Het is nu do 23 mei 2024, 17:34


klein projectje (erbij)

Vertel hier wat je allemaal gaat doen, of hebt gedaan, met je e23, het liefste met foto's
  • Auteur
  • Bericht
Offline

meurs

Nieuw

  • Berichten: 47
  • Geregistreerd: do 06 okt 2011, 11:47

klein projectje (erbij)

Berichtdi 18 okt 2011, 23:10

Hallo!

weet niet zeker of het in dit forumdeel thuis hoort, zo neit dan hoor ik het wel.

Heb vandaag een 2de e23 opgehaald :D en wel een 728ia, hij moet in eerste instantie gaan dienen als donor voor mijn 732i (wil de (hele nette) leren bekleding, electrische ramen, velgen etc. overzetten) en vervolgens wil ik hem ook technisch ok. maken en invoeren, misschien hou ik hem voor mezelf of verkoop ik hem daarna, eerst maar eens lekker sleutelen en overbouwen:)
hij is trouwens niet zo mooi als hij op de foto's lijkt, blanke lak verweerd en her en der een deukje/golfje.. maar daar kanik pas echt over oordelen als hij een keer goed gepoetst is, overigens is hij voor zover ik kan zien wel hard op de wielkastranden en krikpunten en nergens echt roestplekken, een paar puntjes her en der..

hier wat foto's:
op de trailer:
[link]http://imageshack.us/photo/my-images/706/20111018133115.jpg/[/link]

samen in de garage:
[link]http://imageshack.us/photo/my-images/208/20111018204322.jpg/[/link]
Hier heb ik meteen een vraagje over, als ik ze naast elkaar zie staan zie je dat de rechtse zilveren veel rechter op zijn wielen staat en een tikkie voorover hangt en dus voor ook een aantal centimeter lager hangt dan de rechtse, en de rechtse hangt achterover (hier zit ook lpg in) en is voor nogal ver van de grond, ik vind het voor lager (zoals de linkse) veel mooier, komt dit door het gewicht van de (70 liter, 80%vulling=52 liter) lpg tank of kan het ook nog ergens anders aan liggen? (ik zal morgen ze eens met de neus tegen elkaar zetten en dan nog wat fotos maken van de zijkant voor als het zo niet duidelijk is wat ik bedoel)

achterkant:
[link]http://imageshack.us/photo/my-images/443/20111018204206.jpg/[/link]

tevens nog een vraag, die zilvere heeft een automaat maar die doet het alleen in zijn achteruit, vooruit kunje wel gas geve maar komtie niet van zijn plek(slippende automaat ofzo) er zit nieuwe olie en filter in, iemand idee hoe dit op te lossen zou zijn of wat ik kan proberen voordak hem voor niks helemaal uit elkaar trek?

bedenkt alvast,

groet sebas
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23605
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: klein projectje (erbij)

Berichtdi 18 okt 2011, 23:15

zou inderdaad aan je lpg tank kunnen,dat hoogte verschil!!!!
kijk is of de schokbrekers t zelfde zijn!!!
en natuurlijk,velgen met laage banden of hoge scheeld ook....

doet ie in zn1 2 en d helemaal niets??
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

meurs

Nieuw

  • Berichten: 47
  • Geregistreerd: do 06 okt 2011, 11:47

Re: klein projectje (erbij)

Berichtwo 19 okt 2011, 07:09

In zijn 1, 2 en d op een vlak stuk rolt hij stationair wel een klein beetje, maar zogouw er een steentje of iets voor ligt trekt hij het niet meer en als je gas gaat geven tijdens het rollen ook niet, je kunt hem op een lang stuk wel een beetje op gang krijge door eerst stationair te laten rollen en dan bij een meer gas een bepaald punt opzoeken zodat hij heel langzaam meer snelheid maakt, maar er is echt neit normaal mee te rijde iig, hij komt bijna niet vooruit, achteruit gaat alles wel gewoon perfect!

ik heb de velgen al gewisseld, dit scheelt niet heel veel, wel iets, maar ook op mijn oude velgen staat die rechtse een stuk mooier (en rechter) als de linkse, veren zijn voor zover ik kan zien origineel (lijken iig precies op die er bij de andere onder zitten) zou het kunnen helpen de veren van de 2 ook maar om te wisselen (die met lpg is van 1982, hier zit sinds 2007 lpg in) die zonder lpg is van 84.. of moet ik dan zwaardere veren hebben achter ofzo? en weet iemand waaraan ik originele veren herken?

Groet,

Sebas
Offline

baur323

Professional Zilver

  • Berichten: 3423
  • Geregistreerd: za 19 dec 2009, 12:11

Re: klein projectje (erbij)

Berichtwo 19 okt 2011, 07:48

Leuk project! doen wij ook wel eens :mrgreen:
Ik denk dat bij je bak het zgn Apack stuk is, daar weet Cees wel raad mee.
Je durft wel hoor - achteruit op de trailer vervoeren! Lijkt mij niet fijn rijden, maar ik hoor graag dat ik het mis heb.
De polaris grijze is voor denk ik iets verlaagd.
Offline

meurs

Nieuw

  • Berichten: 47
  • Geregistreerd: do 06 okt 2011, 11:47

Re: klein projectje (erbij)

Berichtwo 19 okt 2011, 10:01

haha, nou ik wil niet beweren dat je het mis hebt, maar het ging eigelijk prima zo achteruit op de trailer, ik heb hem gewoon zover naar achteren gereden dat hij voldoende kogeldruk had zodat hij lekker stabiel achter de auto hing, terugweg 80-90 gereden en ging zeer goed eigelijk;)

wat is een Apack?
Laatst bijgewerkt door meurs op wo 19 okt 2011, 12:22, in totaal 1 keer bewerkt.
Offline

meurs

Nieuw

  • Berichten: 47
  • Geregistreerd: do 06 okt 2011, 11:47

Re: klein projectje (erbij)

Berichtwo 19 okt 2011, 10:34

past een uitlaat van een 728 vanaf de voorpijpen op een 732 vanaf de voorpijpen? groet.
Offline

peter728i

Nieuw

  • Berichten: 78
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 07:20
  • Woonplaats: Kollum

Re: klein projectje (erbij)

Berichtwo 19 okt 2011, 21:06

Vwb de automaat de a-koppeling ligt eruit dit betekend een bak-demontage en a-koppeling vervangen.

Cees krijgt het weer druk :lol:

gr Peter
BMW-e32 1986 735i
BMW-E28 1982 520i
Honda CBR 1100 XX 1999
Yamaha XJ 750 1983
Ciroen berlingo 2001 2.0 hdi
Renault master 2005 3.0 hdi 6-bak
Offline

meurs

Nieuw

  • Berichten: 47
  • Geregistreerd: do 06 okt 2011, 11:47

Re: klein projectje (erbij)

Berichtvr 28 okt 2011, 12:18

dank voor reacties wederom,
a-koppeling? is dit de officiele benaming? is dit evt. ook zelf te doen? en zijn die dingen te bestellen ofzo? iemand fotos ervan ofzo, welk onderdeel ik precies moet hebben?

ik heb ondertussen het leren interieur en de electrische ramen over gezet, wat een vooruitgang:) wel een hoop werk, heel die kabelboom uit de andere auto peuteren en in deze weer netjes inbouwen, maar het eindresultaat mag er wezen, ik zal vanavond eens wat foto's plaatsen :D
Offline

CeesBMW

Site Admin

  • Berichten: 4164
  • Geregistreerd: di 17 feb 2009, 23:00
  • Woonplaats: Almere

Re: klein projectje (erbij)

Berichtvr 28 okt 2011, 12:46

De bak zal idd een minirevisie moeten krijgen, ik heb in de afgelopen tijd er 4 gedaan die allemaal dezelfde klacht hadden (gebruik zoekfunctie op het forum)
Als je de automaat in de 732i wilt gebruiken moet er ook een andere bellhousing op ivm de baksensoren.
Freude am Fahren
Offline

ErikAnton

Professional

  • Berichten: 1726
  • Geregistreerd: do 27 mei 2010, 19:56

Re: klein projectje (erbij)

Berichtza 29 okt 2011, 00:40

Ziet er altijd leuk uit, 2 naast elkaar in de garage!!!

Mijn E23 met 140 liter lpg heeft stuggere achter veren , dus blijft die met volle tanks redelijk recht, doe ik de benzine tank ook vol, dan zit hij op het einde als ik over een drempel heen rijdt....

suc6 met de hobby!
Groeten Erik

Keer terug naar Projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten