Het is nu wo 24 apr 2024, 20:47


Project 745i white

Vertel hier wat je allemaal gaat doen, of hebt gedaan, met je e23, het liefste met foto's
  • Auteur
  • Bericht
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: Project 745i white

Berichtvr 05 jun 2020, 21:49

Voor de oud forumleden die mij gevolgd hebben weten uit hierboven dat ik verleden jaar mei gestart ben met een nieuw project voor mijn vrouw. Voor degene die nieuwsgierig zijn hoe dat afgelopen is, nou na heel veel laswerk staat die er nu bij beter dan nieuw.

Zo begon het een jaar geleden met een chassis en de koets die 25 jaar bij mij in de schapenstal heeft gehangen
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Het plaatwerk kostte mij 4 maanden werk
Toen de auto wit gespoten, natuurlijk stofjes erin maar alles geslepen met 2500 waterproof en toen 3 X gepolijst
Image
Image
Image
Image

Image
Image
Image
Image
Image


Image
Image
Image
Image
Image

en mijn vrouw is er heel erg blij mee, zij heeft ook haar oldtimer.
Groeten Robert
Voor degene die alles in detail willen volgen hier de link
https://forum.2cv.nl/viewtopic.php?f=34&t=15814
Offline

alpinac1

Die hard

  • Berichten: 482
  • Geregistreerd: zo 03 apr 2011, 21:08
  • Woonplaats: Pijnacker

Re: Project 745i white

Berichtza 06 jun 2020, 11:54

Echt vakwerk Robert, prachtig gedaan. De waardes van eenden zijn omhoog geschoten, vroeger was ruilen tegen een krat bier voldoende.
Offline

dannysedanE28

Die hard

  • Berichten: 494
  • Geregistreerd: do 12 aug 2010, 01:44

Re: Project 745i white

Berichtza 06 jun 2020, 15:30

Wat een werk heb je erin zitten, Robert. Het resultaat is wel erg mooi. Heb je er al een APK op? Ben wel benieuwd naar de waardering van de keurmeester. Veel plezier ermee(voornamelijk je vrouw, begrijp ik?). Groeten, Danny
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23605
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: Project 745i white

Berichtza 06 jun 2020, 17:06

Die is mooi geworden robert...petje af. Zie m nog staan in t hoekje bij je in de garage
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: Project 745i white

Berichtza 06 jun 2020, 17:09

@alpinac1 en dannysedane28
Ja er zit veel werk in. Ze zeggen wel dat eenden duur zijn maar ik heb alleen al 400 uur in de carrosserie zitten, alles met 1mm verzinkt plaat gemaakt, dat gaat nooit meer kapot. Als je 400 uur X 40 euro zou doen zit je daar alleen al op 16.000 euro. Er zitten heel veel uren in maar ik had mijn vrouw beloofd, ik doe het nog 1X maar dan krijg je er één die beter is als nieuw en zo is die ook geworden.
Dat is hetzelfde als bij een e23, die zijn nog ondergewaardeerd als je ziet wat het kost om het te restaureren.
Ik moet 23 juni naar de RDW in Venlo voor nummer inslag in het nieuwe chassis en dan een dag erna voor de APK.
@graad ik zie dat jij er ook weer een leuk speeltje bij hebt, de Chevy Van is bij mij niet doorgegaan ik was zeer teleurgesteld toen ik er mee ging rijden, ik heb het nu maar uit mijn hoofd gezet.
Offline

Street legal

Professional

  • Berichten: 1680
  • Geregistreerd: za 25 jul 2009, 11:34
  • Woonplaats: Lelystad

Re: Project 745i white

Berichtzo 07 jun 2020, 14:42

Wat een prachtige 2CV is dat geworden. Je kunt goed zien dat er met liefde aan gewerkt is. Petje af Robert, en veel veilige kms voor de vrouw!
Groeten,

Jaap

oo==[][]==oo
Image
Offline

e23eric

Professional

  • Berichten: 1094
  • Geregistreerd: zo 05 dec 2010, 23:58

Re: Project 745i white

Berichtzo 07 jun 2020, 18:44

Vandaag een kofferdeksel bij Robert opgehaald en wat een schitterende eend is deze geworden, zeker beter als nieuw! :)
Offline

Marthijn

Professional

  • Berichten: 1741
  • Geregistreerd: za 30 jan 2016, 15:11
  • Woonplaats: Wildervank

Re: Project 745i white

Berichtza 13 jun 2020, 22:12

De Eend is echt een plaatje Robert, top gedaan!
Laat je vrouw er maar goed zuinig op zijn, maar dat komt wel goed zo te zien!
Komt er nog een E23 project of is dat uitgesloten?
Image

BMW E23 728iA Jet Black
BMW E53 X5 4.4iA Sapphire Black
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: Project 745i white

Berichtzo 14 jun 2020, 22:34

Hi Marthijn, dit is denk ik wel het laatste grote project. Als ik een e23 zou willen hebben dan had ik die van mij niet moeten weg doen dus daar ga ik niet meer aan beginnen.Trouwens ik zou de groene 745i HL van mijn vriend Paul kunnen kopen die staat te koop maar toch maar niet.
Je weet dat je er maar in 1 kunt rijden dus 1 is eigenlijk voldoende, nu heb ik er drie en die moeten toch ook onderhouden worden en dat is werk genoeg. Bovendien zit er aan restauratie ook een hoop niet leuke dingen zoals lassen, slijpen schuren, schoonmaken, plamuren en weer schuren. Het meeste aan schuren moet van hand en dat kost toch een hoop energie en als je dan 74 bent dan is het genoeg geweest,
Ik heb nog een studenten Puch op zolder liggen die ga ik misschien nog eens af maken dat is nog een overzienbaar project.
En hoe is het met je huis, waarschijnlijk weinig tijd voor de e23?
Offline

Marthijn

Professional

  • Berichten: 1741
  • Geregistreerd: za 30 jan 2016, 15:11
  • Woonplaats: Wildervank

Re: Project 745i white

Berichtma 15 jun 2020, 22:01

Hey Robert, ja het kost inderdaad veel tijd en energie een restauratie. En je witte E23 had je dan beter kunnen houden. Maar die keuze heb je weloverwogen gemaakt. Mijn E23 staat rustig onder een kleed veilig achterin de garage, is er dit jaar enkel nog maar uit geweest voor de APK. Het verbouwen van het huis is nagenoeg klaar voor zover, de keuken moet nog eens maar daar heb ik de eerste 2 jaar geen zin aan, en de spaarpot is ook bijna leeg. Nu zijn we nog in de tuin bezig wat niet de wereld kost. Wat betreft auto projecten, ga ik eerst de X5 wat oplappen, wat deurrubbers en clipjes her en der vervangen. Bumper en motorkap laten spuiten en nog wat kleine dingen. De X5 is wel een blijvertje, wat een bruut ding is dat.!
ImageImageImage
Image

BMW E23 728iA Jet Black
BMW E53 X5 4.4iA Sapphire Black
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: Project 745i white

Berichtvr 19 jun 2020, 16:46

Hallo Marthijn, dat is een prachtige uitbouw daar zul je veel plezier aan hebben trouwens van het hele huis met zoveel ruimte daar moet je uiteindelijk in leven, dan is een auto eerst maar bijzaak. Ik moest mijn zelfgebouwde Harley chopper en mijn oldtimer ook verkopen voor de aanbetaling van mijn huis, toen kreeg je maar 70% hypotheek. Maar 5 jaar later stonden er alweer oldtimers in de schuur.
Vorige

Keer terug naar Projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron