Het is nu di 09 sep 2025, 20:54

M10 blok nakijken

Vertel hier wat je allemaal gaat doen, of hebt gedaan, met je e23, het liefste met foto's
  • Auteur
  • Bericht

Jacco

Pro

M10 blok nakijken

Berichtma 10 okt 2011, 17:38

Mijn 520 e12 van '75 is heel netjes nu, als ik terug kijk naar wat het was. Alleen het motorische deel is nog niet naar mijn zin. De carburateur is er opgeprutst destijds, het lijkt wel of t ding leeft.., je kan afstellen wat je wilt maar t veranderd toch weer:( Ik heb op de gedachte gehinkt om er een moderner injectieblok in te bouwen, maar dat stuit toch op te veel kosten en het gaat ten koste van de originaliteit.
Nu ben ik naar iemand op zoek die mijn blok gewoon wil nakijken (misschien reviseren??). De slangen vervangen en de carburateur vervangen/vernieuwen.
De ontsteking (bougies, verdeelkap, rotor en contactpunten) en de tank+vlotter heb ik al vernieuwd.

Momenteel staat mijn auto op stal maar 1 april komt ie weer naar buiten.

Wie o wie ziet hier een uitdaging in en wil me een handje helpen volgend jaar april? Heb motorisch nog niet zoveel kennis.

O jah,
het is een 2.0 carb., 4cil.
Niet klagen maar dragen

marcel krol

Pro

Re: M10 blok nakijken

Berichtzo 16 okt 2011, 17:59

Hoi

Ik wil er wel een keer naar kijken. Woon in de uurt van Delfzijl, dus dat is betrekkelijk dichtbij

Groeten

Marcel Krol

graad

Professional Platina

Re: M10 blok nakijken

Berichtzo 16 okt 2011, 22:08

:clap: :clap: :clap: kijk....daar zijn mede formers voor...om elkaar te helpen!!!!!!!!!!!!!
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

Keer terug naar Projecten