Vertel hier wat je allemaal gaat doen, of hebt gedaan, met je e23, het liefste met foto's
di 20 mei 2014, 00:01
maar als ter aanvulling achteraan is het niet erg als de achter speakers minder hard meespelen
maar dit is idd wel het verschil wat je dan krijgt
mijn auto's zijn allemaal zo afgesteld ,behalve de cabrio dat is weer een ander verhaal ,meer het verschil tussen open en/of dicht rijden

Let wel dit is ook weer afhankelijk van de gevoeligheid van de speakers
Laatst bijgewerkt door
MartinE34 op di 20 mei 2014, 00:10, in totaal 1 keer bewerkt.
di 20 mei 2014, 00:09
Cabrio?
Wat voor eentje? Ook een BMW?
Jah, ben meer een cabriofreek
di 20 mei 2014, 00:11
Een Auwdie cabrio twee keer

in deze prijs klasse was het van BMW een E36 geworden ,het lelijkste en slechtste model ooit gebouwd door BMW (cq sjonnie /memmet model) nee dan liever een nette! en niet verrote auwdie met 5pitter
di 20 mei 2014, 18:58
Vandaag de darm aangekregen voor de ontluchting..
Ikke die plaatsen, en het laatsete deel van die arm aangesloten... Nu scheurt die toch nie zeker
Hoppa, weeral een nieuwe kopen dan...
Pfff, soms kan ik mijne nek wel omwringen weet ge
zo 25 mei 2014, 22:49
Wist weer niet wat doen, en ben maar eens begonnen met de dempers te vervangen.
Ben eerst met de voorste demper begonnen (de kleinste demper) en wat bleek... blijkt de oude een katalysator te zijn.
Ga nu gewoon terug een originele demper eronder hangen, want die katalysator is net een spons

snotrot...
Ben van plan om in de toekomst ook een andere middendemper te plaatsen (die grote driehoekige) want daar staan de roestblazen super dik op hoor...
Na dit ga ik de kofferbak van binnen en van buiten oplassen, effe de gezwelletjes wegwerken
Nog even geduld en dan post ik wel wat

van de werkzaamheden
za 31 mei 2014, 22:07
hmmm, nu gaat mijn accu leeg na 1dag te hebben stil gestaan.
Ik merkte het vanochtend op toen ik de portieren opende. Alleen mijn deur ging open, dus de CV werkte niet.
Heb de wagen dan terug moeten starten met een ander wagen...
Heb wel effe de radio losgekoppeld. Want voordat ik de radio geplaatst had, had de wagen geen last van dit probleem. Misschien de radio verkeerd aangesloten dan...
Zullen zien.. als de accu morgen terug leeg is, ligt het niet aan de radio ...
za 31 mei 2014, 22:38
Weet er trouwens iemand hoe ik het best het metalen schuifdak demonteer? Ga ik da rot ding maar eens vervangen
Of is er hier al een toppic over geopend?
Ik probeerde een paar bouten los te vijzen, maar aan enkele bouten kan ik amper bij...
Iemand een idee?
zo 01 jun 2014, 00:52
alleen de plaat , ik trek aan voorkant de bekleding los , zit met drukkers vast , draai dak beetje open gaat dat makkelijk, daarna kan je de bekleding naar achteren schuiven , en kan je aan de boutjes 3x links en 3x rechts
en je dakplaat is los
zo 01 jun 2014, 07:19
super! sewens maar eens aan de slag
zo 01 jun 2014, 11:42
hoppa, schuifdak is er uit, maar heb nog steeds stroomverlies.
De accu is weer helemaal leeg. gisteren volledig opgeladen.
Had de radio losgekoppeld, dus daar ligt het niet aan.
iemand suggesties?
ma 02 jun 2014, 19:17
Niemand een idee, waar het stroomverlies aan kan liggen?
ma 02 jun 2014, 19:27
Je handgreep / slotverwarming bestuurders deur gok ik
ma 02 jun 2014, 19:47
verlichting in kofferbak of handschoenenkastje is ook een vaak gevonden oorzaak.
ma 02 jun 2014, 20:22
Begin eens met een stroommeter aan te sluiten en
ma 02 jun 2014, 20:37
Ik zou langzamerhand is opzoek gaan naar een rijdend exemplaar.
Ik heb mijn buik nu al vol van deze e23, en tis mijn auto niet
ma 02 jun 2014, 21:11
heb dat ook gehad wat graad aanhaald
de deurgreep slotverwarming van men e24
elke dag bettery leeg
ma 02 jun 2014, 21:16
graad schreef:Ik zou langzamerhand is opzoek gaan naar een rijdend exemplaar.
Ik heb mijn buik nu al vol van deze e23, en tis mijn auto niet

