hoi , nog effe wat tijd gevonden om te posten.
ondertussen is de wagen mechanisch min of meer op orde.
Wiellager rechts achter vervangen , en meteen alle rubbers van de achterbrug, nieuwe uitlaat en nieuwe veren achter (er was een gebroken).
De eerste testrit ging boven verwachting goed en de motor had kracht te over.
wel rookte ie bij terugschakelen en er zat een irritante "tik" in.
Na onderzoek blijkt de nokkenas ingelopen op beide nokken van cilinder 1 door een losse bout van de oliesproeier.
compressie test gaf op alle cilinders tussen 10.1 en 10.5 wat blijkbaar heel goed is.
De blauwe rook wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de klepsteelrubbers.
Dan was het tijd om het plaatwerk aan te pakken.
jammergenoeg nog nooit gelast , laat staan dat ik over het juiste materiaal beschikte.
dus op naar de doe-het-zelf zaak en slijpschijf en mig gekocht - de reisplannen voor die zomer werden wijselijk opgeborgen

Na wat oefenen met het nieuwe lasapparaat begonnen aan de dorpels , die blijken slechter dan verwacht:
links achter


Rechts achter:


hersteld:




Ook de neus heeft blijkbaar in de klappen gedeeld,hij stond niet helemaal meer recht en der lag een hoop plamuur op.


neus bleek niet meer te redden.
de oude eruit en een andere erin




Dit is ongeveer het laatste wat ik aan de wagen heb gedaan.
Aangezien de csi toen nog geen oldtimer was heb ik deze aan de kant gezet om later verder aan te werken
Project 2 is ondertussen zichtbaar op de laatste foto : een bmw e28 525i
aangezien mijn vriendin een wagen nodig gehad om de kroost rond te sjeezen een uitstekende gelegenheid om zonder gezaag een tweede bmw bij te kopen

foto's van deze restauratie volgen
groet,
Rob