Het is nu vr 24 mei 2024, 13:27


e23 2.5 TD Intercooler

Vertel hier wat je allemaal gaat doen, of hebt gedaan, met je e23, het liefste met foto's
  • Auteur
  • Bericht
Offline

sjonnie1981

Nieuw

  • Berichten: 14
  • Geregistreerd: zo 29 jul 2012, 17:11
  • Woonplaats: Driesum (fr)

e23 2.5 TD Intercooler

Berichtzo 02 sep 2012, 22:35

Hallo allemaal,

Na aankoop van mijn e23 diesel had/heb ik nog een aantal klusjes te klaren. Toen ik de auto bij de vorige eigenaar bekeken had zag ik wel dat er hier en daar wel wat aan de auto mankeerde. Dus al in mijn achterhoofd gehouden dat er toch nog wel wat werk aan de winkel was en is.

Ik weet dat het altijd tegenvalt als je een oldtimer koopt omdat ik zelf ook een aantal jaar geleden een MB 280CE heb gerestaureerd en weet wat je kunt tegenkomen. Toen ook al wat rolletjes lasdraad er aan verspijkerd om die auto hard te krijgen. Maar dat ter zijde. Deze staat heerlijk in de garage :P

Werkzaamheden die ik tot nu toe gedaan heb aan mijn e23:

*nieuwe pioneer radio gemonteerd inclusief 4 nieuwe jbl speakers en nieuwe speakerkabels. Alles netjes gesoldeerd en nadien met krimpkous afgewerkt. ipv met KROONSTEEN en AMP stekkers die met een waterpomptang waren aangeknepen..........................
*Kachel werkend gemaakt
*Achterruitverwarming werkend gemaakt ( bedrading zat niet goed aangesloten)
*Alle dashboardverlichting vervangen.
*Dashboardkastje viel zo naar beneden wanneer je het opende. (beugels en vinyl zeiltje misten compleet!!! :D )
*Kleur deurlijsten waren bruin en het dashboard zwart.......... Alle deurlijsten gedemonteerd en verwisselt met zwarte lijsten. Natuurlijk ook netjes het hout overgezet.
*Omdat ik de deurpanelen er toch af had gelijk de binnenzijde van de deuren geinspecteerd op roest (zag er goed uit!) en nadien met ML tectyl ingespoten! Het lekte alleen zo lekker op de grond haha.
*De console rondom de handrem had 4 loze gaten. Deze voorzien van een andere console zonder gaten.
*Deurhandgrepen hadden verschillende kleuren. Zwart en blauw. Nu heb ik alles netjes zwart gemaakt zoals het hoort.
*Brandstoftank begon te lekken............. Even naar Leons geweest en daar een gebruikte op gehaald. Deze tank heb ik compleet geschuurd en nadien grondig ontvet en voordat ik hem 2x in de hammerite heb gezet heb ik de 4 ontluchtingsaansluitingen aan boven nog eens extra gecontroleerd! Toen nog eens goed strijkkit er rondom heen en alle benzineslangen richtingen ontluchtingspotje zijn ook vervangen. Tankje zit nu heerlijk dicht!
*Dim/stadslichthouder was met ductape vastgeplakt. Dus het eerste klinkerweggetje waar ik over reed viel het licht al uit hahaah :P :P Dus dit zit nu vast met de originele bevestiging en NIET met dat beunhaastape! Hoe verzinnen mensen dit.......................????
*Asbak gereinigd en gelakt binnenin met een bronskleur en bovenop met een zwarte kleur. tevens lampje weer gemaakt.
*Sigarettenaanstekers weer werkend gemaakt. (lag een voedingsdraad af) Achterin miste de aansteker. Deze zit er nu ook weer in :D


Wat nog te doen in de toekomst:

*Motor lekt olie onder brandstofpomp: conclusie de koppakking zweet en deze wordt deze week vervangen.
*Remklauwen voorzijde dienen gereviseerd te worden.
*Nieuwe remschijven en remblokken.
*Alle olien/vloeistoffen vervangen
*laswerk achterwielkassen e.d
*chroomwerk rondom auto is niet echt super dus dit wil ik in de toekomst ook nog vervangen voor een nettere set.
*Monteren van een trekhaak.
*En er zullen nog wel meer dingen bij komen als ik er weer mee bezig ga.

Gr Johan.
Offline

Daniel

Master

  • Berichten: 883
  • Geregistreerd: di 27 jul 2010, 17:30

Re: e23 2.5 TD Intercooler

Berichtma 03 sep 2012, 05:57

Heb jij vakantie gehad??
///M57

E23 verkocht
Offline

sjonnie1981

Nieuw

  • Berichten: 14
  • Geregistreerd: zo 29 jul 2012, 17:11
  • Woonplaats: Driesum (fr)

Re: e23 2.5 TD Intercooler

Berichtma 03 sep 2012, 07:57

Ja heb nog steeds vakantie he, deze week nog en dan weer hard aan het werk!
Daniel schreef:Heb jij vakantie gehad??
Offline

Daniel

Master

  • Berichten: 883
  • Geregistreerd: di 27 jul 2010, 17:30

Re: e23 2.5 TD Intercooler

Berichtma 03 sep 2012, 21:58

Dat verklaard dat je zooo ontzettend veel aan je auto hebt gedaan :mrgreen:
///M57

E23 verkocht

haagie2

Re: e23 2.5 TD Intercooler

Berichtdi 04 sep 2012, 22:45

Goh rijdt dat zwarte plaatwerk weer in friesland (ex erik)
Offline

sjonnie1981

Nieuw

  • Berichten: 14
  • Geregistreerd: zo 29 jul 2012, 17:11
  • Woonplaats: Driesum (fr)

Re: e23 2.5 TD Intercooler

Berichtwo 05 sep 2012, 08:34

Ja inderdaad! Hij rijd hier lekker in de ronde, en ik sleutel er ook vaak aan. Zijn nog wel redelijk wat verbeterpunten te vinden ;) Maar dat komt wel goed, ik red me er wel mee :)
haagie2 schreef:Goh rijdt dat zwarte plaatwerk weer in friesland (ex erik)

haagie2

Re: e23 2.5 TD Intercooler

Berichtwo 05 sep 2012, 09:47

mooi toch denk dat je hem beter had kunne kopen toen der tijd van hem zelf
maar ja kan niet alles weten

is zeker mooi hobby rijdend project ;)

veel plezier van je E23
Offline

sjonnie1981

Nieuw

  • Berichten: 14
  • Geregistreerd: zo 29 jul 2012, 17:11
  • Woonplaats: Driesum (fr)

Re: e23 2.5 TD Intercooler

Berichtwo 05 sep 2012, 14:18

Ja misschien wel, maar goed tis soms ook maar beter dan je van te voren niet alles weet want dan kun je niks meer kopen in het leven :P Overal mankeert wel wat aan wat je 2e hands koopt.
haagie2 schreef:mooi toch denk dat je hem beter had kunne kopen toen der tijd van hem zelf
maar ja kan niet alles weten

is zeker mooi hobby rijdend project ;)

veel plezier van je E23

Keer terug naar Projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten