Project: BMW E23 735iA bj. 01-1985 VERKOCHT

Zo begon het avontuur met de 735ia:
Een oude verwaarloosde 735iA die ik aantrof bij een handelaar in 's Graveland.


De motor liep op 5 cylinders en de rest was vuil. Verschillende wielen etc. etc.
Cees heeft de 735 van me overgenomen. Door omstandigheden was het op dat moment geen haalbare kaart om er weer wat van te maken.
Ruim een jaar later begon het weer te kriebelen.
Na een Mercedes avontuur heb ik Cees gebeld en gevraagd of hij de 735 nog had.
Gelukkig was zijn antwoord: Ja, die heb ik nog.
Korte tijd later was ik weer eigenaar van de Achatgrune 735iA van het bouwjaar 1985.
Eerst maar eens wassen:

Gelukkig heeft Cees ingezien dat dit een hele gezonde E23 was en m heel gelaten.
Waarvoor ik Cees eeuwig dankbaar ben.
Bij Cees in Almere binnen:

Eerst maar eens knappe wielen er onder..

Inmiddels weer een tijdje verder en de E23 redelijk opgebouwd.
Koppakking vervangen maar nog steeds beroerd lopen.
Inmiddels is de 735 ook richting Lelystad verhuisd.


Maar eens kijken hoe Hartges staan.

De 735iA staat binnen om het blok te wisselen.
Na vervanging van de koppakking bleef de motor op 5 cylinders lopen en tot overmaat van ramp knalde nog een keer de koppakking er uit.

Den ouden motor:

Lege motorruimte:

Daaaaag motor:

Andere frisse motor weer op zijn plek wel weer wat onderdelen er af:

Ik zal dit topic binnenkort weer updaten.
Een oude verwaarloosde 735iA die ik aantrof bij een handelaar in 's Graveland.


De motor liep op 5 cylinders en de rest was vuil. Verschillende wielen etc. etc.
Cees heeft de 735 van me overgenomen. Door omstandigheden was het op dat moment geen haalbare kaart om er weer wat van te maken.
Ruim een jaar later begon het weer te kriebelen.
Na een Mercedes avontuur heb ik Cees gebeld en gevraagd of hij de 735 nog had.
Gelukkig was zijn antwoord: Ja, die heb ik nog.
Korte tijd later was ik weer eigenaar van de Achatgrune 735iA van het bouwjaar 1985.
Eerst maar eens wassen:

Gelukkig heeft Cees ingezien dat dit een hele gezonde E23 was en m heel gelaten.
Waarvoor ik Cees eeuwig dankbaar ben.
Bij Cees in Almere binnen:

Eerst maar eens knappe wielen er onder..

Inmiddels weer een tijdje verder en de E23 redelijk opgebouwd.
Koppakking vervangen maar nog steeds beroerd lopen.
Inmiddels is de 735 ook richting Lelystad verhuisd.


Maar eens kijken hoe Hartges staan.

De 735iA staat binnen om het blok te wisselen.
Na vervanging van de koppakking bleef de motor op 5 cylinders lopen en tot overmaat van ramp knalde nog een keer de koppakking er uit.

Den ouden motor:

Lege motorruimte:

Daaaaag motor:

Andere frisse motor weer op zijn plek wel weer wat onderdelen er af:

Ik zal dit topic binnenkort weer updaten.