Het is nu zo 28 apr 2024, 20:19


E23 728i van 1980

Vertel hier wat je allemaal gaat doen, of hebt gedaan, met je e23, het liefste met foto's
  • Auteur
  • Bericht
Offline

PayDay

Master

  • Berichten: 834
  • Geregistreerd: vr 17 jun 2011, 16:19
  • Woonplaats: Landgraaf, Zuid-Limburg

Re: E23 728i van 1980

Berichtwo 25 mei 2016, 11:52

De beste manier is om ze nat te sproeien met een plantenspuit en dan te kijken of je probleem nog erger is. Als je het 's avonds doet kun je vaak ook nog zien dat de vonkjes overslaan.

Haarscheurtjes, barsten en beschadigingen zijn allemaal niet goed.
Image
Best in Life is TURBO-drive!!!
Offline

stievenbol

Nieuw

  • Berichten: 67
  • Geregistreerd: do 21 mei 2015, 19:55

Re: E23 728i van 1980

Berichtdo 26 mei 2016, 06:23

De verwarming/verluchting is terug in orde, lag inderdaad gewoon aan slecht contact bij de zekering :D Zalig zo'n oplossingen :p

Heb ook de bekabeling van men ontsteking nagekeken, dat ziet er allemaal goed uit, alle pluggen zaten goed op de bougies, de rotor ziet er ook wel goed uit, maar de contactpunten hebben nogal wat zwarte aanslag... Dus ik denk dat ik de rotor en kap maar eens ga vernieuwen in de hoop het probleem dan opgelost is...

Bedankt voor alle tips wederom :)
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: E23 728i van 1980

Berichtdo 26 mei 2016, 08:42

Gefeliciteerd met je huwelijk en je auto. :clap:
Offline

stievenbol

Nieuw

  • Berichten: 67
  • Geregistreerd: do 21 mei 2015, 19:55

Re: E23 728i van 1980

Berichtvr 27 mei 2016, 05:39

Bedankt Robert, het was een droom huwelijk :D

Ondertussen heb ik de contactpunten en de rotor eens opgeschuurd om te testen of het verschil maakte, maar dat was niets. Dan de bougies er eens uit gehaald en 5 waren wit en 1 was zwart... Getest op ontsteking en ze krijgen allemaal wel vonk, dus dan denk ik aan de inspuiting...
Na nog eens een testrit gedaan te hebben begon hij opeens terug op alle 6 de poten te draaien, dus ik vermoed dat er toch weer wat vuil in het brandstofcircuit zit en er dus een injecteur verstopt was! Wel blij dat hij terug mooi draait, maar vanaf dit probleem weer op duikt haal ik de injecteurs er terug uit om deze te testen.

Wat men vlotter in de tank betreft, heb deze eruit gehaald en ondersteboven gedaan en de benzinemeter kwam wel op vol te staan, maar wanneer ik dan de vlotter terug omdraaide en hij leeg zou moeten aangeven, dan zakt hij maar tot de 60liter. Dus de meter geeft alleen maar tussen 60 en 85 liter aan, zou dat liggen aan het feit dat mijn vlottermechanisme ingekort is geweest? Het gaat maar over een 2tal cm, dus zou dat wel raar vinden, maar zou niet weten waaraan anders.. Maar misschien weet iemand hier meer :D
Offline

Henkjan

Master

  • Berichten: 752
  • Geregistreerd: ma 11 mei 2015, 14:15
  • Woonplaats: Veluwezoom

Re: E23 728i van 1980

Berichtdi 31 mei 2016, 13:35

Van hier nog gefeliciteerd en dat is zeker een erg mooie bruid ;).

Alles wat met onsteking te maken heeft, zoals verdeler + kap, condensator, bobine en kabels is onderhevig aan slijtage en hoort gewoon bij het onderhoud van de motor. Duur is het niet hooguit een 200 euro dan heb je alles netjes op orde. Wanneer je zo'n auto opknapt dan kun je daar toch niet op gaan bezuinigen?

Bovendien geeft een goede sterke vonk ook een betere verbranding, dus meer vermogen en minder verbruik ...
BMW 750 iL E32 bouwjaar 1988. Mag het ietsje meer zijn?

Ex. BMW 530D. 1999
Ex. BMW 523i. 1996.
Ex. BMW 750i 1989.
Ex. BMW 635 CSi 1980.
Ex. BMW 2500 + BMW 2800 jaren '70.
Ex. BMW 3.0S + BMW 2.8L + BMW 3.0LA jaren '70
Offline

stievenbol

Nieuw

  • Berichten: 67
  • Geregistreerd: do 21 mei 2015, 19:55

Re: E23 728i van 1980

Berichtwo 01 jun 2016, 00:04

Klopt inderdaad wat je zegt, ik heb die prijzen ook al nagegaan en voor 200
Offline

Denny30

Nieuw

  • Berichten: 10
  • Geregistreerd: wo 01 jun 2016, 12:00

Re: E23 728i van 1980

Berichtwo 01 jun 2016, 12:07

Leuk hoor je E23 bij je huwelijk! Gefeliciteerd!
Offline

Henkjan

Master

  • Berichten: 752
  • Geregistreerd: ma 11 mei 2015, 14:15
  • Woonplaats: Veluwezoom

Re: E23 728i van 1980

Berichtwo 01 jun 2016, 12:47

stievenbol schreef:Klopt inderdaad wat je zegt, ik heb die prijzen ook al nagegaan en voor 200
BMW 750 iL E32 bouwjaar 1988. Mag het ietsje meer zijn?

Ex. BMW 530D. 1999
Ex. BMW 523i. 1996.
Ex. BMW 750i 1989.
Ex. BMW 635 CSi 1980.
Ex. BMW 2500 + BMW 2800 jaren '70.
Ex. BMW 3.0S + BMW 2.8L + BMW 3.0LA jaren '70
Offline

stievenbol

Nieuw

  • Berichten: 67
  • Geregistreerd: do 21 mei 2015, 19:55

Re: E23 728i van 1980

Berichtdo 02 jun 2016, 04:22

Ja ik begrijp wel wat je bedoeld hoor, het is men bedoeling om morgen of over morgen de 7 weer eens even onder de loep te nemen! Ik heb een zeer sterk vermoeden dat er een injector dicht zit, daar ga ik eerst naar kijken aangezien ik de dichtingen van de inlaat ga vervangen, samen met de rubberen delen van de inlaat. Het zal waarsschijnlijk pas eind volgende week zijn dat men onderzoeken resultaten gaan geven aangezien ik nog wel paar dingen aan men e34 moet doen tussendoor en heb nog 2 setten velgen die men aandacht vragen... Maar nu de trouw voorbij is hoef ik me niet meer zo te haasten met men e23, dus alles op zen tijd :)
Offline

stievenbol

Nieuw

  • Berichten: 67
  • Geregistreerd: do 21 mei 2015, 19:55

Re: E23 728i van 1980

Berichtdi 21 jun 2016, 21:14

Ik kan weer met veel blijdschap en geruststelling zeggen dat de 7 weer terug netjes op alle 6 zen poten draait :D

Zoals Henkjan vermoedde was er een bougiekabel niet meer goed! Ik heb de rotor, verdelerkap en kabels vervangen en het is weer een symphonie onder de kap :)

Na ons verlof kan ik er eindelijk terug mee rijden! Dan neem ik nog eens paar mooie foto's, want daar krijgt toch niemand hier genoeg van denk ik :p

grts steven
Offline

stievenbol

Nieuw

  • Berichten: 67
  • Geregistreerd: do 21 mei 2015, 19:55

Re: E23 728i van 1980

Berichtdi 16 aug 2016, 14:57

Na enige tijd weer wat zonder al te veel zorgen te hebben kunnen genieten van de 7 is het weer eens tijd voor een mankement...

Onderweg naar huis daarnet begon de auto opeens te sputteren tijdens het rijden. Vanaf ik het gaspedaal wat dieper induw lijkt de motor te willen stilvallen, wanneer ik het pedaal matig ingeduwd houd, dan sputterd hij wel vooruit. Wanneer ik stil sta en gewoon het toerental omhoog wil halen, dan gaat dit heel even onmiddellijk na het induwen van de pedaal wel, maar dan wil de motor onmiddellijk stil vallen...

Zeer vervelend, zeker nu ik men dagelijkse wagen niet kan gebruiken omdat de motor deels uit elkaar ligt en ik aan het wachten ben op onderdelen...
Heeft iemand enige raad voor mij?

Alvast bedankt kameraden :D

grts steven
Offline

PayDay

Master

  • Berichten: 834
  • Geregistreerd: vr 17 jun 2011, 16:19
  • Woonplaats: Landgraaf, Zuid-Limburg

Re: E23 728i van 1980

Berichtdi 16 aug 2016, 15:29

Lijkt op een benzinedruk probleem. Druk al gemeten? Filter niet verstopt?
Image
Best in Life is TURBO-drive!!!
Offline

stievenbol

Nieuw

  • Berichten: 67
  • Geregistreerd: do 21 mei 2015, 19:55

Re: E23 728i van 1980

Berichtdi 16 aug 2016, 18:41

Benzine filter is nog maar een maand of 2 oud, de druk heb ik niet gemeten... Zou ook niet weten hoe ik da moet doen :D Ik veronderstel dat je daar een specifiek toestel voor nodig hebt?
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23605
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: E23 728i van 1980

Berichtdi 16 aug 2016, 18:46

Hoe zien je bougies eruit?
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

stievenbol

Nieuw

  • Berichten: 67
  • Geregistreerd: do 21 mei 2015, 19:55

Re: E23 728i van 1980

Berichtwo 17 aug 2016, 05:02

De bougies heb ik nog niet gecontroleerd, maar deze zijn ook nog maar max 2 maand oud, samen met de bougie kabels, rotor en verdelerkap...

Ik vermoed dat ik nog met vuil in men tank zit... Deze was echt hopeloos vervuild en is welliswaar gespoeld geweest, maar ik vrees dat er toch nog vuil is achtergebleven of ondertussen is losgekomen en dat dat nu voor dit porbleem zorgt... Misschien gewoon weer eens nieuwe filter steken en kijken of dat beterschap geeft. Indien dat het geval is, dan weet ik dat die tank er weer eens onderuit moet om terug te reinigen!
Vorige

Keer terug naar Projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron