Plaats hier een bericht als je artikelen zoekt
Plaats een reactie

Re: Oplichtingspraktijken BMW

za 06 mei 2017, 21:49

Hoi Graad. Je moet je inloggen=inlognaam+wachtwoord aanmaken. En daar heb ik geen zin in. Wat is er fout aan deze gast? groeten, Danny

zo 07 mei 2017, 15:22

Heeft waarschijnlijk bumpers gestolen van een E39 zo als ik er uit op kan maken.

zo 07 mei 2017, 16:25

Klopt,er is een voor M bumper van een e39 gestolen,het slachtoffer was in de tuin aan t werk toen er een slechtlopende e39 V8 stopte en zijn e39 bekeek,zal wel een liefhebber zijn geweest,dacht t slachtoffer..
De dag erop smorgens was zijn bumper gestolen/gedemonteerd..wel niks kapot,en zijn kentekenplaat netjes achter de ruitenwissers geplaatst..

Hier t verhaal

Afgelopen nacht is in onze oprit, de voorbumper met mistlampen en parkeersensoren, van mijn volledig M-uitgevoerde E39, keurig netjes gedemonteerd en meegenomen.
De dieven hebben de kentekenplaat netjes op de voorruit achter gelaten, en verder niks meegenomen. Ook geen verdere schade aangericht.
Ze zijn snel, efficient en stil te werk gegaan, wij slapen altijd met de ramen open en ik heb wat men noemt herdersoren. Ik heb ze gehoord, maar ben ervan uit gegaan dat t de buurman was, die wel vaker op gekke uren actief is.

De dief is waarschijnlijk de eigenaar van de zwarte E39 V8 sedan, die afgelopen zaterdag meermaals voorbij is gereden, gestopt, mijn auto heeft bekeken, zijn auto heeft laten afslaan, en daarna slingerend weg is gereden.
Wij waren zaterdag in de voortuin aan t werken, en ik zocht er toen niks achter, dacht gewoon dat een BMW-liefhebber even had afgeremd om mijn bolide te bekijken.

Mocht iemand van jullie een zwarte E39 met zilvergrijze M-voorbumper tegenkomen, PB mij dan aub het kenteken, en waar u dat geval bent tegengekomen.
Daarmee weet ik genoeg.

Bij voorbaat dank.

Citaat:
Die persoon ja. Die advertenties had ik al gezien, en de set bumpers die ie verkoopt is imitatie, stond al voordat de mijne gestolen werd te koop.
De mijne zal inmiddels wel overgespoten zijn en al op een andere auto zitten.

De zwarte V8 uit de advertentie is vrijwel zeker de auto die hier zaterdag langs reed, alleen zaten er toen Alpina velgen onder. Ding liep niet lekker, rare bijgeluiden, en sloeg ook nog af voordat ie wegreed. Wel duidelijk hoorbaar n V8. Op S's gezichtenboek staat n foto van die auto met dat kenteken met die Alpina v
elgen.

Ik heb de aangifte bij de politie al aangevuld met Mn vermoedens, en de diverse aanwijzingen, maar kweet zeker dat ze er niks mee doen.
Weest allen gewaarschuwd, doe geen zaken met dat figuur.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-onder ... =lr&pos=18

Image

Maar ja,hij doet t al jaren,en niemand doet er wat aan :twisted:

Hij heeft ook veel van e30fansiteforum opgelicht,en t mooie is,hij stond met onderdelen tegenover e30 fansiteforum in Venlo,op BMW meet,en niemand brak zijn armen,benen,of sloeg zijn tanden uit z'n mond,dan moet je ook niet klagen als je word opgelucht,en zelf geen stappen onderneemt!!!

Nu is t geval dat ik een jaar geleden ben benadert,door iemand uit t noorden,(had roberto savelkoul gegoogled en kwam op e23 forum)
Hij had schade aan zijn e39,motorkap,scherm,voordrong..via marktplaats in contact met roberto uit Limburg.
Aardig bedragje betaald,maar nooit iets geleverd,volgens hem was t al weken geleden afgeleverd.
En de goede man heeft t zelfde lontje als mij,,,GEEN dus..maar wist niets van hem..alleen 06 en Facebook account..
Maar ik heb m netjes t woonadres gegeven,en toen meneer roberto dat wist,heeft hij persoonlijk t geld smaandags gebracht naar de woonplaats van t slachtoffer..zo kan t dus ook..
En er zijn ook goede berichten te lezen ...maar doorgaans word er niets geleverd,of rommel,of t verkeerde.
Dus ik zeg...doe je zaken,ga t persoonlijk ophalen!!!

vr 12 mei 2017, 16:46

Ik zie zn naam ook wel eens op Facebook bij een bmw onderdelen verkoop site.

vr 12 mei 2017, 19:32

Falcon schreef:Goede morgen beste forumleden,

Ik heb mij vandaag dus aangemeld op dit BMW forum.
Ik zal mij dan ook netjes bekend maken, in het daarvoor bestemde topic, dat is wel zo netjes.

Het is nog al wat, met dat figuur!

Ik heb ooit al eens via MP contact gehad met ene Eric, ook een forum lid van een van de vele BMW fora.

Ik was op zoek naar een motorkap, met de kleur Titan silber matalic, met kleur nr. 354.
Ik heb dus contact gezocht met Eric, via de telefoon.
Alle vragen werden netjes en zeer correct beantwoord, en ook zeer vriendelijk.

Enfin, een afspraak gemaakt met Eric, op een zondag, om de motorkap op te halen.
Ik dacht dat ik de motorkap nooit in mijn E39 touring zou krijgen, en deed hem het voorstel.
Of het mogelijk was, de motorkap met schade te demonteren, en de andere motorkap weer te monteren.
Dat was helemaal geen enkel probleem.
Dus ben ik afgereisd naar Grevenbicht, maar deze plaatsnaam kom ik nergens tegen!

Aangekomen aldaar, heb ik me gemeld bij de voordeur, en een senior deed de deur open, en hij verwelkomde mij netjes en heel erg vriendelijk.
Hij vertelde mij, dat zijn kleinzoon "Roberto " zo zal arriveren.
Want ik had gezegd, dat ik voor Eric kwam, dat bleek dan een vriend te zijn van Roberto.
Geen van deze kerels kende ik, omdat ik helemaal van de andere zijde van Brabant kwam.

Ik zag een twee tal E39 BMW's aan komen rijden, Eric en Roberto dus.
Even kennis gemaakt, en de BMW naar achter gereden.

Ik heb de motorkap geopend, en de kofferklep, en wilde mijn gereedschap pakken.
Dat was volgens de beide mannen niet nodig, zij zouden beiden de motorkap voor mij wel verwisselen.
Ik vond dat wel een hele goede service van ze.
De motorkap werd gedemonteerd van een E39 sedan, met een defecte motor, die ter plaatse aanwezig was.
Beiden hebben dus de motorkap verwisseld, en netjes afgesteld, heb het bedrag voldaan, en nog even met hun een praatje gemaakt.

Ik kan op dit moment dus niet echt zeggen, dat ik mij miskocht heb, of dat ik beet genomen ben.
Misschien veel mazzel gehad, dat ik zelf naar daar gereden ben, en visueel heb gehandeld.

Daarom schrik ik wel heel erg, van alle bijkomstige verhalen, op een aantal BMW fora, waar ik lid van ben.
Het verhaal voor mij begon op Bimmerportal.nl
Waar een forum lid de melding had gedaan van de diefstal van zijn zeer nette M voorbumper.
Dat ging vervolgens naar dit BMW forum, en daarna weer naar de andere BMW fora.

Ik kan mij echt heel goed verplaatsen in de verhalen van de forum leden, dat zij echt woest zijn, bij de oplichting en miskopen.
Ik zou echt ook niet amused zijn, en ook in alle staten verkeren, om even terug te gaan naar Limburg.

Met mij is het echt geen lekkere koekjes eten, als men mij bedonderen, dan ga ik er op af.
En, ik zal ook echt niet op de koffie komen, maar eerder mijn genoegen te uiten.
Ik laat het echter buiten beschouwing, wat ik dan wel zou gaan doen.
Het enige wat ik wel wil zeggen, dat het echt niet goed gaat op dat moment, als ik een dergelijk persoon aantref!

Maar, het is niet op mij van toepassing, maar wel op de forum leden die wel benadeeld zijn, en dat is al meer dan genoeg.
Dat is echt heel verschrikkelijk.
Ik heb dus geen reden, om mij boos te maken, of Roberto de grond in te trappen, want ik heb geen slechte ervaring opgedaan, gelukkig trouwens.

Maar wat heeft dan Eric met deze Roberto te maken, ik zou een dergelijke vriend, als Roberto dan niet willen hebben.
Maar houd mij ten goede, ik ken de beide mannen niet, en heb er slechts eenmaal een motorkap van gekocht.

Ik betreur dit soort zaken, en ik ben blij, dat ik tot nog toe, nog geen problemen heb gehad, met het kopen van onderdelen voor mijn BMW!
Gelukkig probeer ik of, de zaken contant af te rekenen, waarbij ik het onderdeel visueel kan zien.
Of ik betaal middels PayPal, en laat de goederen thuis afleveren.
Met PayPal ben ik beschermd tegen diefstal, oplichting of schade aan de goederen.
Ik krijg dan wel mijn geld terug!
Kan ik niet met PayPal betalen, sorry, dan gaat de deal echt niet door!
Noem het maar zelf bescherming.

Ik hoop echter dat men dit soort personen van alle BMW fora zullen bannen, zeker als het om oplichting en diefstal gaat!
Dit soort personages horen niet thuis op een forum.
Ik praat dan enkel en alleen over Roberto!

IK hoop echter, dat alle forum leden, en de personen die met Roberto in contact zijn geweest, en eigenlijk nog geld tegoed hebben van hem.
Dat deze allen schadeloos gesteld zullen worden.

Ik wens u allen succes toe met de afhandeling.

Met vriendelijke groet,
Ad
Plaats een reactie