Vorige week eindelijk een 745i gekocht... een Highline! Het is een bekende, hij is al eens besproken hier. En hij bleek maar 3 km van m'n huis te staan! Vraag me niet waarom ik pas naar Frankrijk geweest ben om te kijken voor een andere 745 terwijl deze om de hoek stond! Ik ben er erg blij mee, de 735 exe hou ik voorlopig ook en deze erbij, een Highline is echt top! Er zit een Bilstein onderstel onder (ligt als een tank op de weg) en het rijdt toch wel erg hard! Er gaat nog wel het een en ander aan gebeuren maar hier alvast wat foto's...
Haha ja die rode achterlichten blijven erin! Ik zei topstaat, geen originele staat!
Er hoeft in principe nu niet veel aan te gebeuren RobertF, wat kleine plekjes bijwerken en dingetjes is voorlopig alles. Ik heb nog wel wat ideeen voor de auto maar daar moet ik nog verder over nadenken. Hij gaat er iig alleen maar mooier en nieuwer op worden. Wil hem in zo'n goed mogelijke conditie weer krijgen.
De 745 gaat schaars worden en denk dat daarom mensen nu hun slag slaan omdat ze alleen maar duurder gaan worden. Zo dacht ik er wel over. En de 745's uit '86 zijn/worden dit jaar allemaal belastingvrij. Verder viel me op dat een paar maanden geleden er in de rubriek Oldtimers op MP meer dan 300 BMW's stonden en nu nog iets over de 200. De oldtimer (BMW) is blijkbaar erg in trek. Hoe zit het nu eigenlijk, is het zo dat als je na 2011 een auto (de auto's tm '86) invoert deze niet meer belastingvrij gaat worden. Dat alleen de auto's tm '86 die al een NL-kenteken hebben belastingvrij blijven. Zo had ik het begrepen. Weet iemand of dat klopt of hoe het zit?
Alles tm 1986 wordt belastingvrij. Er is nog steeds geen wetgeving die anders zegt. Ik lees dit soort "spookverhalen" wel vaker. Iemand heeft iets "gehoord" maar het staat nergens.
Een 745i is een goede investering, in de eerste plaats omdat het zoveel rijplezier geeft en daarvoor heb je hem. Ik denk dat de prijzen van de 745i zal stijgen. Bij de Duitsers is het pas oldtimer na 30 jaar en die betalen belasting naar cilinderinhoud. Die zetten een '86ers niet 5 jaar weg om te wachten op belastingvoordeel maar over 5 jaar dan zien ze dat er nauwelijks nog autos van dit type in Duitsland zijn. Je ziet nu al het verschil in prijs met 3 jaar geleden. Ik vind het toch wel interessant dat er op eens zoveel nieuwe 745i bezitters zijn. Hoeveel zouden we er hebben op het forum??
Bij peiling in portaal staat dat er momenteel 18 745-ers zijn. Maar ik denk dat deze niet helemaal uptodate is... Ben ook wel benieuwd naar het exacte aantal e23's in NL... en van welk type...