Pagina 1 van 1

Schokbrekers voor vervangen

BerichtGeplaatst: ma 17 sep 2012, 15:58
door Bram
Na enige tijd zonder voordemping te hebben rondgereden , toch maar eens begonnen aan t vervangen van de schokbrekers.
Eerst de voorkant maar eens opgekrikt en goed ondersteund.
Vervolgs de wielen eraf.
Afbeelding

Bouten van de remklauwen losmaken, deze had ik een aantal dagen ervoor al ingespoten met kruipolie,
samen met de rest van de te demonteren bouten.

Afbeelding

Remklauw eraf

Afbeelding

Remschijf eraf

Afbeelding

Afbeelding

Naaf + wiellager demonteren

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Drie onderste bouten van de veerpoot demonteren, deze kunnen wel eens afbreken :roll:

Afbeelding


Beugels van de remleideing en de ABS sensor losmaken.
Bovenste drie moeren in de motorruimte losmaken en de gehele voorpoot komt los


[url=http://postimage.org/image/xe1d7j7yx/]Afbeelding[/url


Afbeelding

Veerspanners erop en veer indraaien
Afbeelding

Moer boven op de poot los

Afbeelding

Lager eraf en schotel + veer

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oude schokbreker eruit

Afbeelding

Beetje olie in de poot + nieuwe schokbreker

Afbeelding

Veerpoot nog even ontroest en gespoten, en er weer onder.
Dat rijdt weer heerlijk comfortabel :mrgreen:

Afbeelding

Re: Schokbrekers voor vervangen

BerichtGeplaatst: ma 17 sep 2012, 16:43
door Arie van der Meulen
:thumbsup: Tijdens het werk foto's maken! Top!

Re: Schokbrekers voor vervangen

BerichtGeplaatst: ma 17 sep 2012, 17:26
door CeesBMW
Mooie rep. Maar de asnaaf kan je echt rustig laten zitten, zit niet in de weg bij het demonteren.

Re: Schokbrekers voor vervangen

BerichtGeplaatst: ma 17 sep 2012, 21:00
door RobertF
Ook handig als de poot nog op de wagen zit met een waterpomptang de schroefdop van de veerdop een beetje losdraaien. Hij kan tamelijk vast zitten en als die er onder vandaan is dan is de poot moeilijker vast te houden, Verder TOP :thumbsup:

Re: Schokbrekers voor vervangen

BerichtGeplaatst: di 18 sep 2012, 05:18
door ErikAnton
Aan elke E23 waar ik die bouten van los moest draaien brak er steeds 1 en steeds op dezelfde plaats :) Tegenwoordig leg ik
de boormachine er direct naast voordat ik begin!!!

Dit is ook een klusje voor mij volgende zomer....