Plaats hier een bericht als je artikelen zoekt
Plaats een reactie

bmw m106 motorblock

do 19 jan 2017, 17:27

Hallo iedereen

Ik wou bij deze vragen of iemand nog een leeg m106 motorblock te koop had.

mvg

ruben

alvast bedankt

Re: bmw m106 motorblock

do 19 jan 2017, 20:01

Hoezo een leeg blok?

Re: bmw m106 motorblock

do 19 jan 2017, 21:18

dat wordt ne moeilijke Ruben, een naald in een hooiberg vind je sneller :-)

Re: bmw m106 motorblock

zo 22 jan 2017, 12:18

Zie bijgaande advertentie op e bay kleinanzeigen:

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... ialbuttons

Gr Stefan

Re: bmw m106 motorblock

zo 22 jan 2017, 12:33

Zo zie je maar wat je aan dit forum hebt! :D

Mooi gevonden Stefan.

Re: bmw m106 motorblock

zo 22 jan 2017, 12:46

maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

een 3,5 blok is toch hetzelfde behoudens de carterontluchting en extra zuigerkoeling.

of zit ik nu helemaal fout ?

Re: bmw m106 motorblock

zo 22 jan 2017, 15:39

Dat dacht ik ook waarvoor een leeg blok
De boring voor de klopsensoren en hitte vaste tapeinden uitlaat
Ze schrijven waterpomp met grotere opbrengst maar die is niet meer leverbaar en het vervangingstype is de zelfde als in de andere e23 . Die had ik er ook in en nooit problemen gehad met temperatuur
Veranderingen t.o.v. het standaard blok

Ik heb wel eens gehoord dat een waterkanaal anders is maar ze hebben dezelfde koppakking als de anderen dus dat denk ik ook niet

Auf der Basis des 3,4 l Saugmotors wurde das Turbokonzept neu überarbeitet. Besonders im Ansprechverhalten beim Beschleunigen und im Verbrauch wurden dadurch Verbesserungen erzielt.

Zylinderblock 3,4 l Motor mit Aufnahmebohrung für die Klopfsensoren

Kolben mit Kolbenmulde - Verdichtungsverhältnis 8,0 : 1

Kolbenbodenkühlung - Ölspritzdüsen in den Hauptlagerstühlen des Zylinderblocks spritzen über ca. 1,8 bar Öldruck von unten auf den Kolbenboden

Abgasturbolader K 27 mit einer zusätzlichen Ölbohrung zur Kühlung der Welle des Turbinenrades

Turbolader mit thermischer Entkopplung zum Verdichter (nur punktuelle Berührung)

Serienzylinderkopf 3,4 l

Kurbelwelle entspricht der des 3,4 l Saugmotors

Digitale-Motor-Elektronic II (Motronic) mit integriertem Überlade- und Kochschutz

Ladedruckregelung

Klopfregelung

Kolben mit Kolbenbodenmulde und geänderter Kolbenringbestückung

Stehbolzen zur Krümmerbefestigung hochwarmfest

Nimonic-Auslaßventile

Nockenwelle mit Anschlußmöglichkeit für Motronic-Hochspannungsverteilerfinger

Wasserdurchsatz durch den Zylinderkopf verbessert

Wasserpumpe mit größerem Durchmesser

Der Ladeluftkühler wurde strömungsgünstiger gestaltet. Dadurch waren auch Änderungen an der Ladeluftführung erforderlich.

Das Umluftventil zum Schutz des Verdichterrades und des Luftmengenmessers im Schiebebetrieb entfällt.

Re: bmw m106 motorblock

ma 23 jan 2017, 23:08

geen leeg maar een vol blok
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 1-223-5862

Re: bmw m106 motorblock

di 24 jan 2017, 12:19

Paul schreef:maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

een 3,5 blok is toch hetzelfde behoudens de carterontluchting en extra zuigerkoeling.

of zit ik nu helemaal fout ?


De m106 heeft oliesproeiers die tegen de zuigers sproeien, heeft een normaal m30 blok niet.

Re: bmw m106 motorblock

di 24 jan 2017, 14:11

ja dat zeg ik , dat is de zuigerkoeling.

maar voor de rest is het toch hetzelfde, en ik ken wel mensen die die er gewoon inmaken.
Plaats een reactie