Vertel hier wat je allemaal gaat doen, of hebt gedaan, met je e23, het liefste met foto's
Plaats een reactie

Mooi stuur gekocht

ma 13 apr 2009, 20:08

Ik heb zojuist dit stuur gekocht voor in m`n 728 http://link.marktplaats.nl/244056396 :Peace:
Ik moet hem alleen even ombouwen naar groffe tanden :sneaky2: maar dat heb ik eerder gedaan bij m`n E24 dus dat gaat wel goed komen. :D
Voor het geval de advertentie weg is :angry: .......zo 1 dus
Afbeelding

Re: Mooi stuur gekocht

ma 13 apr 2009, 21:36

Ziet er mooi uit robby! :)

di 14 apr 2009, 06:41

mooi stuurtje robby ;)

di 14 apr 2009, 09:04

Goed zo Robby. Tjaard heeft altijd mooi spul (doe hem de groeten 8-) )

di 14 apr 2009, 09:47

Heeft Tjaard zulke oude sturen?

(En heb jij grove vertanding in je E23?)

di 14 apr 2009, 09:54

Alle pre 86 e23 hebben groffe vertanding

di 14 apr 2009, 16:28

Ik ken Tjaard nog van een hele poos terug van mijn tijd bij de BMW sportclub, en zag hem al vaak met sturen te koop op marktplaats en nu had hij dus het stuur dat ik al een tijdje zocht. Fijn te horen dat het dus wel klopt dat ik de groffe vertanding heb.

di 14 apr 2009, 17:03

Is dit de fijne:

Afbeelding

di 14 apr 2009, 19:00

Nee, volgens mij is dat de grove vertanding..........weet ik eigenlijk wel zeker.

di 14 apr 2009, 19:21

Hoe fijn is fijn dan?

wo 15 apr 2009, 14:11

Fijn is fijner maar dat vind ik niet fijn want dan past het stuur niet, en das niet fijn :mrgreen:
Maar als ik het goed begrijp van Cees zijn er dus haast geen (of helemaal geen) E23`s met fijne vertanding, die van mij is op kenteken namelijk jan. `86 en heeft ook nog de grove vertanding.

wo 15 apr 2009, 18:05

de mijne van juli 86,en ook grove vertanding ;)

wo 15 apr 2009, 19:05

Wel inggegewickkeltd fijne vertanding grove vertanding groffe vertanding :roll:

wo 15 apr 2009, 19:21

je weet toch wat we bedoelen hein ;) ;) :mrgreen: :mrgreen:

wo 15 apr 2009, 19:58

He...jullie gaan toch niet grof worden he....dat vind ik niet fijn :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

wo 15 apr 2009, 20:09

jullie robby :?: :?: :?: ik dacht hein :!: :!:

en ja ik maak veel spelfouten hein,maar ben ook een helmonder :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

wo 15 apr 2009, 21:15

Ik neem het je niet kwalijk graad alleen dat ik zaterdag nie mee mag nie dat valt wel tege. kon ik een keer in een alpina rije en dan mag un nie. :devily: :devily:

wo 15 apr 2009, 21:19

graad schreef:jullie robby :?: :?: :?: ik dacht hein :!: :!:

....maar ben ook een helmonder :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Nou, Helmond was nog in het nieuws vandaag!

Crisis treft steden Brabant, Limburg het meest

Steden in Noord-Brabant en Limburg lijden het meest onder de recessie.

Atlas voor Gemeenten
Vooral laagopgeleiden en jongeren uit die steden zijn de dupe, omdat hoger opgeleiden hun baantjes inpikken.
Dat blijkt uit de jaarlijkse Atlas voor Gemeenten. Eindhoven, Helmond en Venlo, steden die het moeten hebben
van de industrie, transport en de bouw, worden het hardst getroffen door de crisis.

Amsterdam
De werkloosheid zal daar de komende tijd het meest toenemen. Maar ook steden in de regio Amsterdam krijgen
het extra moeilijk door de recessie.

Kennis vergroten
Om te voorkomen dat de nog aanwezige banen in de bedreigde sectoren naar hoger opgeleiden gaan,
adviseert de Atlas gemeenten hoogopgeleiden niet te dwingen onder hun niveau te werken, maar hun de
kans te geven om hun kennis verder te vergroten. Zo blijven er voor jongeren en laagopgeleiden ook nog
banen over.

do 16 apr 2009, 05:48

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: die helmonders ;)

@hein:mn alpinalook heeft(gelukkig) geen trekhaak,anders mocht je er wel in rije hoor :oops: :oops:

ma 20 apr 2009, 08:39

Hoi Robby,

ik heb ook een mooi stuur gekocht in de veronderstelling dat ik fijne vertanding zou hebben. Onze 735i is geproduceerd eind 1985 maar heeft dus ook grove vertanding. Hoe gaat dat ombouwen in zijn werk?

Groet,

Norbert

ma 20 apr 2009, 17:04

Ik heb bij de 635 een stuk grove vertanding (van een oud stuur gezaagd) op het stuur gelast. dat past goed omdat hij toch al wat diep naar binnen zit en er dus rustig een stuk bijaan gelast kan worden. Bij de 728 heb ik gewoon het stuur erop gezet en dan aandraaien, je perst zo de grove tanden in het zachte aluminium. Ik moest er wel een opvulbus achter doen anders kon ik hem helemaal klem draaien tegen de kolom en dan kun je nie meer sturen nie, en met die bus erachter kon ik hem goed strak aandraaien zonder dat hij aanloopt en daar gebeurt dus niks meer mee.

ma 20 apr 2009, 20:16

Ik zou dit soort dingen toch ten stelligste afraden. Van je stuurinrichting en je remmen kan je leven afhangen. Koop een passend stuur het zijn maar een paar tientjes. Dit geldt ook voor reparaties, als je er geen verstand van hebt blijf van stuurinrichting en remmen af. Je staat toch raar te kijken als je bij een plotselinge uitwijkmanouvre je het stuur in de hand houdt, tenminste als je het nog kan navertellen..
Als iemand het voor zichzelf wil doen dan moet hij dat zelf weten, maar geef geen DIY instructies hier.

di 21 apr 2009, 14:41

Als iemand mij vraagt hoe ik iets gedaan heb krijgt hij daar gewoon antwoord op, ik weet donders goed wat ik doe en als ik het niet vertrouw doe ik het ook echt niet, maar dit zit prima zo, punt
@Norbert: als je er liever een stuk grove vertanding opgelast wil hebben kan ik dat wel voor je regelen, moet je alleen een oud stuur met grove tanden meenemen.

vr 15 mei 2009, 12:36

Ik ben het met Rob eens, we zijn allemaal grote jongens inmiddels. Nou ben ik net naar Italie geweest met een Triumph Herald uit 1967, als je zo'n auto kent weet je dat daar zo'n beetje alles op ieder moment vanaf kan breken. Een gelast stuur is dus voor mij geen probleem!

Kan ik eventueel 2 sturen naar je opsturen Rob, moet je maar even melden wat de kosten zijn.