Plaats hier een bericht als je artikelen zoekt
Plaats een reactie

gastank gezocht

za 06 aug 2011, 22:04

De tank die ik er nu in heb is te groot.
Ik denk een 100l tank.

vorige eigenaar heeft hem schuin in de kofferbak geplaatst op het tapijt.
Geen idee of dat APK afkeur is, maar ik heb ergens gelezen dat het bij de RDW niet zou zijn goedgekeurd.

Heeft iemand een 70 liter tank (of zo'n 90 liter tank) in de aanbieding?
Als ie maar netjes in de kofferbak past en veilig is.

Ik hoef niets extra te hebben voor mijn tank, misschien wat hulp met in- en uitbouwen.
Als de andere tank jonger (en duurder) mocht zijn, komen we er misschien ook wel uit.

Graag even laten weten.
Enne... Helaas is Friesland te ver weg. Ik woon tegen Limburg aan in het zuiden.

Re: gastank gezocht

zo 07 aug 2011, 07:32

hier heb ik nog een 70 liter tank staan, hoef er niets extra voor. is een meter lang en wel al wat ouder.

zo 07 aug 2011, 08:31

past ie netjes in de E23?
en heb ik nog wat extra nodig om de boel aan te sluiten?

leeftijd van mijn tank ken ik ook niet, maar als de jouwe functioneel goed is, is het voor mij geen probleem.
Die minder grote actieradius vang ik wel op met benzine als reservebrandstof.

zo 07 aug 2011, 10:50

leeftijd MOET erop staan.

zo 07 aug 2011, 12:30

Maar is voor de APK niet van belang.

zo 07 aug 2011, 12:39

heeft iemand de exacte maten die in een E23 passen?

1 meter klinkt als veel, maar het zou kunnen.
Door die schuine tank van me kan ik er niet fatsoenlijk bij om te meten.
Op zijn best bij benadering.

zo 07 aug 2011, 17:21

Heb er ook nog 1 van 40 liter, welke je er dan eerst in kunt leggen en dan die van 70 ervoor, maar ja dan heb je geen ruimte winst.
Bij mij liggen er al gastanks in dus even passen zit er niet in.

Als het goed is heb je niets extra's nodig, de ene eruit en de andere erin.

Je hebt mijn email, dus hoor het wel.

De 100 liter tank zou mooi in mijn Chevy Van passen......

ma 08 aug 2011, 14:26

Herman schreef:De tank die ik er nu in heb is te groot.
Ik denk een 100l tank.

vorige eigenaar heeft hem schuin in de kofferbak geplaatst op het tapijt.
Geen idee of dat APK afkeur is, maar ik heb ergens gelezen dat het bij de RDW niet zou zijn goedgekeurd.

Heeft iemand een 70 liter tank (of zo'n 90 liter tank) in de aanbieding?
Als ie maar netjes in de kofferbak past en veilig is.

Ik hoef niets extra te hebben voor mijn tank, misschien wat hulp met in- en uitbouwen.
Als de andere tank jonger (en duurder) mocht zijn, komen we er misschien ook wel uit.

Graag even laten weten.
Enne... Helaas is Friesland te ver weg. Ik woon tegen Limburg aan in het zuiden.

jeetje rijd op gas of ben je beroerd om een stukkie te rijden wie weet kan je dan met je nieuwe andere tank die je dan in gebouwd heb terug rijden :lipssealed:

ma 08 aug 2011, 15:25

Is niet direct het probleem van de afstand.
Is wel lekker, zo te rijden.

Mijn probleem is de tijd.
Door de week lekker laat thuis vanwege het werk en in het weekend doe ik graag dingen met de familie.
Zo blijft er niet veel tijd over om even leuk naar Friesland op en neer te gaan voor een tankje.
Zijn het veel onderdelen en een leuke prijs, dan is dat iets totaal anders.

Vrouw en zoontje meenemen is niet direct een optie.
Zij vertrouwt "prutsers" (mensen die er niet voor geleerd hebben, zoals monteurs) niet helemaal en wil dan misschien wel mee heen, maar terug is toch wel eng dan.
Anders zou ik allang en breed een keer de martinitoren zijn gaan bekijken.
(moet ik nog steeds een keertje doen) ;-)
Ik ben een keer naar een auto gaan kijken in de buurt vanHoorn.
Ik moet toegeven dat de NS met werkzaamheden bezig was, maar 3 uur heen en 3 uur terug voor een half uurtje kijken was achteraf zonde van de dag geweest.
(Ik had gehoopt met de auto terug te rijden, maar die is toen een dag later naar ErikAnton gegaan)

Vandaar liever iets meer in de buurt.
mijn oma in Nieuwleusen was destijds ook al ruim anderhalf uur rijden. (verbeterd na een aanpassing in de snelwegen, maar toch)
Kortom... als ik meer in de buurt ben, kan ik nog wat andere zaken op een zaterdag/zondag doen.
Het hoge noorden kost gewoon een complete dag.

ma 08 aug 2011, 16:21

(Ik had gehoopt met de auto terug te rijden, maar die is toen een dag later naar ErikAnton gegaan)

ben blij voor jouw dat i niet bij jouw beland is, zit en zat een hoop werk aan!

Waarom leg je er niet een 40 liter tank voor en gewoon de 100 liter erbij, ik heb ook 140 liter en het is
heerlijk om 800 km te rijden alvorens is te gaan denken om te gaan tanken!

ma 08 aug 2011, 16:50

Herman, bij wie en wat voor auto was je kijken in Hoorn dan? :D

ma 08 aug 2011, 17:24

Herman schreef:Is niet direct het probleem van de afstand.
Is wel lekker, zo te rijden.

Mijn probleem is de tijd.
Door de week lekker laat thuis vanwege het werk en in het weekend doe ik graag dingen met de familie.
Zo blijft er niet veel tijd over om even leuk naar Friesland op en neer te gaan voor een tankje.
Zijn het veel onderdelen en een leuke prijs, dan is dat iets totaal anders.

Vrouw en zoontje meenemen is niet direct een optie.
Zij vertrouwt "prutsers" (mensen die er niet voor geleerd hebben, zoals monteurs) niet helemaal en wil dan misschien wel mee heen, maar terug is toch wel eng dan.
Anders zou ik allang en breed een keer de martinitoren zijn gaan bekijken.
(moet ik nog steeds een keertje doen) ;-)
Ik ben een keer naar een auto gaan kijken in de buurt vanHoorn.
Ik moet toegeven dat de NS met werkzaamheden bezig was, maar 3 uur heen en 3 uur terug voor een half uurtje kijken was achteraf zonde van de dag geweest.

Vandaar liever iets meer in de buurt.
mijn oma in Nieuwleusen was destijds ook al ruim anderhalf uur rijden. (verbeterd na een aanpassing in de snelwegen, maar toch)
Kortom... als ik meer in de buurt ben, kan ik nog wat andere zaken op een zaterdag/zondag doen.
Het hoge noorden kost gewoon een complete dag.

ik was ook altijd laat thuis van werk en als ik spul nodig had/heb ging ik ook in het weekend nog me spullen halen al moest ik 200 km rijden
mijn vrouw had nooit geen moeite mee
blijkbaar jouwe wel
en prutsers :!: :!: :!: weet je waarom rij jij oldtimer :?: als je vrouw het al niet vertrouwd als mensen die aan ouwe auto

ma 08 aug 2011, 22:15

Yoshi schreef:Herman, bij wie en wat voor auto was je kijken in Hoorn dan? :D

was bij buddha (Joost)
Auto was betaalbaar, was een type I 4 versnellingsbak met wat schade aan het rechterspatbord en een paar roestplekken.
Reed wel lekker vlot, maar gaf me niet het juiste gevoel.
Waarschijnlijk omdat ik al een tijd niet met een handbak had gereden, maar ik geloof dat er later ook iets aan de koppeling was vervangen.

Waarschijnlijk was ik er ook nog niet helemaal aan toe.

de 735i die ik nu heb voelt in ieder geval een stuk relaxter.

En Haagje, je hebt waarschijnlijk wel gelijk.
Als het aan de vrouw ligt, zou ik een veel nieuwere auto moeten nemen.
Maar die vind ik nu nog niet zo leuk.
We hebben nog een volvo. Als die weg gaat, dan mag ze een nieuwere auto voor haar uitzoeken.
Voor de APK afgelopen week was ie afgekeurd op de kentekenlichten (draadbreuk?), maar die heb ik vandaag gerepareerd.
Ik hou wel van wat puzzelen en dat gaat prima met de BMW.
Als het aan vrouwlief ligt dan had ik mijn E12 naar de sloop gebracht en een 3 jaar jonge auto gekocht voor de betrouwbaarheid.
Maar waar zit de lol daaraan?
Als mijn BMW het niet doet, ga ik wel met de trein naar het werk.
Nu ben ik even bezig om hem zo betrouwbaar mogelijk te maken.
Ik ken de geschiedenis niet, dus ik kijk alles met wat wantrouwen na.
(remschijven moeten bijvoorbeeld ook binnen uiterlijk 2 jaar worden vervangen volgens mij)
Feit blijft, dat het wel een lekkere auto is.

Ik doe veel om mijn vrouw een plezier te doen. Juist daarom ga ik niet zomaar lange einden rijden en besteed ik liever de tijd aan haar en mijn zoontje.
De auto is leuk, maar blijft na hen op de derde plaats staan.
En zolang vrouwlief aangeeft er een probleem mee te hebben dat ik regelmatig in het weekend ver weg ga, is de vrede in huis me belangrijker dan een koopje in Friesland.
Neemt niet weg, dat ik regelmatig toch mijn best doe om eens weg te komen.
Volgende sharknosemeeting ben ik er ook gewoon weer bij. ;-)

di 09 aug 2011, 19:53

Was dat in Hoorn????.... Is al weer lang geleden voor mijn gevoel. Wat betreft het werk aan die auto, een hoop is al gedaan Joshi. Spuiten/onderkant behandelen, remmerij een beurt,etc
De 5 bakken die ik nu heb liggen vinden het jammer dat die er niet eerder waren, want dan had ik er zeker
1 onder gelegd.

Maar Herman, H deelen is toch vlakbij bij jouw? Die heeft toch wel een passend tankje liggen... Zou er zelf ook niet meer dan 100 km voor rijden hoor :)

di 09 aug 2011, 20:06

en natuurlijk is Herman van de partij op de meeting in zijn woonplaats....18 september in Helmond dus !!!

wo 10 aug 2011, 07:59

Dat zekers te weten!

Als het op dezelfde plek is als vorige keer, is het nog geen 3 km rijden naar de meeting van Graad.

Gisteren mijn nieuwe teller binnengekregen. Alleen een kort rondje gereden om te testen of alles iets deed, maar was te kort om de tempomat en de boordcomputer te testen.
Moet ik vanavond dus iets aan gaan doen. ;-)
Plaats een reactie