Plaats hier een bericht als je artikelen zoekt
Plaats een reactie

krukas sensor????? wie heeft er eentje ?

ma 13 dec 2010, 11:28

Halo allemaal

tijdens rijden motor sluit af daarna weer starten heel soms start niet meer maar later weer.... met Cees en andere vriend ook overgelegt denken we kurkas sensor misschien kapot is... dus wie heeft er eentje om te testen of kopen ? 732 van 84

Re: krukas sensor????? wie heeft er eentje ?

ma 13 dec 2010, 13:02

De 732i uit 1984 is een Motronic als ik me niet vergis, bedoel je niet de vliegwielsensoren?

Ik zou ze persoonlijk nieuw kopen, dan ben je voor een heeeeel aantal jaar zeker :)

ma 13 dec 2010, 13:42

Is een auto voor de handel dus kan Hoton waarschijnlijk niet veel schelen dat ie er na een week mee stopt.
(wel na de verkoop dan he ;) )

ma 13 dec 2010, 13:58

@Michiel. Nee hoor:)) ik weet niet zeker dat het juiste probleem is,en ja moet ik zo minder mogelijk omkosten he,
Vliegwiel sensot??? Geen idee is het zelfde misschien???

ma 13 dec 2010, 14:04

Ik ben er bijna zeker van dat dit het euvel is.
Ook onlangs exact dezelfde sympthomen en na vervangen van de sensor opgelost.

ma 13 dec 2010, 15:47

je kunt ze doormeten moeten 1KOhm hebben vlgs mij. Beide zijn hetzelfde

Measure resistance between terminals 1 and 2. You should have 864-1056 ohms. Between terminals 1 and 3 you should have 100,000 ohms minimum. Between 2 and 3, again, 100,000 ohms minimum. Now Bosch wants you to take this reading with the outside air temperature of 77F (25C). I find it doesn't make much difference, but if it's really hot or cold out and the sensor is a little out of spec, I probably wouldn't worry about it.

http://www.hiperformancestore.com/Motronic.htm

ma 13 dec 2010, 20:32

Michiel schreef:Is een auto voor de handel dus kan Hoton waarschijnlijk niet veel schelen dat ie er na een week mee stopt.
(wel na de verkoop dan he ;) )

Toch wel. want hij is em na een jaar nog nie kwijt nie. misschien van de zomer nog een keer naar Turkye, km stand weer aanpassen en adverteren maar weer (als kurkas is gemaak)

ma 13 dec 2010, 20:50

:mrgreen: :mrgreen:

ma 13 dec 2010, 23:14

deze keer ga ik echt verkopen... voor

di 14 dec 2010, 00:41

er valt niet veel uit te lezen, maar er is wel een trucje?

di 14 dec 2010, 08:47

Ik hoop het voor je dat je deze keer echt gaat verkopen..
Wat heb je de vorige keren gedaan dan??
Een fake advertentie geplaatst?
Mensen laten langskomen en dan zeggen dat je hem eigenlijk toch maar niet verkoopt???..

Hoton schreef:deze keer ga ik echt verkopen... voor

di 14 dec 2010, 09:46

mensen he,komen ze niet vaak,of meestal bellen of mailen wat is uiterste prijs dit en dat.... dus.... maar toch paar mensen gekeken en over de prijs niet afgesproken.... en paar keer storing gegeven,tja tis gewoon geen geluk gehad hoor,geen roest geen dit geen dat,wat kan ik voor meer doen ????? hij loopt goed gewoon..... en heb echt spijt nu toen ik niet verkocht voor 5750 euro en ook 5000.......

di 14 dec 2010, 10:21

Markt is wel een beetje veranderd dus ik help je hopen dat ie voor 4500 van eigenaar wisselt.
Helpt je natuurlijk ook niet dat je de km.stand hebt gewijzigd.
Ik denk dat veel lezers die mogelijk geinterseerd waren er nu voor bedanken.

di 14 dec 2010, 17:45

Precies!

Als ik op zoek ben naar een specifiek model zoek ik altijd eerst het modelspecifieke forum op.
Meestal vind ik dan ook de auto's die mij eerder al interesseerde.
Zo ook de jouwe..

di 14 dec 2010, 20:40

Het is net als bij huizen verkopen. Te hoge vraagprijs inzetten onder het mom van 'wat je niet vraagt krijg je ook niet' Vervolgens komt er niemand, en na een jaar of zo is de verkoop 'kapot' en kan je zakken wat je wil met je prijs, er komt gewoon niemand meer om.
Dit probleem heb jij ook met je E23 Hoton, en vooral icm je km.s aanpassen.