De voorklauwen zijn gereviseerde, daar is niet heel veel mee gereden. Maar dit wordt het nu:

Een aardig eindje groter!
di 16 okt 2012, 19:17
Eric,
Kun jij mij hier informatie over sturen,ben zeer geintresseerd ! Kan dit met 16 inch kruisspaak? Mag per pm.
Mvrgr. Stefan
di 16 okt 2012, 19:25
Volgens mij heb jij al contact gehad met de maker van de adapters. En die kon mij niet garanderen dat 16" past. Dat zou je moeten passen als het gemonteerd is.
di 16 okt 2012, 19:27
Ok,wist niet meer dat dit het zelfde was,wellicht een keertje passen dus ?