Haha, begin het stil aan ook een beetje beu te worden.
Dat de wagen vroeger gebruikt werd als knutselobject is wel duidelijk, elke dag verrast die wagen me met iets nieuws...
Ach heb ik mijn bezigheid ook maar weer
ma 02 jun 2014, 21:24
Je hebt geduld zat iig,bij mij was die al uitgefikt
ma 02 jun 2014, 21:25
carina schreef:heb dat ook gehad wat graad aanhaald
de deurgreep slotverwarming van men e24
elke dag bettery leeg
Hoe controleer je dit?
Zoals PayDay dit zegt: door de zekeringen te controleren?
Of moet je hiervoor in de deur zelf zijn? slot- en deurverwarming heb ik namelijk nog niet nagekeken.
ma 02 jun 2014, 21:31
graad schreef:Je hebt geduld zat iig,bij mij was die al uitgefikt

haha
ma 02 jun 2014, 21:36
bij mij bleef slot opwarmen , ,
op een morgen voelde ik dat het gloed heet was ,
heb dat losgekoppeld
ma 09 jun 2014, 15:28
Nu het schuifdak eraf is, kan ik op zoek gaan naar een glazen schuifdak (panoramadak).
Zijn wel lastig te vinden en iets duurder, maar die moet er gewoon in komen!
Hier een paar foto's van het demonteren van het schuifdak.
Alle boutjes binnenin gingen goed los, maar de boutjes links voor en rechts achter waren vastgeroest.
Bovenaan , links voor, de roestblaas opengehaald

de haak was ook bijna doorgeroest, dus de haak maar weggeslepen.

Nu moest er nog
ma 09 jun 2014, 18:21
Ite heeft er 1 liggen
ma 09 jun 2014, 20:04
beetje verder gewerkt, en het dakhemeltje eraf gehaald. deze was overal verkleurd en beschimmeld.




Het enige probleem zijn de pijpjes met de rubberen leiding aan de achterkant. Die pijpjes waar de rubberen leiding aan vast zit beginnen stevig te roesten.


Als het regent dan loopt het water onder het schuifdak naar achteren toe, naar de achterste pijpjes. daar begint het dus te roesten. Maar het vervelende is dat je er niet goed bij kunt. Mij oplossing is een gat in de middenplaat slijpen; waardoor je via dat gat de roest achteraan de gootjes kunt bijwerken.

Op de afbeelding hierboven zie je welk deel ik er uit wil slijpen. Ook heb ik het pijpje aangeduid. Het groene gedeelte rond het pijpje is het gedeelte dat bijna weggeroest is. Het middelste gedeelte wegslijpen is de enige oplossing om de roest binnenin de schuifdakgoot aan te pakken. als de roest dan aangepakt is, wordt de middelste plaat terug vastgelast.
Als er iemand is die hier een andere werkwijze voor heeft, laat maar horen. Ik ben ook nog niet zeker hoe ik het ga doen.
ma 09 jun 2014, 21:54
Ben al begonnen met het middelste deel weg te slijpen, en het lukte goed.
Ik kan de hoeken achteraan de goot mooi roestvrij maken.
En de pijpjes die bijna doorgeroest zijn, vervangen door koperen buisjes, en die erop lassen.
Nu vraagje, het dakhemeltje heb ik weggegooid omdat ie vol schimmel hangt.
Weet iemand waar ik een nieuw hemeltje kan kopen?
Staat er wel eentje op marktplaats, maar daar zie je ook al dat ie het meeste van zijn kleur is verloren.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lrDus heeft iemand er nog eentje in nieuwstaat en zonder vlekken en bijna geen verkleuring?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.