Vertel hier wat je allemaal gaat doen, of hebt gedaan, met je e23, het liefste met foto's
ma 09 maart 2009, 14:42
Je zou toch bijna gaan zeggen:
Wie niet horen wil moet maar voelen.
ma 09 maart 2009, 15:54
wouter schreef:Doe het nou niet, een 745i op gas is echt vragen om problemen.
ik vind lpg zoal niets

ik zal nooit een auto kopen met lpg(
of 1 waar t er in heeft gelegen)

als je een alcoholist na 30 jaar melk geeft,
zecht ie ook BAHHHHHHHHHHHHHHHHHH.
zo is t ook met oldtimers vind ik,lopen al 20 jaar of langer op benzine,dus gewoon laten lopen.
(er zullen er vele t niet met me eens zijn,maar LET OP:IS MIJN MENING)
ma 09 maart 2009, 16:24
En als er nu al bijna 40 jaar gas in ligt?
ma 09 maart 2009, 18:45
neenee idd gas is niks voor mijn 745i , ben al blij als ie dadelijk fatsoenlijk op benzine wil lopen hahaha
langzaam maar zeker komen we er wel, alles komt goed....
ma 09 maart 2009, 18:56

goed zo rover,de moed niet laten zakken.
op den duur heb je een perfecte e23 745,let maar op
ma 09 maart 2009, 18:58
kost een paar centen mar dan hedde
ma 09 maart 2009, 19:05
kende die van meen nog niet..... gaten in zun hand zo groot as kolenschoppen !! hahahah
ma 09 maart 2009, 19:49
Nou hierbij een foto van de gasafsteller, herken jij hem Robert ?

En de sensor;
ma 09 maart 2009, 21:50
Hi Cees,
Nee dit ken ik niet, ziet er wel goed uit. Kost waarschijnlijk ook een paar centen.
Een interssante uiteenzetting over gassystemen vind je in deze link
http://www.innovam.nl/RPTPowerUp/Zelfstudie/eat/eat_243.pdf
ma 09 maart 2009, 23:17
In die PDF wordt ook over dat apparaat geschreven..
di 10 maart 2009, 02:58
Mijn idee in elk land heb je vaklui,prutsers en oplichters
Qua spuitwerk is mijn ervaring met Polen goedkoop maar vrij slechte kwaliteit(wel ca.5 jaar geleden).
Maar als je een goede vakman weet en je hebt het werk gezien(wel bij daglicht of onder TL

)dan geen probleem,voorwerk is zeker zo belangrijk trouwens bij het spuiten.
Over Turbo's op LPG is mijn ervaring dat het vroeger zeker niet ging,sinds een tijd de LPT's wel en sinds de laatste 2-3 jaar gaat het ook bij Full-Turbo's met een G3 kwaliteitssysteem + extra's.
Zo rijdt een kennis al ruim 50.000km met een Saab 9-5 Aero(250pk)met een Vialle G3 met aanpassing en is zeer tevreden,rijdt zonder problemen en vermogensverlies nihil
Maar of een ouder 745i blok dat ook aankan weet ik niet met de kleppen etc,maar vaak wel aantepassen

CeesBMW schreef:Alle modellen dus 728i 732i en 735i, de 745i had al geharde kleppen en zetels
di 10 maart 2009, 08:17
Turbo's en LPG hoeven geen probleem te zijn. Het hangt alleen van de motor zelf af. Cees heeft al meerdere malen aangeven waarom het niet handig is om een 745i op LPG te doen. Deze discussie kan wel elke keer opnieuw worden gevoerd maar de uitkomst zal er niet anders om worden.
Zelf rijden wij ook Saab en op het Saab forum zijn meerdere getunede Saab's op LPG. Het is dus niet zo dat een turbo per definitie niet op LPG kan.
Maar geen 745i op LPG!
di 10 maart 2009, 09:13
Idd, check Youwtroep maar eens. Staan verschillende filmpjes op van Audi S8 op LPG @ 300km/h, BMW AC schnitzers op LPG etc...etc... Techniek staat voor niks tegenwoordig!
Oudere motoren zoals de 745i zou ik niet zo gauw op gas laten lopen, alleen al omdat het door verschillende mensen is afgeraden.
di 10 maart 2009, 09:57
Mijn advies om een 745i NIET op LPG te laten lopen is gebaseerd op ervaringen van mensen die het wel gedaan hebben. Ik ken n.l. geen enkele succesverhaal van de m102 of m106 op LPG, dus mensen die probleemloos een ton of meer gereden hebben. Terwijl ik van de m30 wel heel veel succesverhalen ken.
Ook heb ik met Stefan (onze LPG specalist, is zelf inbouwer van beroep) lange gesprekken gehad hierover. Alles passeerde de revu; structuur, ontsteking, octaangehalte, smering, warmte, druk etc etc.
Onze conclusie was dat de enige mogelijkheid LPi (=vloeibare injectie) was, maar dat de maker daarvan, Vialle, geen software heeft voor deze motoren, en ook niet WIL maken.
Als je zonder problemen vele km wilt maken op LPG, dan kies je voor een m30 blok (liefste van na 01/84).
di 10 maart 2009, 12:34
wordt wel een duur grapje, een M30 en dan nog gas... hmmm nee laat mij dan maar gewoon benzine rijden.. Over die benzine, moet er super 98 in getankt worden ?
ma 16 maart 2009, 18:37
Ik heb nu
ma 16 maart 2009, 19:32
Hoe groot is de tank? Zodra ik er
ma 16 maart 2009, 20:45
De tank is 70liter en ik kan ongeveer 60liter tanken , ze hebben de vlotter iets hoger gezet omdat er bij eventuele overdruk een overdrukventiel op de tank aanwezig is,dus het kan geen kwaad.Ik rijd ruim 400km op
di 17 maart 2009, 00:36
Ik heb gehoord dat 90l er ook ingaat, klopt dat en wie heeft dat? Ik tank in Belgie, 4oKm heen en weer en op het moment 29,9 cent en dan heb ik het liefst een zo groot mogelijke tank
di 17 maart 2009, 15:13
80 liter kan volgens mij net tussen de wielkasten. Bij 90 liter moet je met een moker gaan werken.
di 17 maart 2009, 15:17
En je kunt dan ook nog wel je reservewiel laten vervangen door een tweede tank.
di 17 maart 2009, 15:34
Who needs a trunk!
Volgooien dat ding!
di 17 maart 2009, 17:02
zerotolerance schreef:En je kunt dan ook nog wel je reservewiel laten vervangen door een tweede tank.
Zero, een ringtank met een rechtopstaande vlotter is moeilijk te vinden. Ben ooit eens op zoek geweest naar z'on ding. Er gaat n.l. een ander type vlotter in. Een tank met de appendage in het midden valt dan al af.
Daar komt bij dat de ringtank maximaal 23 cm breed mag zijn, dus erg groot zal de capaciteit niet zijn.
Robert zal wel uit de kinderen zijn, dus hup achterbank eruit en een 300 liter tank erin, gaat ie fluitend naar Belgie