Het is nu vr 17 mei 2024, 05:43


e24 635Csi

Vertel hier wat je allemaal gaat doen, of hebt gedaan, met je e23, het liefste met foto's
  • Auteur
  • Bericht
Offline

RWA

Nieuw

  • Berichten: 35
  • Geregistreerd: wo 08 aug 2012, 19:01

e24 635Csi

Berichtzo 19 aug 2012, 23:16

Hier dan even een topic over de vorderingen van mijn e24.

Er komen steeds meer defecte onderdelen naar boven welke verklaren waarom de motor zo slecht loopt.
Gelukkig zijn de meeste onderdelen gemakkelijk te vervangen.
Bougiekabels zijn inmiddels ook onderweg vanuit duitsland :D
Ditmaal ook een backfireklep gemonteerd zodat ik niet bij elke backfire de complete inlaat kan vervangen.
Flaslube zit al op zijn plek, nog even het lampje aansluiten en een gat laten boren+tappen in mijn gasklephuis.
Rembol is waarschijnlijk ook kapot dus die moet ook vervangen worden, net zoals de stappenmotor en de LMM.

Zoals al bekend heb ik mijn e24 gespoten in een zijdeglans/matte laag.
De juiste kleur was lastig maar dankzij Graad is het mooi geworden
Afbeelding
Afbeelding

De bumper is er echter alweer af zodat ik alle strips er weer op kan zetten, tot mijn spijt moet er nog een plastic stuk worden vervangen dus ga ik van de week even naar op zoek.

Nu ook nog aan het twijfelen voor een mooie kleur voor de spiegels, wijken beide af en de keus is zwart, zilver/chroom of zelfde kleur als bumper..
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23605
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: e24 635Csi

Berichtma 20 aug 2012, 09:41

Hij is mooi geworden hoor!!! Ik zou voor chrome spiegels gaan...en rembol heb ik voor een prikkie voor je liggen
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

RWA

Nieuw

  • Berichten: 35
  • Geregistreerd: wo 08 aug 2012, 19:01

Re: e24 635Csi

Berichtdi 21 aug 2012, 23:34

Vandaag eindelijk de flashlube helemaal op zijn plaats! Lampje via schakel-plus radio geschakeld zodat die bij lege olie niet blijft branden als alles uit staat
Ook even snel een poging gedaan de claxon te maken (was een aparte schakelaar voor ingebouwd en originele kabels doorgeknipt..)
Kabels zitten nu weer vast en morgen even testen, claxon bleef vanavond hangen dus misschien kapotte knop op het stuur :(

En Graad als hte uitkomt kom ik van de week even langs voor o.a. de rembol ;)
Offline

RWA

Nieuw

  • Berichten: 35
  • Geregistreerd: wo 08 aug 2012, 19:01

Re: e24 635Csi

Berichtdo 23 aug 2012, 20:14

Net de kleppen weer gesteld, stonden allemaal te strak (benzine 0,25)
Nu ook het hoge verbruik gevonden: lek in de lpg tank/slang.

in een paar dagen stilstand is de teller ongeveer 9% achteruit gegaan.
waarschijnlijk wordt tijdens het rijden door hogere druk alleen maar meer lpg verspilt..
Komende week langs de gasboer om het systeem op lekken te controleren 9vreemde is dat er geen lpg lucht hangt)
goede nieuws is dat de motor zelf dus niet veel zuipt (hopelijk).

Bougiekabels zijn nieuw binnengekomen en voelen als zeer goede kwaliteit.
Nu alleen nog even de stappenmotor en luchtmassameter vervangen en rijden maar!

Morgen dus een drukke dag om de auto klaar te maken, moet nog geschuurd worden aan de bestuurderskant en de spiegels om deze nog toonbaar te maken.
ook even snel nieuw stukje rubber halen voor de bumper, deze was te verrot om te hergebruiken en alle bevestigingsboutjes waren kapot.
Offline

PayDay

Master

  • Berichten: 834
  • Geregistreerd: vr 17 jun 2011, 16:19
  • Woonplaats: Landgraaf, Zuid-Limburg

Re: e24 635Csi

Berichtvr 24 aug 2012, 08:25

RWA schreef:Ditmaal ook een backfireklep gemonteerd zodat ik niet bij elke backfire de complete inlaat kan vervangen.


Een goed ingebouwd en juist afgesteld systeem knalt niet.

Je geeft zelf de oorzaak al aan... Slechte bougiekabels...
Image
Best in Life is TURBO-drive!!!
Offline

RWA

Nieuw

  • Berichten: 35
  • Geregistreerd: wo 08 aug 2012, 19:01

Re: e24 635Csi

Berichtvr 24 aug 2012, 20:03

Vandaag bougiekabels en stappenmotor vervangen.
Motor loopt al heel wat beter maar mag nog iets netter lopen.

Helaas zit het weer nu niet mee, net de auto gespoten en paar uur laten met natte verf begint het te regenen :cry:
Dat wordt komend weekend opnieuw alles schuren en spuiten, heerlijk wonen in Nederland..

Morgen alleen nog het stuur recht zetten en de auto is klaar :D
Offline

Michiel

Professional Goud

  • Berichten: 5015
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 07:57

Re: e24 635Csi

Berichtvr 24 aug 2012, 20:20

Wie spuit er dan ook een auto buiten :rolleyes:
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: e24 635Csi

Berichtvr 24 aug 2012, 21:25

Michiel schreef:Wie spuit er dan ook een auto buiten :rolleyes:


Doe het zelf thuis prutsers bv :P :lol:
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Offline

RWA

Nieuw

  • Berichten: 35
  • Geregistreerd: wo 08 aug 2012, 19:01

Re: e24 635Csi

Berichtza 25 aug 2012, 10:49

Michiel schreef:Wie spuit er dan ook een auto buiten :rolleyes:


Het gaat prima zolang de zon schijnt :D
Het is ook alleen de onderste strip, een complete auto zou ik ook in een spuitcabine doen.
En de lak is zoiezo niet al te best :cry:
Offline

RWA

Nieuw

  • Berichten: 35
  • Geregistreerd: wo 08 aug 2012, 19:01

Re: e24 635Csi

Berichtzo 02 sep 2012, 19:28

Zo, de BMW loopt ondertussen alweer iets netter en zuiniger.

Alleen blijft nu het gas 'hangen' op 1500rpm.
Als ik gas los laat daalt de motor heel langzaam in toeren, ook is het vermogen op de snelweg verdwenen en alleen nog maar te versnellen in kickdown.
Onder de 100km/h nergens last van.
Weet niet precies hoe hard een e24 trekt op LPG, maar van 0-100 voelt het acceptabel aan.
De gasklep gaat wel goed dicht, maar als ik de hendel verder druk daalt het toerental wel tot hij stationair goed loopt onder de 1000rpm.
Het indrukken van de klep is niet voelbaar, maar heeft schijnbaar wel effect..

Stappenmotor vervangen zorgt voor iets lagere rpm bij stationair maar verder geen merkbaar verschil. en de klep zelf is goed schoon.

Vermoed zelf dat vermogensverlies op snelheid komt door LPG installatie, maar deze is al afgesteld op CO meter dus roept toch vragen op..
ook schiet het stationair toeretal in de P-stand omhoog naar 1500rpm.
Offline

zerotolerance

Professional Goud

  • Berichten: 6682
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 09:55

Re: e24 635Csi

Berichtzo 02 sep 2012, 19:39

Conventionele LPG installatie?

Edit:

Backfireklep, dus eigenlijk een domme vraag. Ik ga mee met het antwoord van Jaap hier beneden.
Laatst bijgewerkt door zerotolerance op zo 02 sep 2012, 20:14, in totaal 1 keer bewerkt.
Offline

Street legal

Professional

  • Berichten: 1680
  • Geregistreerd: za 25 jul 2009, 11:34
  • Woonplaats: Lelystad

Re: e24 635Csi

Berichtzo 02 sep 2012, 19:56

Probeer maar eens een goede lmm. Denk dat de backfires de klep van binnen hebben verbogen.
Groeten,

Jaap

oo==[][]==oo
Image
Offline

RWA

Nieuw

  • Berichten: 35
  • Geregistreerd: wo 08 aug 2012, 19:01

Re: e24 635Csi

Berichtzo 02 sep 2012, 20:23

Hmmm dus toch de lmm
was al van plan deze te gaan vervangen, maar bij een ongeregelde LPG installatie doet deze toch niks?
klep draait nog soepel van de lmm, maar dat sluit natuurlijk niet uit dat er wel degelijk iets mis mee kan zijn.
Offline

zerotolerance

Professional Goud

  • Berichten: 6682
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 09:55

Re: e24 635Csi

Berichtzo 02 sep 2012, 20:27

Qua meten niet, alleen zit er wel een klep in die de boel zou kunnen hinderen. Ook zou je je gasklep toch wat schoon kunnen maken.
Offline

RWA

Nieuw

  • Berichten: 35
  • Geregistreerd: wo 08 aug 2012, 19:01

Re: e24 635Csi

Berichtzo 02 sep 2012, 20:31

gasklep is er vorige week nog uit geweest en compleet schoon gemaakt, zal de lmm maar toch eens gaan vervangen en dan loopt die hopelijk ook weer op benzine
Offline

RWA

Nieuw

  • Berichten: 35
  • Geregistreerd: wo 08 aug 2012, 19:01

Re: e24 635Csi

Berichtzo 30 sep 2012, 17:06

Probleem opgelost!
stationair bleek bij warme motor te hoog te staan en dus niet verder terug te vallen, nu beter afgesteld en de auto loopt beter in alle toeren.

Ook weer een nieuwe lmm er op dus op benzine loopt die weer. Vermogen is ook beter (waarschijnlijk ging de oude klep niet ver genoeg meer open, minder lucht=minder vermogen)
Accu ook gelijk vervangen door een nieuwe waardoor ik niet meer met startkabels hoef te klooien :D
Nadeel van dit alles is dat accu's en een lmm nogal prijzig zijn, maar beter iets meer uitgeven dan een defecte motor.

motorisch loopt die nu helemaal goed en het verbruik is inmiddels ook gedaald

Nu nog wat afbouwen aan het interieur en een sierlijstje op de kop zien te tikken


Als iemand mijn oude lmm (027) kan gebruiken voor revisie/onderdelen/wat dan ook mag die hem komen halen, anders verdwijnt die op de stort..
Offline

Daytonawim

Die hard

  • Berichten: 327
  • Geregistreerd: zo 08 jan 2012, 11:40

Re: e24 635Csi

Berichtzo 30 sep 2012, 17:36

Kijk dat klinkt allemaal weer goed !

Ik vraag me alleen af hoe je het stationair hebt afgesteld, normaliter doet de computer dat toch :dizzy:

bekijk ook vacuumslangen en slangen van je stationair regelaar goed, die willen ook voor problemen zorgen.
nu merk je daarvan op gas ook weer niet zoveel maar toch.

Je hebt een pb aangaande de LHM/Lmm

Kweet niet of je deze link kent : http://www.hiperformancestore.com/Motronic.htm
Offline

RWA

Nieuw

  • Berichten: 35
  • Geregistreerd: wo 08 aug 2012, 19:01

Re: e24 635Csi

Berichtzo 30 sep 2012, 18:10

Stationair op LPG gaat gewoon via de verdamper ;)
Afstellen van de verdamper heeft ook het vermogensprobleem opgelost en het hoge verbruik.
stationair 1500 rpm is natuurlijk niet eco-friendly :D

PS: lmm is gereserveerd voor Daytonawim
Offline

JTGE24

Nieuw

  • Berichten: 81
  • Geregistreerd: wo 01 feb 2012, 19:59
  • Woonplaats: Zwolle

Re: e24 635Csi

Berichtma 01 okt 2012, 21:12

Daytonawim schreef:Kweet niet of je deze link kent : http://www.hiperformancestore.com/Motronic.htm


Hey DaytonaWim, thanx for the link!
Dat is handig.... :clap:
Iedereen kan hard rechtdoor rijden, maar met een beemer haal ik je in de bocht in!
E24 635 CSi 1982 achatgr
Offline

Daytonawim

Die hard

  • Berichten: 327
  • Geregistreerd: zo 08 jan 2012, 11:40

Re: e24 635Csi

Berichtdo 04 okt 2012, 17:04

LHM vandaag binnengekregen, in een eersteblik vastgesteld dat deze niet meer te repareren is, wel ga ik stoeien met het afstellen van de lopers.

Eigenlijk zonde want het is een fabrieksexemplaar van 1997, deze is later nog eens gereviseerd bij de Boschdienst ( aldus de stikkert)

Overigens verbaast het mij niets dat je auto zo slecht liep, de LHM die je mij gestuurd hebt is afkomstig van een 745i motor !!!!!, dus niet geschikt voor
jou 635, zolang je op LPG rijd is dat verder niet belangrijk maar wel op benzine.
In de kleine lettertjes op het bosch stikkertje staat wel weer iets van 027 :? :?
Offline

RWA

Nieuw

  • Berichten: 35
  • Geregistreerd: wo 08 aug 2012, 19:01

Re: e24 635Csi

Berichtdo 04 okt 2012, 18:22

Zo snel al! heb niet eens tijd gehad je de track&trace code te kunnen mailen :)

Ja er stonden een aantal verschillende nummers op, onder andere 027 dus ging er van uit dat het die was. Er hoort immers ook een 027 bij mijn computer.
Wel jammer dat die niet meer te repareren is, was de sensor zelf kapot o.i.d.?

Nieuwe komt overigens ook uit een 7-serie (wel 100% zeker een 027) en loopt die op benzine.
Moet binnenkort even nieuwe benzine ingooien, zit waarschijnlijk oude benzine in waardoor die niet optimaal loopt.
Offline

Daniel

Master

  • Berichten: 883
  • Geregistreerd: di 27 jul 2010, 17:30

Re: e24 635Csi

Berichtdo 04 okt 2012, 18:59

745i M106 heeft een 022 LHM

Diverse m30b34 modellen hebben een 027 LHM
///M57

E23 verkocht
Offline

Daytonawim

Die hard

  • Berichten: 327
  • Geregistreerd: zo 08 jan 2012, 11:40

Re: e24 635Csi

Berichtdo 04 okt 2012, 21:47

De af fabrieks code is 022, de bosch achteraf stikkert zegt 027.

Het lijkt wel of van de klep die in het huis beweegt de kanten zijn afgevijlt o.i.d, ze zijn in elkgeval niet recht (meer), hierdoor kan er vrij veel extra lucht langs, ook voelt de klep idd slapjes aan en loopt niet echt soepel.

Maar we gaan er mee pielen en zien wat ie doet :D :D
Offline

motormause

Pro

  • Berichten: 168
  • Geregistreerd: za 29 dec 2012, 22:47
  • Woonplaats: Sassenheim

Re: e24 635Csi

Berichtza 09 feb 2013, 09:04

welk merk en type bougiekabel set heb jij nu gemonteerd? Ik vind de info wat vaag op de onderdelen sites. Voor een L-Jetronic zou je wellicht een andere set nodig hebben dan de Motronic uitgevoede auto's. Toevallig een Beru 721 set? Past die ook om mijn 735i van 1980?

Die van mij loop ook wat hoog stationair 1000rpm, maar wel regelmatig, de kabels zijn nog de originele dus met kleine scheurtjes in de isolatie
735iA 1980 Graphit metalic, Pergament stoffen interieur
Triumph Tiger 955i 2003
Triumph Tiger 800 XC 2012
Offline

RWA

Nieuw

  • Berichten: 35
  • Geregistreerd: wo 08 aug 2012, 19:01

Re: e24 635Csi

Berichtza 09 feb 2013, 09:43

Ik heb via ebay een setje aangeschaft, maar kan ook rechtstreeks via deze site worden besteld: http://www.auto-teile-expert24.de

Ze hebben er daar vast ook een voor een jettronioc

Keer terug naar Projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron