Het is nu za 20 apr 2024, 05:32


Weer 2 jaar APK

Vertel hier wat je allemaal gaat doen, of hebt gedaan, met je e23, het liefste met foto's
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Street legal

Professional

  • Berichten: 1680
  • Geregistreerd: za 25 jul 2009, 11:34
  • Woonplaats: Lelystad

Weer 2 jaar APK

Berichtza 30 mei 2020, 16:40

Heb afgelopen maand fijn aan de E24 geklust zodat deze weer voor 2 jaar is goedgekeurd afgelopen woensdag.

De E24 is in deze tijd voorzien van een nieuwe tank, een nieuwe brandstofpomp met filter en leidingen, twee nieuwe stuurstangen, twee nieuwe voorbanden(oude waren al meer dan zes jaar oud), achterste vaste remleidingen tot voor aan de remcylinder en een set staalflex remleidingen om een wat directer remgevoel te krijgen. Natuurlijk gelijk uitgelijnd bij de APK.
Ben nog niet helemaal uitgeklust natuurlijk, er komt een beter amber verlichtings paneel op de kachel bediening en dan vervang ik gelijk het digitale klokje voor een analoge met oranje wijzers zoals in de overige instrumenten. De huidige heeft breuken en afgebroken stukjes in de plekken waar de lampjes vast horen te zitten zodat er overal licht komt maar bijna niet op de teksten.
Daarnaast heb ik Textar remblokken voor de voorremmen besteld zoals orgineel. De huidige Brembo bevallen me niet zo,zijn wat hard, de Textar zijn iets zachter en zullen dan wat beter reageren.

ImageImageImageImage
Groeten,

Jaap

oo==[][]==oo
Image
Offline

Marthijn

Professional

  • Berichten: 1741
  • Geregistreerd: za 30 jan 2016, 15:11
  • Woonplaats: Wildervank

Re: Weer 2 jaar APK

Berichtwo 03 jun 2020, 08:15

Mooi Jaap, weer 2 jaar onbezorgd touren.
Wat heb je met die velgen gedaan, hoogglans verdicht?
Image

BMW E23 728iA Jet Black
BMW E53 X5 4.4iA Sapphire Black
Offline

Street legal

Professional

  • Berichten: 1680
  • Geregistreerd: za 25 jul 2009, 11:34
  • Woonplaats: Lelystad

Re: Weer 2 jaar APK

Berichtwo 03 jun 2020, 15:37

@ Marthijn

Die velgen heb ik zelf handmatig gepolijst. :biggrin: Eerst met afbijt de blanke lak er af, daarna met 150, 250, 300 enz enz tot 1500 geschuurd. toen met commandant en polijstpasta en als laatste met Belgom Alu opgepoetst. Het polijsten is al een tijd geleden maar als ik er 1 x per jaar commandant en Belgom overheen poets zien ze er weer keurig uit.
Groeten,

Jaap

oo==[][]==oo
Image
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23605
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: Weer 2 jaar APK

Berichtvr 05 jun 2020, 18:27

Kijk..dit zijn de mooie berichten..ik heb op een e28 ook nieuwe brembo remmen gezet...maar zeer zeker niet tevreden..was 1malig..nooit meer
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

Keer terug naar Projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten

cron