Vertel hier wat je allemaal gaat doen, of hebt gedaan, met je e23, het liefste met foto's
Plaats een reactie

Re: Restauratie E23 728i 1984

za 25 feb 2017, 21:28

wow, echt mooi geworden ;)

Re: Restauratie E23 728i 1984

wo 01 maart 2017, 23:10

Hoi Marthijn,

Eindelijk je hele topic eens doorgelezen!
Wat een prachtige E23 heb je er van gemaakt!

Ik woon in Heiligerlee en heb ook een aantal klassieke BMW's, waaronder een 77'er 733i.
Zou het leuk vinden je E23 eens van dichtbij te bewonderen, als je eens in de buurt van Heiligerlee aan het Touren bent staat hier de koffie klaar!

Nogmaals mijn complimenten voor de auto!

Groeten,
Peter.

Re: Restauratie E23 728i 1984

do 02 maart 2017, 00:12

Hallo Peter,

Bedankt voor je complimenten, een kop koffie doet altijd goed. :)
Vrijdag ga ik bij de spuiter langs die de e23 heeft gespoten inBellingwolde, wellicht kom ik dan eens langswaaien, schikt dat?

Re: Restauratie E23 728i 1984

do 02 maart 2017, 00:33

Vanavond de binnenkant van het schuif/kanteldak afgewerkt, ook de plaat waar de zonnekleppen enz. Inzitten gemonteerd.
Dit kon nu pas gedaan worden omdat, zoals reeds bekend er wat tegenslagen waren met het raam.

@ Graad, nog bedankt voor de handleiding, zonder deze was het niet gelukt..... :oops:

Wat een gepruts is dat zeg..... :wink: .die 2 kleine stangetjes met pompnagels die op de onderplaat zitten, welke weer bevestigd zit aan de goot van de rails zaten eerst verkeerd. Er zaten bij mij 2 gaatjes aan elke kant en heb eerst de voorste gebruikt, dat ging dus niet goed...de onderplaat kwam niet geheel mee naar voren en toen vloog aan de bijrijderskant de pen eruit..( GELUKKIG NIET AFGEBROKEN)...toen dus tot de conclusie gekomen dat ze op de achterste gaatjes moesten, scheelt ongeveer 2cm.

Afijn het resultaat is dat alles werkt en er niets kapot is gegaan
Had de onderplaat ook laten bekleden door Poirrie uit Zutphen, degene die het hemeltje heeft gemaakt.
En voor degene die iets opvalt.......?

Image

Re: Restauratie E23 728i 1984

do 02 maart 2017, 03:47

Whouw.....dat hemeltje....zwart is zeer mooi...
Wat mij opvalt...2 verschillende hoofdsteunen ;)
De rechter is van een e28/e30

Re: Restauratie E23 728i 1984

do 02 maart 2017, 08:30

Ja dat ook inderdaad maar de handgrepen zitten niet in het plafond.
Vind dit eigenlijk wel mooi strak zo.!

Re: Restauratie E23 728i 1984

do 02 maart 2017, 10:28

Ziet er mooi uit

Re: Restauratie E23 728i 1984

do 02 maart 2017, 10:44

Ziet er super goed uit. En die handgrepen heb je toch ook niet nodig in een 728 :mrgreen:

Re: Restauratie E23 728i 1984

do 02 maart 2017, 14:53

:mrgreen:

Re: Restauratie E23 728i 1984

do 02 maart 2017, 20:43

Mooi geworden Marthijn! Strak werk!

Re: Restauratie E23 728i 1984

za 04 maart 2017, 10:04

Vanmorgen 2 nieuwe voor banden gemonteerd, nou ja bijna nieuw.
De oude waren van 1991.!!! :shock:

Image

Re: Restauratie E23 728i 1984

ma 06 maart 2017, 22:14

Beetje aanslag. :mrgreen:

Image

Re: Restauratie E23 728i 1984

ma 06 maart 2017, 23:11

Na een mooie toverspreuk ziet de wereld er toch heel anders uit. :geek:

Image

Re: Restauratie E23 728i 1984

di 07 maart 2017, 08:33

Ziet er goed uit! Dasty? :mrgreen:

Re: Restauratie E23 728i 1984

di 07 maart 2017, 08:55

Denk t wel :wink:

Re: Restauratie E23 728i 1984

di 07 maart 2017, 09:15

Remreiniger ;)

Re: Restauratie E23 728i 1984

vr 10 maart 2017, 00:50

Het spuiten van de motorruimte valt me behoorlijk tegen.
Overal zit vuil/roest en onevenheden... :?
2/3 avonden bezig geweest met schoonmaken/schotsen/schuren en aantal onderdelen demonteren.
Alles zo goed mogelijk afplakken nAtuurlijk eerst ontvetten met hoofdzakelijk remreiniger en daarna thinner.
Komen wel een aantal mooie onderdelen tevoorschijn van aluminium/RVS.. :D alles was zwart grouw en onbekommerd.!
Momenteel de zijkanten klaar, volgende taak is het plaatsen van kleppendeksel zodat ik daarna de inlaat kan vervangen voor het exemplaar van Aldo. Ik heb niet alles tegelijk losgetrokken want wil hier geen fouten mee maken, tis de eerste x dat ik echt aan het sleutel ben aan een bmw dus doe alles rustig aan. :oops:
Als dat gedaan is dan gaat de motorkap/radiateur eraf en word de rest aan de voorkant gespoten.
Alle onderdelen van metaal/plastic worden matzwart gespoten. De hoofdkleur onder de kap is zoals de buitenkant BMW 668.

Mocht ik ooit nog eens een exemplaar restaureren dan gaat de motor er wel uit, daar ben ik van overtuigd.!!
Liever een paar K extra en dan is het gewoon mooier en beter.!!
Afijn, een leer voor de volgende. :)
Hier nog wat plaatjes van het spuiten. Oja het is wel de orginele kleur Piet, bedankt voor je input.! ;)
Tevens nog de beide achterste wielen eraf voor een banden wissel, ook deze zijn erg aan vervanging toe, zitten net als de oude voorste banden vol met haarscheuren, en dan bedoel ik echt HAARSCHEUREN..! Dat is gewoon niet veilig rijden straks. :idea:



ImageImageImageImageImage

Re: Restauratie E23 728i 1984

vr 10 maart 2017, 08:44

Goed bezig Marthijn, en ben blij dat je voor dezelfde kleur als de buitenkant hebt gekozen.

Re: Restauratie E23 728i 1984

vr 10 maart 2017, 10:41

Schiet op Marthijn maar zet de fotos niet op zijn kop daar krijg ik zo'n stijve nek van ;)

Re: Restauratie E23 728i 1984

vr 10 maart 2017, 10:52

Bij mij staan de foto's gewoon normaal.
Komt misschien omdat ik alles met mijn telefoon erop zet.
Op een pc of tablet zullen ze waarschijnlijk anders voor de dag komen.
Maar dat is goed voor de beweging Robert, zo blijven de spieren in goede conditie :)

Re: Restauratie E23 728i 1984

vr 10 maart 2017, 16:09

Nog even en je rijd in een nieuwe e23 rond!

Re: Restauratie E23 728i 1984

vr 10 maart 2017, 16:11

In het overzicht staan ze dwars maar als ik ze aanklik dan komen ze normaal ...........dus ik blijf heen en weer draaien :)

Re: Restauratie E23 728i 1984

vr 10 maart 2017, 16:15

Is nu al een nekkendraaier haha

Re: Restauratie E23 728i 1984

vr 10 maart 2017, 16:47

Ziet er puik uit!!!
Volgende restauratie eerst blok eruit..motorruimte in kleur...dan de rest ;)

Maar toppy zo

Re: Restauratie E23 728i 1984

wo 15 maart 2017, 00:01

Vandaag maar weer eens met de feiten op de neus gedrukt.
Onderdelen besteld met de nummers vanaf bmwfans op bouwjaar/type, helaas kloppen deze niet.
Of het kan zijn dat de nummers op de verkeerde zakjes met rubbers zijn terecht gekomen....
Hoe dan ook, de mooie inlaat van Aldo dus niet kunnen instaleren.
Morgen ga ik naar de dealer in Pekela/Dijker en hoop dat ze het 1 en ander duidelijk kunnen maken en ook zsm wat onderdelen kunnen leveren, alles ligt nu open en bloot en dat is niet echt gewenst :?
De injectoren hebben 2 kleine ronde rubbertjes welke vervangen dienen te worden, en er is een ontluchtingsslang kapot die op de inlaat/cilinderkop zit( foto 1)
Ook klopt de aansluiting op de brandstof rail niet, op de huidige zit een brandstof druk regelaar ( bedankt Paul) en op de gereviceerde zit een directe aansluiting...? Heeft weer met type te maken..... :roll:
Ik ben dus aangewezen om de huidige terug te plaatsen op de gereviceerde inlaat.

Wat wel mooi staat is het geinstaleerde klepdeksel ( foto 2)
Het project loopt dus gestaag door met enige tegenslag........wat nou als ik een 745i/735i vol opties had gekocht....geloof dat ik er bijna 2 had kunnen kopen voor het geld wat ik hier inmiddels heb ingestopt..........maar vol goede moed gaan we door....tot de bom barst en er een hamer door het voorraam vliegd........NEE NIET HET VOORRAAM .......geen goed idee, beter een spiegel ofzo.... :cry:

Foto 3/4 de verschillende brandstof aansluitingen.
Foto 5/6 de injectoren en de verkeerde rubbers.


Image
Image


ImageImage
Image
Image
Plaats een reactie