Het is nu do 02 mei 2024, 02:43


Project E12 van Stefan

Vertel hier wat je allemaal gaat doen, of hebt gedaan, met je e23, het liefste met foto's
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Street legal

Professional

  • Berichten: 1680
  • Geregistreerd: za 25 jul 2009, 11:34
  • Woonplaats: Lelystad

Re: Project E12 van Stefan

Berichtdi 02 feb 2016, 20:33

De oude lpg installaties zorgden er voor dat de motortemperatuur wat hoger oploopt . Mijn conventionele lpg werd 10 graden warmer dan dat hij nu op benzine wordt. Gelukkig kan ik een ieder een goed ge
Groeten,

Jaap

oo==[][]==oo
Image
Offline

stefan

Die hard

  • Berichten: 272
  • Geregistreerd: di 17 maart 2009, 07:48

Re: Project E12 van Stefan

Berichtdi 02 feb 2016, 20:42

Niks riskeren bij LPGSHOP super netjes lpg laten monteren :D
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: Project E12 van Stefan

Berichtdi 02 feb 2016, 21:11

heb ook auto's zat op gas gereden de ene kon er beter tegen dan de andere merk of type instalatie ,maar ik kon alleen een Turbo op gas niet echt rijmen vooral na tuning dus met ALS systeem ed ,zie ook nooit rally wagens zoals bv subaru's / Mitsubishi evo's op gas .

als ik een Ford Sierra of Escort Cosworth of bovenstaande merken bezat zou ik deze ook nooit op gas doen dus waarom zou ik dan een Volvo T5 wel op gas kopen of rijden :roll:
Als ik een geblazen auto zou hebben/kopen ga ik hem ook zeker tunen ,dit heeft meer zin dan een ongeblazen motor chippen voor hooguit 10-15pk en bijna niet merkbaar is :P
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Offline

Street legal

Professional

  • Berichten: 1680
  • Geregistreerd: za 25 jul 2009, 11:34
  • Woonplaats: Lelystad

Re: Project E12 van Stefan

Berichtdi 02 feb 2016, 21:48

Nee, Rally wagens zullen geen zware lpg tank mee willen nemen. Overigens is in de meeste klassen handels benzine voorgeschreven. En dit forumstopic elders moet je ook maar eens lezen.
http://www.mopar.nl/forum/viewtopic.php?t=12614
Groeten,

Jaap

oo==[][]==oo
Image
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: Project E12 van Stefan

Berichtdi 02 feb 2016, 21:54

pfff zware kost :mrgreen:


ik bedoel mooi leesvoer :P ;)
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Offline

stefan

Die hard

  • Berichten: 272
  • Geregistreerd: di 17 maart 2009, 07:48

Re: Project E12 van Stefan

Berichtwo 03 feb 2016, 17:00

Vandaag ff naar de spuiter geweest vind dat de auto eind van de week klaar is, ik ben benieuwd.
Offline

728iA

Die hard

  • Berichten: 297
  • Geregistreerd: wo 12 aug 2009, 20:17

Re: Project E12 van Stefan

Berichtdo 04 feb 2016, 08:59

Henkjan schreef:
728iA schreef:waarom overschakelen op bezin? lpg doet het toch hartstikke goe. heeft een hoger octaanghalte en doet het dus beter dan benzine!

LPG wordt veel heter, dus bij hoge toerentallen moet je echt oppassen ...


mooi niet dus, dat is een fabeltje wat nooit de wereld uit zal worde geholpe. het brand anders, als je het goe wil doen moet je je nokkenas aanpassen. LPG brandlater of langzamer of zoiets. hoe het precies zit weet ik niet maar het wordt niet heter! kijk maar op e28 forum en zoek op egt in het topic van die rob met die dikke turbo volgens mij. als lpg heter is dan is de uitlaatgas ook heter. zo is het dus niet. en waarom hoge toerentalle? je kop (kleppen) gaan kapot omdat de verbranding niet klopt met de stand van je kleppe. 95 is rommel voor tunen. bio etanol of lpg. alleen moet je de boel dan wel op de verbranding aanpassen.
Offline

Henkjan

Master

  • Berichten: 752
  • Geregistreerd: ma 11 mei 2015, 14:15
  • Woonplaats: Veluwezoom

Re: Project E12 van Stefan

Berichtvr 05 feb 2016, 13:22

de verbrandingstemperatuur van LPG is +- 80'C. hoger dan benzine, dat staat ook duidelijk op deze pagina:
http://www.autobedrijf-mulders.nl/LPG-inbouw.html
BMW 750 iL E32 bouwjaar 1988. Mag het ietsje meer zijn?

Ex. BMW 530D. 1999
Ex. BMW 523i. 1996.
Ex. BMW 750i 1989.
Ex. BMW 635 CSi 1980.
Ex. BMW 2500 + BMW 2800 jaren '70.
Ex. BMW 3.0S + BMW 2.8L + BMW 3.0LA jaren '70
Offline

728iA

Die hard

  • Berichten: 297
  • Geregistreerd: wo 12 aug 2009, 20:17

Re: Project E12 van Stefan

Berichtvr 05 feb 2016, 15:06

hier staat duidelijk wat anders

http://www.lpg-installaties.be/page.php ... s=news&j=1

bij

NIEUW! ValveCare klepsmeringssysteem (2008-11-04)
Offline

riemer

Professional

  • Berichten: 1518
  • Geregistreerd: vr 15 jan 2010, 21:14
  • Woonplaats: Lelystad

Re: Project E12 van Stefan

Berichtvr 05 feb 2016, 19:03

De flam-temperatuur van benzine is in het algemeen heter, maar het hangt van veel factoren af. (LPG 2070
[O o [][] o O] BMW E23 745i 1984
Offline

728iA

Die hard

  • Berichten: 297
  • Geregistreerd: wo 12 aug 2009, 20:17

Re: Project E12 van Stefan

Berichtvr 05 feb 2016, 20:50

http://volvolvo.nl/threads/4834-LPG-in- ... 82aec8b517

bericht bakmans 11-07-09, 19:43

staat ook dat van de ontsteking wat ik zei met nokkenas
Offline

dannysedanE28

Die hard

  • Berichten: 494
  • Geregistreerd: do 12 aug 2010, 01:44

Re: Project E12 van Stefan

Berichtza 06 feb 2016, 12:02

728iA schreef:hier staat duidelijk wat anders

http://www.lpg-installaties.be/page.php ... s=news&j=1

bij

NIEUW! ValveCare klepsmeringssysteem (2008-11-04)


Interessant artikel !! Bedankt voor het plaatsen. Moet mijn 'indianen' verhalen dus aanpassen. Groeten, Danny
Offline

Henkjan

Master

  • Berichten: 752
  • Geregistreerd: ma 11 mei 2015, 14:15
  • Woonplaats: Veluwezoom

Re: Project E12 van Stefan

Berichtza 06 feb 2016, 15:33

Ik houd het erop dat lpg heter brandt door het hogere octaangetal van > 102.
http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... mperatuur/

De discussie op het autoweekforum is ook interessant:
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,5500245
BMW 750 iL E32 bouwjaar 1988. Mag het ietsje meer zijn?

Ex. BMW 530D. 1999
Ex. BMW 523i. 1996.
Ex. BMW 750i 1989.
Ex. BMW 635 CSi 1980.
Ex. BMW 2500 + BMW 2800 jaren '70.
Ex. BMW 3.0S + BMW 2.8L + BMW 3.0LA jaren '70
Offline

stefan

Die hard

  • Berichten: 272
  • Geregistreerd: di 17 maart 2009, 07:48

Re: Project E12 van Stefan

Berichtza 06 feb 2016, 18:51

En iedereen die wel lpg wil laten inbouwen kan natuurlijk naar , u raad het al LPGSHOP.NL. Zowel oldtimer als G3 en natuurlijk oor de huidige generatie R115.

Helaas is de E12 nog niet terug van de spuiter... :shifty:
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23605
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: Project E12 van Stefan

Berichtza 06 feb 2016, 18:56

Dus nog niet klaar.jammer,
Maar liever wat langer en goed,dan dat je na de hand zegt ,had ik maar... ;)
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

stefan

Die hard

  • Berichten: 272
  • Geregistreerd: di 17 maart 2009, 07:48

Re: Project E12 van Stefan

Berichtza 06 feb 2016, 19:06

Was er afgelopen week ,stond een beetje zielig in de hoek , ik heb het bmwtje maar ff toegesproken dat het wel goed komt :D
Volgende week maar weer ff heen....
Offline

Daytonawim

Die hard

  • Berichten: 327
  • Geregistreerd: zo 08 jan 2012, 11:40

Re: Project E12 van Stefan

Berichtzo 21 feb 2016, 21:14

MartinE34 schreef:dus de volgende keer dat er een C70 T5 op gas op mijn pad komt kan ik het gerust doen en nog tunen ook :P

De 2006 C70 die ik nu maar gekocht heb is voor woon werk verkeer de vrouw rijd ermee dus is 170PK is nog wel te doen ,maar als hobby project wil ik tzt een C70 T5 Coupe kopen


Op zo een auto moet gewoon een Viale Lpi installatie, ( kost een paar centen maar dan heb je ook wel wat) dat geeft zelfs nog wat extra vermogen, inbouw tip firma Mesman in Son en Breugel dat is in dit geval de echte expert.

Wel moet je eigenlijk de motor/auto hebben die voor 2000 gebouwd zijn, dat zijn de best lopende op Lpi omdat die nog hydrolische klepstoters hebben, daarna zijn het stel plaatjes, daar wordt je niet heel blij van.

Heb er jaren met heeeeel veel plezier mee gereden! waren wel is waar een S70T5 automaat en een S70T5 handbak, de automaat vond van beide ik het prettigst rijden.
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: Project E12 van Stefan

Berichtma 22 feb 2016, 09:41

@Wel moet je eigenlijk de motor/auto hebben die voor 2000 gebouwd zijn, dat zijn de best lopende op Lpi omdat die nog hydrolische klepstoters hebben, daarna zijn het stel plaatjes, daar wordt je niet heel blij van.

volvo voor 2000 hydrolische klepstoters en daarna stel plaatjes

dus van een mooi zelf stellend systeem naar klote systeem :shock: :o
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Offline

Daytonawim

Die hard

  • Berichten: 327
  • Geregistreerd: zo 08 jan 2012, 11:40

Re: Project E12 van Stefan

Berichtdi 23 feb 2016, 22:24

Yup, zal goedkoper geweest zijn, in elk geval kost het stellen van de kleppen een sloot met geld.
Offline

riemer

Professional

  • Berichten: 1518
  • Geregistreerd: vr 15 jan 2010, 21:14
  • Woonplaats: Lelystad

Re: Project E12 van Stefan

Berichtwo 24 feb 2016, 19:07

De auto is terug van de spuiter zo te zien. Meer foto's heb ik nog niet gekregen, maar het ziet er alvast fantastisch uit. :clap:

Mooi hoe je dat hebt gedaan met die koelvin. Ziet er heel professioneel uit.

Image
Image
Image
[O o [][] o O] BMW E23 745i 1984
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: Project E12 van Stefan

Berichtwo 24 feb 2016, 21:12

Netjes :clap:
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: Project E12 van Stefan

Berichtwo 24 feb 2016, 22:01

Supeeeeeer!!!!!! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Offline

e23eric

Professional

  • Berichten: 1094
  • Geregistreerd: zo 05 dec 2010, 23:58

Re: Project E12 van Stefan

Berichtdo 25 feb 2016, 00:04

Dit gaat de mooiste E12 van NL worden!! :clap:
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23605
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: Project E12 van Stefan

Berichtdo 25 feb 2016, 14:56

Zo dat ziet er strak uit!!

Vind t de mooiste 4 deurs bmw op de e3 na.

Zeker de e12 met kleine achterlichten.mijn complimenten hoor.

Is nu al een pareltje.straks helemaal als hij klaar is!!

Jammer dat er een turbo inligt...anders had ik een mooi bod gedaan.ha ha

Zonder dolle.zeer mooie bolide!!!
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

stefan

Die hard

  • Berichten: 272
  • Geregistreerd: di 17 maart 2009, 07:48

Re: Project E12 van Stefan

Berichtdo 25 feb 2016, 19:16

Graad is een .... :D
Moet toch echt naar de Snarknose met de baby 7
VorigeVolgende

Keer terug naar Projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron