zerotolerance schreef:Dat is toch ook een rare redenatie? Dan maak je de auto toch 300 euro duurder?
Voorbeeld, ik heb een auto die kost mij inkoop 2250. Moet ik er ongeveer 750 bovenop doen (wij mogen 52% wegbrengen aan de balasting) dus kom ik op een verkoopprijs van 3000,- dat gaat dus 2995,- worden omdat dat bij mensen tussen de oren zit.
Een garantieverzekering kost 150,- MAAR dan MOET de auto een afleverbeurt hebben MET rekening door een erkend bedrijf.
Kost 150,- dus zit ik op 300 extra kosten.
Als ik de auto adverteer voor 3300,- all in kijkt er geen hond naar.
Als ik de auto vervolgens adverteer voor 2995,- excl 300,- afleverkosten (in dit geval voor garantie en een beurt) dan verkoop ik hem wel.
Is puur phychisch, mensen rijden tegenwoordig voor 100 euro naar de andere kant van het land. Ook zoeken ze in dit geval tot 3000,- euro dus zullen ze alle auto's boven de 3000,- overslaan.
Of ze een 2 of een 3 zien staan maakt dus het verschil....
De tijd van duizenden euro's marge is voorbij, 1000 euro winst is zeldzaam EN dan mag een bedrijf daar 52% van afdragen dus schiet er maar een krappe 500,- euro over.
Mij hoor je verder niet klagen, het is ook geen kritiek maar puur een uitleg
ps: ik wil wel een panda leveren met garantie voor een goede prijs
