Het is nu za 04 mei 2024, 07:53


BMW e23, 735i 1985

Vertel hier wat je allemaal gaat doen, of hebt gedaan, met je e23, het liefste met foto's
  • Auteur
  • Bericht
Offline

baur323

Professional Zilver

  • Berichten: 3423
  • Geregistreerd: za 19 dec 2009, 12:11

Re: BMW e23, 735i 1985

Berichtzo 28 sep 2014, 17:51

OBC is dood simpel. Complete set kopen, kan je niet fout aansluiten.
Mooi dat het werk Levi!

Evenzo de leeslampen.
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23605
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: BMW e23, 735i 1985

Berichtzo 28 sep 2014, 19:15

Ik heb er ook al 2 jaar 1 liggen...een complete set... :oops:
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

Levi728i

Die hard

  • Berichten: 409
  • Geregistreerd: ma 02 dec 2013, 00:41
  • Woonplaats: Turnhout (be)

Re: BMW e23, 735i 1985

Berichtzo 28 sep 2014, 20:06

Voor de leeslampen heb ik de achterbank volledig moeten demonteren. Onder het zitvlak van de achterbank liggen twee zwarte stekkertjes klaar, die in de originele kabelboom zitten. Dan gewoon de bedrading getrokken van de stekkers naar de leeslampjes, en ze werkte al meteen!!. Geeft wel veel licht moet ik zeggen ;)

Voor de BC heb ik gewoon de bijhorende kabelboom van de BC achter het dashboard moeten doortrekken. Dus wel even de kilometerteller en het paneel van de radio verwijderen. Verder heb ik ook een bijpassende richtingaanwijzer geplaatst met twee stekkertjes extra eraan. Die twee stekkertjes van de richtingaanwijzer, moet je gewoon aansluiten op de kabelboom van de nieuwe BC, en klaar is kees. :Peace:
Wel leuk dat je de BC nu kunt besturen met je richtingaanwijzer !

Nu is de e23 weer wa luxueuzer geworden !! 8-)
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23605
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: BMW e23, 735i 1985

Berichtzo 28 sep 2014, 20:37

Als je een x tijd en zin hebt,mag jij t bij mijn e23 ook monteren :mrgreen:
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

Levi728i

Die hard

  • Berichten: 409
  • Geregistreerd: ma 02 dec 2013, 00:41
  • Woonplaats: Turnhout (be)

Re: BMW e23, 735i 1985

Berichtzo 28 sep 2014, 21:01

Is goed, kom ik wel een keer bij je langs !
Dan leef ik me een uurtje op je e23 uit :Peace:
Offline

Levi728i

Die hard

  • Berichten: 409
  • Geregistreerd: ma 02 dec 2013, 00:41
  • Woonplaats: Turnhout (be)

Re: BMW e23, 735i 1985

Berichtzo 28 sep 2014, 21:50

morgen is het zover!

Dan worden eindelijk de doorgerotte voordemper en achterdemper, vervangen door nieuwe die ik reeds gekocht had.
Nu klinkt ie als een V12 dodge ram :mrgreen:

Enkele dagen geleden ben ik een een deel van de uitlaat verloren op de autosnelweg... :?
Hij ronkt toch wel mooi nu, die e23... :mrgreen:

Morgen word het uitlaatsysteem eindelijk gelast met nieuwe stukken.

Dan nog onderdelen bij bmw gaan halen (spotjes bumper, koffer- en motorkaprubber, motorkapisolatie, .....)
Offline

Levi728i

Die hard

  • Berichten: 409
  • Geregistreerd: ma 02 dec 2013, 00:41
  • Woonplaats: Turnhout (be)

Re: BMW e23, 735i 1985

Berichtma 29 sep 2014, 19:33

Morgen om 6 uur (een dagje later dan verwacht) mag ik de e23 gaan halen bij de garage. Eindelijk nieuwe dempers eronder dan!!!
Ik ga wel alle uitlaatpijpstukken, overspuiten met een laag roestwerende verf, en hittewerende verf (tot 850
Offline

Levi728i

Die hard

  • Berichten: 409
  • Geregistreerd: ma 02 dec 2013, 00:41
  • Woonplaats: Turnhout (be)

Re: BMW e23, 735i 1985

Berichtma 06 okt 2014, 14:50

Heb er effe over moeten nadenken, maar ben toch tot het besluit gekomen dat ik de e23 binnenkort te koop zet.

Hij is bijna volledig in orde. Ik zet hem te koop in de staat zoals hij er nu bij staat, dus roest vrij.
Er moet alleen nog een andere cilinderkop en een andere uitlaat onder, maar die liggen al in de kofferbak van de e23.
Dus dat is enkel maar plug en play.

De reden dat ik hem verkoop is dat ik op zoek wil gaan naar een ander model van BMW. Liefst een cabrio (e30 misschien?)

Jullie zien hem binnenkort wel verschijnen op kapaza, marktplaats en autoscout! ;)
Offline

riemer

Professional

  • Berichten: 1518
  • Geregistreerd: vr 15 jan 2010, 21:14
  • Woonplaats: Lelystad

Re: BMW e23, 735i 1985

Berichtma 06 okt 2014, 15:08

Ik ben benieuwd wat ervoor terug komt dan. Een E30 cabrio is wel heel cool.

Volgens mij kun je beter even die cylinderkop en uitlaat plaatsen, anders ben ik bang dat je er weinig voor kunt vangen.

Heb je die chromen sierlijsten bij de wielkasten er nog op zitten? Zitten er geen verassingen onder?
[O o [][] o O] BMW E23 745i 1984
Offline

Levi728i

Die hard

  • Berichten: 409
  • Geregistreerd: ma 02 dec 2013, 00:41
  • Woonplaats: Turnhout (be)

Re: BMW e23, 735i 1985

Berichtma 06 okt 2014, 17:41

Het plaatwerk onder de voorste chroomranden is roestvrij.
De achterste wielranden zijn onder de chroom lijsten ooit opgelast, maar dat zie je nu niet meer omdat het schroom er over hangt.
Dus alles onder het chroom is roestvrij.

Ik moet alleen dan nog iemand vinden die samen met mij de cilinderkop wil plaatsen.
Ik heb daar zelf weinig ervaring mee, dus als iemand mij daarmee wil helpen, is ie altijd welkom natuurlijk.
Offline

carina

Professional

  • Berichten: 1088
  • Geregistreerd: vr 14 jun 2013, 21:49
  • Woonplaats: alken

Re: BMW e23, 735i 1985

Berichtma 06 okt 2014, 22:29

hey levi,

moet ik de remmen nog steeds bijhouden voor u :?:
zoals afgesproken :?: :?:
Offline

Levi728i

Die hard

  • Berichten: 409
  • Geregistreerd: ma 02 dec 2013, 00:41
  • Woonplaats: Turnhout (be)

Re: BMW e23, 735i 1985

Berichtma 06 okt 2014, 23:14

Ja hou ze maar bij, ik wil ze zeker nog op de e23 plaatsen voordat ie verkocht word. :Peace:
Offline

carina

Professional

  • Berichten: 1088
  • Geregistreerd: vr 14 jun 2013, 21:49
  • Woonplaats: alken

Re: BMW e23, 735i 1985

Berichtdi 07 okt 2014, 07:53

okee :wink:
Offline

Levi728i

Die hard

  • Berichten: 409
  • Geregistreerd: ma 02 dec 2013, 00:41
  • Woonplaats: Turnhout (be)

Re: BMW e23, 735i 1985

Berichtdo 09 okt 2014, 12:18

Ik denk dat ik vandaag maar eens ga beginnen met het vervangen van de cilinderkop.

Het vervelendste werk is het losmaken van de kabelboom. Omdat ik het maar niet krijg klaar gespeeld om het inlaatspruitstuk apart los te maken, moet ik het dus samen met de cilinderkop er uit halen. Dat is wel een stuk omslachtiger, omdat ik dan de kabelboom door het inlaatspruitstuk moet zien te trekken.
Als ik nu eens een manier wist om het inlaatspruitstuk apart los te kunnen halen...
De bovenste bouten krijg ik gemakkelijk los, maar de bouten langs de onderkant... daar het ik geen idee voor hoe ik die kan loskrijgen...
Iemand een idee misschien?
Offline

PayDay

Master

  • Berichten: 834
  • Geregistreerd: vr 17 jun 2011, 16:19
  • Woonplaats: Landgraaf, Zuid-Limburg

Re: BMW e23, 735i 1985

Berichtdo 09 okt 2014, 15:01

Dus... Je gaat vandaag beginnen met het vervangen van de cilinderkop... Terwijl je zondag met deze auto naar een meeting wil... En je niet eens weet hoe je de moertjes aan de onderkant los krijgt...

Spannend.
Image
Best in Life is TURBO-drive!!!
Offline

Levi728i

Die hard

  • Berichten: 409
  • Geregistreerd: ma 02 dec 2013, 00:41
  • Woonplaats: Turnhout (be)

Re: BMW e23, 735i 1985

Berichtdo 09 okt 2014, 15:32

Allee.. beginnen... alles rond de motor is al verwijderd. Ik moet alleen nog uitzoeken hoe ik het inlaatspruitstuk apart los kan krijgen.
Ik heb namelijk geen enkele sleutel die tot aan de moertjes aan de onderkant kan.
Een gewone steeksleutel, die past niet tussen de nauwe ruimte...
Dus zit ik een beetje klem met de mogelijkheden.
Misschien toch maar de cilinderkop m
Offline

Levi728i

Die hard

  • Berichten: 409
  • Geregistreerd: ma 02 dec 2013, 00:41
  • Woonplaats: Turnhout (be)

Re: BMW e23, 735i 1985

Berichtza 11 okt 2014, 01:30

Voila!
Ik ben vandaag om 13.00 uur begonnen met het vervangen van de cilinderkop, en ik ben gestopt om 01.00 uur 's nachts.
Dus heb er een 10uurtjes aan gezeten! valt nog mee vind ik zo :Peace:

Heb alle pakkingen vernieuwd enz... Nu heb ik de kopbouten aangedraait tot fase 2, nu moet ik alleen nog de motor een 20tal minuten laten warmdraaien, en dan kan ik voor de laatste keer de kopbouten vaster zetten.
Maar ik laat morgen de motor wel draaien, omdat het nu wat laat is... :roll:

Morgen om 10uur weer beginnen, en dan verwacht ik dat alles moet klaar zijn tegen de middag! :Peace: :mrgreen:
Dan haal ik het toch nog juist... de meeting op zondag! :mrgreen:
Offline

Levi728i

Die hard

  • Berichten: 409
  • Geregistreerd: ma 02 dec 2013, 00:41
  • Woonplaats: Turnhout (be)

Re: BMW e23, 735i 1985

Berichtza 11 okt 2014, 01:38

Ooh ja, was ik vergeten te melden...
Toen heel de motor er uit lag, is mijn oog gevallen op de motorsteunen...
Normaal gezien is de motor met 4 bouten vast gevezen op de motorsteunen, maar de linker motorsteun zat maar vast met
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23605
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: BMW e23, 735i 1985

Berichtza 11 okt 2014, 07:15

Ik ben ook benieuwd,maar onderblok kan veel hebben hoor :Peace:
Meestal is de nokkenas de boosdoener ,die lopen vaak in,en kun je je kleppen niet meer stellen,en dan tiktie :mrgreen:

Jouwe liep wel beroerd hoor,dus zal een goede verbetering zijn :clap:
Zie je zondag
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

Levi728i

Die hard

  • Berichten: 409
  • Geregistreerd: ma 02 dec 2013, 00:41
  • Woonplaats: Turnhout (be)

Re: BMW e23, 735i 1985

Berichtza 11 okt 2014, 10:40

Heb vandaag de motor een 20-tal minuten laten draaien, en hij klonk super!!! :D
Nadat ie een tijdje gedraaid had, nog effe de kopbouten voor de laatste keer aangedraaid, en alles terug gemonteerd.

Toe de motor gestart, en ie deed het weer super!!!
Hij tikt nog een klein beetje, maar dat is normaal denk ik??
Als je rijd dan schokt ie nie meer, en als je hem 's morgens start, dan valt ie nie meer stil. :Peace:
Yess !!! :mrgreen: :Peace:
Offline

carina

Professional

  • Berichten: 1088
  • Geregistreerd: vr 14 jun 2013, 21:49
  • Woonplaats: alken

Re: BMW e23, 735i 1985

Berichtza 11 okt 2014, 11:02

heb je dit karwei nu alleen gedaan :clap:
of met hulp van .... :?:
want je was toch op zoek naar iemand die er wat wan afwist :mrgreen:
Offline

Kevin1991

Master

  • Berichten: 528
  • Geregistreerd: zo 11 dec 2011, 19:08
  • Woonplaats: https://www.accountkiller.com/removal-requested

Re: BMW e23, 735i 1985

Berichtza 11 okt 2014, 11:49

Goed bezig!
ik ben nog steeds bezig met de carterpan maar hoe dan ook ben ik er bij. Met of zonder fles olie...
https://www.accountkiller.com/removal-requested
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23605
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: BMW e23, 735i 1985

Berichtza 11 okt 2014, 16:07

Een M30 motor Mo
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

Levi728i

Die hard

  • Berichten: 409
  • Geregistreerd: ma 02 dec 2013, 00:41
  • Woonplaats: Turnhout (be)

Re: BMW e23, 735i 1985

Berichtza 11 okt 2014, 16:16

Ik heb een beetje hulp gekregen van iemand in onze straat, om de cilinderkop uit de motorruimte te heffen, maar de rest heb ik wel zelf gedaan.
Ik zeg al maanden lang dat ik die kop ging vervangen, maar het kwam er nooit van.
Dus heb ik me een beetje gedwongen om gisteren de klus eindelijk te klaren. En, voila, alles is in orde! :Peace:

Ik heb wel een paar stukjes van het inlaatspruitstuk moeten tikken, om de kabelboom eruit te halen, maar de rest ging eigenlijk makkelijker dan ik dacht.
Het enige dat een beetje tegen zat was dat de linker motorsteun maar met
Offline

Levi728i

Die hard

  • Berichten: 409
  • Geregistreerd: ma 02 dec 2013, 00:41
  • Woonplaats: Turnhout (be)

Re: BMW e23, 735i 1985

Berichtzo 12 okt 2014, 23:03

Ik dacht vandaag lekker naar de 7 meeting te gaan in Nederland, maar net op weg begaf de e23 het opeens. :devily:
Ik was dus lekker aan het toeren toen opeens de e23 een schok gaf, en ie stil viel.
Ik hem nog proberen te starten, maar ie deed niks meer.

Na een lange tijd hadden we het euvel gevonden.
De bedrading die naar de LMM gaan, gaven slecht contact. Ik al die draden eens goed ingespoten met wd40, en probeerde nogmaals te starten en hoppa! :Peace:
Maarja het was toen al 13.00uur, dus werd het wel krap om naar de meeting te gaan.
Maar ben toch nog gegaan hoor :mrgreen:
Het was wel 14.30uur toen ik ter plaatse was, dus wel een beetje jammer dat bijna iedereen bijna weg was... :crybaby:
Heb nog wel een babbel gehad met een paar mensen, en een stel mooie Graphit-grijze e23'ers gezien.
Er stond ook een mooie beige CSI, die vond ik wel top hoor! Blijven toch een van de mooiste modellen van BMW! :Peace:

Jammer dat er zo weinig BMW meeting zijn dit jaar... Weeral een jaartje wachten zeker tot de volgende meeting?...
VorigeVolgende

Keer terug naar Projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten